گفت و گوی جذاب با جهانبخش: کسی مرا نمی‌خواست!

حالا مردم ایران نه تنها فاینورد را می‌شناسند بلکه طرفدار این تیم هم شده‌اند.

گفت و گوی جذاب با جهانبخش: کسی مرا نمی‌خواست!

علیرضا جهانبخش با تایید پیشنهادات زمستانی از جمله باشگاه پاناتینایکوس یونان گفت: درست است، باشگاه‌های بیشتری هم بودند. مدیربرنامه من همه آن تیم‌ها را فهرست کرده بود، اما من نمی‌خواستم. در فاینورد این احساس را دارم که در خانه خودم هستم. به سرمربی فاینورد گفتم که اصلاً نمی‌خواهم بروم. مدیر برنامه‌ من فقط کارش را انجام می‌داد، چون شما به عنوان یک فوتبالیست همیشه می‌خواهید بازی کنید. من هم این را می‌خواهم؛ اما در فاینورد و نه باشگاه دیگری.

در کنار علیرضا جهانبخش، آرنه اسلوت سرمربی فاینورد نیز جواب منفی به پیشنهاد لیدز یونایتد داد. جهانبخش در این خصوص گفت: من لیگ برتر انگلیس را می‌شناسم. این یک لیگ خاص است، بنابراین می‌توانم بفهمم که اسلوت به آن فکر کرده است. اما جا به جایی زمان خاص به خودش را دارد و باید تایمش فرا برسد. ما در فاینورد روی مسائل خاصی کار می‌کنیم و با هم می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم. اگر واقعاً چیزی را در یک باشگاه به جا گذاشتید، آن موقع بهتر است بروید. ما برای آن هر روز با بازیکنان و کادر فنی سخت کار می‌کنیم. به جا گذاشتن یک میراث؛ این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

جهانبخش در ادامه از تاریخ‌سازی فاینورد همراه با اسلوت صحبت کرد و گفت: شخصاً فکر می‌کنم آرنه اسلوت می‌خواهد با فاینورد قهرمان شود. فاینورد باشگاه بزرگی است، اما هر چند وقت یکبار قهرمان شده؟ دو بار در ۲۵ سال گذشته، درست است؟ می‌توانم تصور کنم که مربی ما می‌خواهد قهرمان شود، ما بازیکنان هم این را می‌خواهیم. می‌توانیم جام حذفی را هم ببریم و هنوز در لیگ اروپا هم هستیم.

این بازیکن حتی به صحبت موجود بین بازیکنان برای کسب قهرمانی اشاره کرد و گفت: قبل از بازی جام حذفی مقابل نایمخن در رختکن در مورد آن صحبت کردیم. بازیکنان و مربیان می‌آیند و می‌روند، اما ما می‌توانیم مطمئن باشیم که دستاوردهایمان فراموش نمی‌شود. این برای من ارزش زیادی دارد، به خصوص در باشگاهی مانند فاینورد.

تیم ما در این فصل در سه جبهه می‌جنگد.

این بازیکن ایرانی عملکرد خوب را مدیون فضای کاری حرفه‌ای در فاینورد می‌داند. او می‌گوید: منظور من فقط کادر مربیانی نیست که عالی هستند، یا بخش پزشکی که کار بزرگی انجام می‌دهند. منظورم بخش پشتیبانی هم هست. آنها اطمینان می‌دهند که شما به عنوان یک بازیکن می‌توانید آنچه از شما خواسته می‌شود را ارائه دهید. این افراد می‌دانند چگونه با فرهنگ‌های مختلف برخورد کنند. آنها تغذیه مناسبی را ارائه می‌دهند. هر بازیکن رژیم غذایی خاص و مکمل‌های خود را دارد، می‌داند در خانه چه بخورد و حتی خواب او تحت نظر است.

به نوشته این نشریه هلند، در داخل باشگاه فاینورد، افرادی تحت تاثیر ذهنیت جهانبخش قرار گرفته‌اند. این بازیکن با اشاره به دوران فوتبالی خود گفت: به عنوان یک بازیکن جوان در ایران از یک شهر کوچک، چندین بار توسط باشگاه‌های بزرگ‌تر رد شدم. به اندازه کافی خوب نبودم، یا فاصله خیلی زیاد بود. ما به المپیک لندن هم صعود نکردیم. با اینکه فقط هجده سال داشتم، این برایم مثل یک ضربه بود. بعداً به تنهایی به نایمخن هلند رفتم تا برای این تیم بازی کنم. من هم اوایل مشکل داشتم. اما به تدریج یاد می‌گیرید که چطور زندگی کنید و به ویژگی‌های خود اعتماد کنید

باشگاه فاینورد هم پس از انتقال کاپیتان تیم ملی در ایران مورد توجه قرار گرفته است. جهانبخش در این خصوص گفت: بازی فاینورد با آیندهوون به صورت زنده در ایران پخش شد و چند میلیون نفر آن را تماشا کردند. ایران یک کشور دیوانه فوتبال است و بازیکنان تیم ملی از نزدیک دنبال می‌شوند. قبل از اینکه من به فاینورد بیایم، این باشگاه در ایران در کنار آژاکس و آیندهوون شناخته شده بود. وقتی به آلکمار رفتم، این باشگاه هم در ایران مورد توجه قرار گرفت. حالا مردم ایران نه تنها فاینورد را می‌شناسند بلکه طرفدار این تیم هم شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها