مومنی: ادبیات ساپینتو را داشته باشیم بهتر از پشت پرده حرف زدن است!

ساپینتو باید تدبیری کرده و روشی اتخاذ کند که کسی به خودش اجازه ندهد برای استقلال حاشیه درست کند.

 مومنی: ادبیات ساپینتو را داشته باشیم بهتر از پشت پرده حرف زدن است!

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مقام دفاع از سرمربی تیم فوتبال این باشگاه برآمد و گفت، مجتبی حسینی به خاطر ناکامی تیمش دست به حاشیه‌سازی زده است.

محمد مومنی  درباره برتری 2 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: پیروزی‌های پلکانی شرایط تیم را ارتقا می‌دهد که خیلی خوب است و نباید وقفه‌ای در آن بیفتد. خیلی از موارد را ایجاد می‌کنند که خللی در روند استقلال به وجود بیاورند تا قطار استقلال از حرکت کردن بایستد. در اینجا ریکاردو ساپینتو و شاگردانش باید تدبیر داشته و نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اجازه وارد شدن هیچ خللی را ندهند. ساپینتو باید تدبیری کرده و روشی اتخاذ کند که کسی به خودش اجازه ندهد برای استقلال حاشیه درست کند.

وی در مورد درگیری مجتبی حسینی سرمربی پیکان با روی ماتا دستیار ساپینتو تصریح کرد: حسینی مربی بادانشی است. در کلاس‌های مربیگری که حضور داشتیم، ریچارد ویت نظر ویژه‌ای روی او داشت. حسینی از جمله مربیان باسواد ماست، اما قبول کنیم هر مربی که نتیجه نمی‌گیرد واکنش نشان می‌دهد و می‌خواهد نشان دهد نسبت به تیمش تعصب دارد. اینها حاشیه فوتبال بود که حسینی از خودش نشان داد تا مقابل بینندگان از عدم نتیجه‌گیری تیمش دفاع کند. الحق و الانصاف دست حسینی در این دیدار بسته بود. در برخی از مواقع، ستاره‌هایی مثل مهدی قایدی نتایج یک تیم را تعیین می‌کنند. قایدی براساس اصول فنی خودش گل زد، اگر چه دیگر بازیکنان به او کمک کردند، اما طوری گل اول استقلال را زد که رشید مظاهری نتوانست کاری کند. تفاوت استقلال و پیکان در همین مورد بود، وگرنه پیکان ظرفیت‌های مناسبی دارد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال راجع به اظهارات ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی با پیکان و اینکه گفته می‌شود او از لفظ «حیوان» برای کادر فنی رقیب استفاده کرده است، گفت: قبلاً گفته‌ام ادبیات اروپایی‌ها طوری است که زیاد در گفتارشان رعایت نمی‌کنند. از آن طرف اما، کارهایی می‌کنیم که اگر ادبیات امثال ساپینتو را داشت باشیم، بهتر است. صادق بودن و راستگویی بهتر از این است که پشت پرده حرف‌هایی بزنیم که خارج از عرف اجتماعی باشد. ساپینتو همین است و با همین فرهنگ بزرگ شده. فرهنگ اروپا و دنیا چیز دیگری است. آنها رُک هستند و شاید از کلماتی استفاده کنند که به مذاق ما خوش نیاید. ما هم این ادبیات را نمی‌پسندیم، ولی در دنیا استفاده از این ادبیات طبیعی است. ساپینتو با این ادبیات بزرگ شده است و اصلاً بحث توهین کردن او درست نیست. ساپینتو قصد توهین به هیچ‌کس را ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها