ستاره یونایتد: با بچه‌ها نمی‌توان جام بُرد

«نمانیا ماتیچ» به عنوان آخرین بازیکن منچستریونایتد که لیگ برتر جزیره را فتح کرده معتقد است تیم تحت هدایت «اوله گانر سولسشر» برای آنکه به طور جدی وارد کورس فتح لیگ انگلیس شود نیاز به بازیکنان باتجربه دارد، چرا که با بازیکنان جوان‌ و کم‌تجربه دسترسی به هیچ جامی مسیر نیست.

ستاره یونایتد: با بچه‌ها نمی‌توان جام بُرد

ماتیچ ۳۰ ساله که در تمامی پیروزی‌های پیش‌فصل یونایتد مقابل پرث گلوری، لیدزیونایتد، اینترمیلان و تاتنهام حضور داشته، در کورس رقابت برای کسب بازوبند کاپیتانی این تیم نیز قرار دارد.

هافبک صربستانی یونایتد که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به همراه چلسی نیز قهرمان لیگ برتر شده، اظهار داشت: کیفیت و تجربه، قهرمانی را برای شما به ارمغان می آورد؛ ۵ یا ۶ بازیکن مطرح داریم اما آنها هنوز جوان هستند بازیکنانی مثل مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال؛ آنها کیفیت بازی خود را در زمین نشان داده اند اما برای هدایت تیم خیلی جوان هستند.

وی ادامه داد: فوتبال بازی نتیجه است اما هواداران باید برای پیشرفت تیم صبور باشند؛ اطمینان دارم در آینده این جوانان یونایتد را به جایگاهی که به آن تعلق دارد باز می‌گردانند.

ماتیچ که در سال ۲۰۱۵ عضو تیم موفق و پرافتخار چلسی بود و در کنارش بزرگانی همچون «جان تری» و  «برانیسلاو ایوانوویچ» را می‌دید و «خوزه مورینیو» به عنوان سرمربی هدایت آن را بر عهده داشت، با یادآوری آن روزها اظهار داشت: در آن زمان من جزء جوان‌های تیم بودم.

۲ سال بعد «آنتونیو کونته» برای بازگرداندن چلسی به مسیر افتخار به بازیکنانی همچون «گری کیهیل»، «داوید لوئیس» و «پدرو» تکیه کرد.

ماتیچ در این خصوص، گفت: بازیکنان مستعد جوانی همچون ادن هازارد را داشتیم اما برای موفقیت باید ترکیبی از استعداد و تجربه را در کنار هم داشته باشید؛ اینکه کسی همچون «رابسون» در مورد شما حرف بزند باعث افتخار است و برای من بسیار با ارزش است. حالا من یکی از باتجربه‌ترین‌های یونایتد هستم و با بهترین شیوه ای که بتوانم به تیم کمک خواهم کرد به ویژه به جوان‌ها؛ آنها باید به حرف من گوش دهند چرا که من برای کمک به آنها اینجا هستم.

وی در مورد بستن بازوبند کاپیتانی در بازی مقابل اینتر تاکید کرد: از بستن بازوبند مقابل اینتر هم خوشحال شدم و هم حس غرور داشتم؛ اهمیتی ندارد بازی دوستانه باشد یا نه چرا که همه بازیکنان فرصت کاپیتان شدن را به دست نمی‌آورند بنابراین تا همیشه آن را به یاد خواهم داشت؛ در مورد بازی‌های آینده نظر سرمربی مهم است.

در تازه‌ترین نظرسنجی که به منظور پی بردن به نظر هواداران یونایتد برای بازوبند کاپیتانی برگزار شده است، «داوید دخه آ» گلر اسپانیایی این تیم با کسب ۵۵ درصد آراء گزینه محبوب هواداران برای بستن بازوبند کاپیتانی این تیم لقب گرفته است.

سولسشر تابستان سال جاری ۲ بازیکن جوان را (آرون ون بیساکا و دنیل جیمز) را به خدمت گرفته است اما در نظر دارد با توجه به آینده مبهم «پل پوگبا»، بازیکنانی همچون «هری مگوآیر» و «کریستین اریکسن» را به ترکیب خود اضافه کند.

علاوه بر این، یونایتدها «روملو لوکاکو» را نیز در فهرست فروشی‌های خود قرار داده‌اند که از جمله خریداران وی می توان به اینترمیلان اشاره کرد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها