یحیی گل‌محمدی از خودش عقب افتاد!

کسب یک امتیاز از دو بازی گذشته باعث شد تا پرسپولیس اختلاف ۵ امتیازی با تیم دوم را از دست بدهد.

یحیی گل‌محمدی از خودش عقب افتاد!

کسب یک امتیاز از دو بازی گذشته باعث شد تا پرسپولیس اختلاف ۵ امتیازی با تیم دوم را از دست بدهد و حالا با تفاضل کمتر نسبت به سپاهان تیم دوم جدول است. گل محمدی که در اواسط لیگ نوزدهم به پرسپولیس آمد، تا پایان آن فصل تنها یک باخت تشریفاتی مقابل ذوب آهن داشت و موفق شد قهرمان لیگ شود. تیم یحیی در لیگ بیستم هم فقط یک باخت در کارنامه داشت و آن‌ها در اراک مغلوب آلومینیوم شدند.

اوضاع در لیگ بیست و یکم بدتر شد و پرسپولیس در طول فصل سه شکست مقابل آلومینیوم، صنعت نفت و سپاهان تجربه کرد و در نهایت هم بعد از رقیب سنتی به مقام نایب قهرمانی دست یافت. پرسپولیس با توجه به تیمی که امسال بست از همان ابتدا مشخص بود که یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود و تا اینجای فصل هم همین اتفاق رخ داده است. با این حال سرخ پوشان تا قبل از آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر، دو شکست مقابل تراکتور در تهران و فولاد در اهواز متحمل شدند. دو شکستی که زودتر از هر زمان دیگری برای یحیی به ثبت رسید و او اگر قهرمانی در این فصل را می‌خواهد، دیگر جایی برای لغزش نخواهد داشت و در بازی‌های سخت آینده باید حداکثر امتیازات را کسب کند.

در واقع این دو باخت چوب خط‌های شکست گل محمدی در این فصل را پر کرده و او در صورتی که باز هم در این فصل مقابل تیمی مغلوب شود، از کورس قهرمانی جا خواهد ماند. همچنین یحیی تا اینجای فصل میانگین ۲ امتیاز از هر بازی را ثبت کرده که در مقایسه با دو فصل قبل که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، آمار ضعیف تری است. سرمربی قرمزهای پایتخت در فصل گذشته و تا پایان هفته هجدهم میانگین ۲٫۱ و در لیگ بیستم هم میانگین ۲٫۳ را ثبت کرد که به نسبت این فصل عملکرد بهتری بود.

در واقع گل محمدی نسبت به عملکردش در دو فصل گذشته امتیازات کمتری را کسب کرده و به نوعی از خودش عقب افتاده است. این آمار به ما نشان می‌دهد که یحیی و تیمش برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن جام در پایان این فصل، جایی برای اشتباه ندارند و حدالمقدور نباید در بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل شکست بخورند. به خصوص اینکه آن‌ها در این فصل برخلاف سال گذشته فقط استقلال را رقیب خود در راه قهرمانی نمی‌بینند و یک سپاهان آماده و حتی گل گهر و تراکتور هم می‌توانند سد راه محکمی برای قهرمانی پرسپولیس باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها