والی: مشکل فولاد راحت گل خوردن است

سال‌های قبل خیلی سخت گل می‌خوردیم اما متأسفانه این فصل روی صحنه‌های ساده گل خوردیم.

والی: مشکل فولاد راحت گل خوردن است

فولاد خوزستان در نیم فصل اول این دوره از رقابت‌های لیگ برتر، شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به قبل داشت. این تیم، فصل را خوب شروع کرد اما ناگهان یکسری اتفاقات باعث شد شرایط روحی تیم بهم بریزد و فولاد باخت‌های عجیبی متحمل شود. اگرچه این مسأله نگرانی‌هایی را به وجود آورد اما در ادامه جواد نکونام سرمربی قرمزپوشان اهوازی توانست تیم را جمع و جور کند تا به رده‌های بالاتر جدول برسد. ایوب والی کاپیتان باسابقه فولادی‌ها در رابطه با آمار تیمش در نیم فصل اول صحبت‌های جالبی دارد.

 

 

آمار فولاد خوزستان در نیم‌فصل اول بسیار متفاوت با فصل گذشته است. تیم‌تان در 15 بازی ابتدایی کلاً یک برد خانگی داشت و خارج از خانه توانست 3 بار برنده باشد که این مسأله کمی عجیب است.

من فکر می‌کنم وقتی هوادار به ورزشگاه نیاید فرقی نمی‌کند بازی داخل خانه باشد یا خارج از خانه. وقتی هیچ تماشاگری در ورزشگاه نیست و فشاری به تیم میهمان نمی‌آید فرقی ندارد میزبان باشی یا میهمان. امسال خدا را شکر تیم خوب بسته شده و همین مسأله باعث شد اکثر تیم‌ها وقتی به اهواز می‌آیند استرس خاصی نسبت به تیم ما داشته باشند. به همین دلیل هم جلوی ما تدافعی بازی می‌کنند. وگرنه فولاد در همه بازی‌های خانگی خیلی خوب کار کرد و حتی مقابل گل‌گهر سیرجان بازی جالبی انجام دادیم اما روی یک اشتباه گل خوردیم و باختیم. به هر حال به خاطر اینکه در بازی خانگی حمله می‌کنیم حریفان دست به ضدحمله می‌زنند و همین مسأله باعث می‌شود گل بخوریم.

نکته جالب در مورد گل‌های نیم فصل اول فولاد این است که اکثر گل‌ها در نیمه دوم رد و بدل شده. در 15 دقیقه ابتدایی و انتهایی نیمه دوم بیشترین گل زده را داشتید اما در 15 دقیقه وسط بیشترین گل را خوردید.

تا به حال به این مسأله فکر نکردم و الان این آمار را می‌شنوم که چه گل‌هایی خوردیم و چه گل‌هایی زدیم. این فصل عملکرد دفاعی‌مان ضعیف‌تر از فصل‌های قبل بود. سال‌های قبل خیلی سخت گل می‌خوردیم اما متأسفانه این فصل روی صحنه‌های ساده گل خوردیم که این مسأله باعث شد آمار گل‌های خورده‌مان بالا برود. به هر حال باید این مسأله را کنترل کنیم چون در لیگ ما، جبران گل‌های خورده سخت است. کلاً تیمی برنده است که دروازه را حفظ کند چون اکثر گل‌های خورده روی ضربات ایستگاهی و اشتباه خط دفاع است. در هر صورت اگر ما گل نخوریم می‌توانیم گل بزنیم و سعی بر این است که گل‌های خورده را کمتر کنیم.

بیشترین گلی که در نیم فصل اول زدید، پنالتی و پاس در عمق بود که جالب به نظر می‌رسد.

بله، این فصل خوب پنالتی گرفتیم. در عمق هم همان‌طور که می‌دانید این فصل بازیکنانی در اختیار داشتیم که باتجربه، تکنیکی و سطح بالا هستند. بازیکنانی مثل اشکان دژاگه و بقیه هافبک‌ها که جزو باکیفیت‌ها هستند در عمق ارسال‌های دقیقی داشتند که منجر به گل شده.

البته در مقابل، بیشترین گلی هم که خوردید روی پاس در عمق بوده.

بله، بزرگترین مشکل ما همین گل‌هایی است که براحتی خوردیم. ما در همه بازی‌ها موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم اما بیشتر در عمق دفاع گل خوردیم که هم کادرفنی این مسأله را می‌داند و هم ما و بدون شک در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم.

شاید خیلی‌ها فکر کنند کنت بیشترین دقایق بازی را داشته اما مهدی شیری بالاتر از دروازه‌بان‌تان به لحاظ بیشترین دقایق حضور دز زمین ایستاده.

کنت در بازی با استقلال مصدوم شد و بیرون آمد که همین مسأله باعث شد نتواند بالاتر از دیگر بازیکنان قرار بگیرد. در کل همه از عملکرد کنت راضی هستند. شیری هم واقعاً عالی بازی می‌کند.

نکته مهم و جالب در مورد فولاد این است که در کل 15 بازی نیم فصل اول کلاً یک اخراجی داشتید که آن هم مهدی کوشکی در وقت‌های اضافه نیمه دوم بازی با پرسپولیس بود.

تیم ما در هر بازی جنگنده بازی می‌کند و حسن ما این است که کمتر اخراجی داشتیم. کلاً هم باشگاه و هم کادرفنی روی کارت‌های غیرفنی حساس هستند که همین مسأله هم باعث شد اخراج کمتری داشته باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها