رئیس فدراسیون تیراندازی : هزینه پسرم را شخصا پرداخت کردم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: حساب فدراسیون مسدود است و برای هیچ، آبرویمان را نمی بریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی : هزینه پسرم را شخصا پرداخت کردم

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی در آستانه یک کار بزرگ است. تلاش این است به تعداد سهمیه های المپیک اضافه کنیم. امیدوارم با تلاش همه بهترین نتیجه را بگیریم. بعد از آن کار ما شروع می شود به این صورت که روی ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند تمرکز کنیم.

 

* بدهی لازلو و به ریال اعلام شده بود نه دلار

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فدراسیون سالهاست با بدهی زیادی روبه روست و شما به صورت شفاف بفرمائید چقدر بدهی دارید و اینه حق عضویت را پرداخت نکرده اید، تصریح کرد: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم حدود ۱۵ میلیارد بدهی داشتیم بعد دیدیم لازلو ۸۰ هزار دلار بدهی داشته و این بدهی به صورت ریالی نوشته شده که در نهایت حدود ۱۷ میلیارد بدهی اعلام شد. سال ۹۶ وضعیت مالی بهتر از سال ۹۷ و امروز بود. فدراسیون را بازسازی کردیم و تصمیم گرفتیم بدهی زیاد نکنیم.

 

* حساب فدراسیون مسدود است

دادگر ادامه داد: به کنفدراسیون آسیا و جهانی، شرکت توسعه، وزارت دفاع، هتل ها و هواپیمایی فدراسیون بدهکار بود که ما پرداخت کردیم. فدراسیون به جز بدهی های روز بدهی خاصی ندارد. نزدیک به ۴ میلیارد فدراسیون پرداخت کرده است. بدهی مالیاتی هم داریم. از ۹۱ تا ۹۵ باید اظهارنامه مالیاتی پر می کردیم اما فدراسیون چون فکر می کردند به ورزش مالیات نمی خورد اظهارنامه پر نکرده بودند. فدراسیون قبل از تصدی من اظهارنامه پر نکرده بود. در مجموع نزدیک به ۹.۵ میلیارد بدهی داریم و حساب های فدراسیون مسدود است و پول ها بلوکه شده است.

 

* ممنوع الخروج و ممنوع المعامله بودن دادگر و خزانه دار

وی درباره پرداخت بدهی ها گفت: انسداد حسابهای مالی فدراسیون الان دغدغه همه است. وزیر نامه ای به وزیر اقتصاد نوشته و خواسته این عملیات اجرایی درباره فدراسیون ها متوقف شود. دژپسند هم دستور داده و اعلام کرده فدراسیون ها معاف از مالیات هستند و نسبت به توقف عملیات مالی دستور داده اما زیرمجموعه توافقی عمل کرده است. با وجود پیگیری هایی که داشتیم حساب ها را باز نکردند و همه من، رئیس قبلی، خزانه دار ممنوع الخروج و ممنوع المعامله هستیم و حساب های من هم بسته شده است.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره رفتن آوانسیان و اعزام اهداف پروازی به فنلاند، عنوان کرد: ما در اسکیت مربی نداشتیم و یکی از ورزشکاران سابق را به عنوان مربی انتخاب کردیم. در سفر به ارمنستان دو مربی به ایران آوردیم و یک هفته کار کردند. اثرات مثبتی روی تیم گذاشتند. در اسکیت مسابقه ای روز جمعه برگزار شد که ورزشکاران رکورد خوبی داشتند. بشارتی بعد از ۴ سال رکورد ۱۲۲ را زد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در فنلاند بشارتی رکوردی را که دارد بزند حضور او در فینال قطعی است، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است دوستی و بشارتی به فینال بروند و سهمیه بگیرند. تلاش ما این است از اعزام های غیرضروری جلوگیری کنیم. نسبت به رکوردها اعزام ها صورت می گیرد.

 

* درباره آینده تیم ملی نگرانی نداریم

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره کسب مدال در تفنگ میکس جوانان، عنوان کرد: با توجه به مقام هایی که جوانان داشته اند نشان می دهد ما پشتوانه های خوبی داریم. درباره آینده تیم ملی نگرانی نداریم.

دادگر درباره اینکه فدراسیون در زمان هاشمی زمینی در سلفچگان خریده و شما می خواهید آن را ۱۵ میلیارد بفروشید، تصریح کرد: ۴ قطعه زمین در منطقه اقتصادی سلفچگان خریداری شده که ۲-۳ هکتار برای کارخانه تولید سلاح و مهمات اختصاص یافته است. الان زمین بلااستفاده بوده و فدراسیون به دنبال تعیین تکلیف است. این موضوع را در مجمع مطرح کردیم و ما دنبال فروش زمین در چارچوب قانون بودیم تا پول به فدراسیون و هیات ها برسد. قیمت آن چیزی که شما گفتید نیست. قیمت آن نزدیک به ۶-۷ میلیارد است. این زمین نفعی برای فدراسیون ندارد. در مجمع موافقان بیشتز از مخالفان بودند و باید صورتجلسه برسد تا تصمیم بگیریم.

 

* برای افزایش کسب سهمیه ناامید نیستیم

فدراسیون تیراندازی اولین چراغ سهمیه را روشن کرد. ما ۳ رویداد پیش رو داریم و برای افزایش سهمیه ناامید نیستیم. درباره فشنگ و مهمات بگویم تولیدات داخلی به ما جواب نمی دهد و باید از فشنگ خارجی استفاده کنیم. این مشکل از قبل بوده و ما به دنبال راه حل هستیم. درباره ساچمه مشکلی نداریم و در اهداف پروازی در داخل از تولیدات داخلی استفاده می کنیم. مشکلات ما عمیق است. برای تهیه فشنگ مجبوریم تیم را زودتر اعزام کنیم تا تیم بتواند با فشنگ استاندارد تمرین کند.

دادگر درباره اینکه در مجمع صورت های مالی فدراسیون مشکل داشته، یادآور شد: ما به دنبال چابک سازی فدراسیون بودیم و در این دو سال کاهش نیرو داشتیم. چند درصد جابه جایی طبیعی است و سوء استفاده نیست. ما هم زیر نظر دستگاههای نظارتی هستیم و آبروی خودمان را به خاطر هیچ چیز از دست نمی دهیم.

 

* برخی دنبال سرمربیگری تیم ملی هستند

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه نشست خبری درباره گلایه های مطرح شده در مجمع عمومی، یادآور شد: مجامع تشکیل می شود تا اعضا گلایه و درددل خود را بگویند. بعضی از این گلایه ها احساسی و بعضی درست بود. برخی گلایه داشتند هیات ها به سفرها اعزام شوند اما الان وزارت ورزش اجازه نمی دهد و این موضوع برای فدراسیون مهیا نیست. برخی دنبال این بودند سرمربی تیم ملی شوند اما ما الهام هاشمی را آوردیم و رکورد ورزشکاران خوب شده است.

 

* هزینه پسرم را شخصا پرداخت کردم

دادگر درباره حضورش در تیم‌ملی اسکیت، تصریح کرد: چه کسی می داند رشته تحصیلی پسر من چقدر است؟ چه کسی می داند چه رتبه ای داشته و حالا چه رکورد و رتبه ای دارد؟ پسر من ۱۶ سالگی به دانشگاه رفته و فوق لیسانس تربیت بدنی دارد. او در فوتبال کار کرد و موفق نبود به خاطر همین تغییر مسیر داد. هزینه های او را در تیم ملی شخصا پرداخت کردم تا اتهامی نباشد. پسرم در نخستین مسابقه قطر در بین ۴ ورزشکار دوم شد. حدود ۱۵ روز پیش در رکوردگیری ها اغلب نفر اول بود. او پسر ایران اسلامی است و افتخاراتی برای کشور است.

وی درباره کسب مدال و سهمیه المپیک گفت: پیش بینی ما این است بیشتر از ۴ سهمیه بگیریم البته نوسان هم هست و این به روز مسابقه و سلاح بستگی دارد. درباره مدال نمی توانم قولی بدهم و پیش بینی کنم اما آرزویم این است با دستانم مدال را بر گردن ورزشکاران بیندازم.

دادگر درباره جذب اسپانسر خاطرنشان کرد: کمکهای وزارت و کمیته جوابگوی هزینه های ما نیست. با تلاشی که داشتیم، یکی از بانک ها اسپانسر تیم ملی شده و نخستین کمک این بانک برای اعزام تیم ملی به فنلاند است. درخواست ما حمایت تا ۲۰۲۰ بوده اما فعلا این بانک برای نخستین اعزام کمک کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها