ضوابط سختگیرانه فدراسیون تیراندازی در اعزام افراد به خارج از کشور

ئیس فدراسیون تیراندازی گفت: علی‌رغم حمایت وزارت ورزش اعزام افراد به مسابقات خارج از کشور در این فدراسیون سختگیرانه است و از اعزام افراد اضافی جلوگیری می‌شود.

ضوابط سختگیرانه فدراسیون تیراندازی در اعزام افراد به خارج از کشور

علی‌دادگر در مجمع عمومی و سالانه فدراسیون تیراندازی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی شهر قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تیراندازی یکی از ورزش‌هایی است که از زمان پیامبر(ص) مورد توجه قرار گرفته است و افتخار می‌کنم در فدراسیونی فعالیت دارم که یکی از پرمدال‌ترین رشته‌های المپیکی است و آنچه که در توان داشتیم برای سربلندی میهن به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: مجمع قبلی در کیش برگزار شد و این مجمع نیز به منظور بررسی مسائل مالیاتی برگزار شده است، در فدراسیون همواره به دنبال این بودم که رفاقت باید جایگزین رقابت باشد، تا زمانی که ما کنار هم باشیم  موفق خواهیم شد.

رئیس فدارسیون تیراندازی کشور تاکید کرد: حاشیه آفت است و من نیز سعی کردم از حواشی دور باشم تا انسجام خانواده تیراندازی را حفظ کنم، تمام آمار و ارقام مستند به سایت فدراسیون جهانی است که نتایج ارزشمندی از جمله کسب اولین سهمیه المپیک ایران توسط نجمه خدمتی، اولین مدال طلای آرمیتا صادقیان و سیاوش ذوالفقاریان را به دست آوردیم.

وی عنوان کرد: بدهی 17 میلیاردی به جای مانده از گذشته 80 هزار دلار بدهی به لازلو و مشکلات و بدهی‌های سنگین به وزارت دفاع، مردم، استان‌ها، هتل‌ها، دفاتر هواپیمایی 40 طلبکاری است که گلوی فدراسیون را فشار می‌دهد.

مشکل تامین کمی و کیفی مهمات

دادگر با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها بیان کرد: فدراسیون تیراندازی وابسته به سلاح و مهمات است و در این مدت نیز سلاح و مهمات مسابقه‌ای و قهرمانی با افزایش قیمت روبه‌رو شده است از طرفی اعتبارات فدراسیون تیراندازی کاهش یافته است بنابراین تامین کیفی و کمی مهمات از مهمترین مشکلات فدراسیون است.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات به مسائل کلی کشور برمی‌گردد چرا که در حال جنگ اقتصادی هستیم، باید نسبت به مسائل دیدگاه معقولانه.ای داشته باشیم؛ در حال حاضر فدراسیون برای سال 92 تا 95 بیش از 5. 2 میلیارد محکومیت مالیاتی دارد اما در سال‌ها 96 و 97 به موقع پرداخت شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی کشور عنوان کرد: در حال حاضر  در حساب فدراسیون اعتبار وجود دارد اما به دلیل پرداخت نشدن اظهارنامه مالیاتی در سال‌های گذشته حساب‌های فدراسیون مسدود شده است، همچنین محکومیت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی اخیر به خاطر خرید ساچمه از سال 95 اجرایی شده است و هر لحظه ممکن است حساب فدراسیون را مسدود کنند.

ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله هستیم 

وی بیان کرد: بنده و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله هستیم اما دلیل آن به خودمان برنمیگردد بلکه به علت عدم پرداخت مالیات در سال‌های گذشته این اتفاق افتاده است، علی‌رغم حمایت وزارت ورزش اعزام افراد به مسابقات خارج از کشور در این فدراسیون سخت‌گیرانه است و از اعزام افراد اضافی جلوگیری می‌شود.

دادگر بیان کرد: از سال ۹۶ تا اوایل سال قبل ۵۰ نفر از روسای هیئت‌های استانی را به همراه تیم ملی به خارج از کشور اعزام کردیم اما با توجه به سیاست‌های جدید وزارتخانه از اعزام‌های جدید محروم هستیم و به قوانین احترام می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: تعرفه‌های گمرگی بسیار زیاد است، اخیرا دو ورزشکار ایرانی توانستند رکوردی بزنند که آلمان دو اسلحه به آن‌ها هدیه داده است اما امکان خروج از گمرگ را نداریم و گویی از داخل هم تحریم شده‌ایم.

رئیس فدراسیون تیراندازی کشور عنوان کرد: در سال جاری سختی زیاد است و اگر نتوانیم سهمیه ای بگیریم المپیکی در کار نخواهد بود، در حال حاضر کسب ۶ کرسی آسیایی را هدفگذاری قرار دادیم و امیدواریم برسیم.

وی بیان کرد: در مورد جذب «مورویچ» برای مربی‌گری تیم ملی ما، وی با پیشنهاد بالاتری توسط کشور ژاپن جذب شدند و ما نیز در مقابل «الهام هاشمی» از سرمایه‌های ملی کشور که سرمربی سنگاپور بود با مبلغ مناسبی برای تیم ملی جذب کردیم که افزایش رکوردهای تیراندازان ناشی از حضور وی است.

دادگر تاکید کرد: در حال حاضر سه ایرانی «اینانلو در اندونزی»، «صولت در عراق» و «جوادی در ترکیه» در خارج از کشور مربی‌گری می‌کنند، از سال گذشته تاکنون به دلیل مشکلات مالی ۱۲ نفر تعدیل نیرو داشتیم.

وی یادآور شد: با حمایت بخش خصوصی سالن‌های تیراندازی در استان‌های مختلف از جمله لرستان و البرز در تمام شهرستان‌ها و روستاها احداث شده است، همچنین سالن تیراندازی الکترونیکی در همدان، خراسان، خوزستان و سمنان احداث شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: مسائل مالی توسط وزارت ورزش بررسی می‌شود و استان‌ها باید مسائل مالی خود را شفاف و مستند کنند، برخی از هیئت‌های استانی برای افتتاح طرح‌ها و سالن‌های نیمه تمام تیراندازی شتابزده عمل می‌کنند که البته این شرایط مناسب نیست چرا که بعد از افتتاح دیگر اعتباری برای تکمیل آنها اختصاص داده نمی‌شود.

طرح ملی همگانی تیراندازی  یکی از طرح‌های فدراسیون است

وی عنوان کرد: طرح ملی همگانی تیراندازی  یکی از طرح‌های فدراسیون است، همچنین پشتوانه‌سازی ورزش تیراندازی را همانند رشته والیبال در سطح کشور پیشنهاد کرده‌ایم همانگونه که رشته والیبال هم اینک در دنیا جزو ۱۰ تیم برتر و در آسیا اول است باید در تیراندازی نیز این محقق شود.

دادگر بیان کرد: این  طرح در حال حاضر در مرحله جذب اعتبارات قرار دارد و از اول مهرماه آغاز به کار می‌کند، با این طرح  ۳۰۰ پایگاه تیراندازی در سراسر کشور  فعال می‌شود و مبلغی برای آموزش هر فرد برای هزینه‌هایی از قبیل ساچمه، تفنگ و مربی درنظرگرفته خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها