ساغلام به تراکتور برمی‌گردد؟

اسکوچیچ این روزها تیم ندارد اما مشخص نیست با او مذاکره‌ای صورت گرفته یا نه

ساغلام به تراکتور برمی‌گردد؟

تراکتور تبریز فصل بیست و دوم را با سرمربیگری قربان بردیف شروع کرد. این سرمربی خیلی زود هم انتخاب شد که مشکلی برای آماده‌سازی بازیکنان و البته انتخاب نفرات نداشته باشد. تراکتوری‌ها خیلی امیدوار بودند با هدایت بردیف، روزهای درخشانی را تجربه کنند و بتوانند جزو مدعیان قهرمانی باشند اما شرایط خوب پیش نرفت. تراکتور در 11 هفته ابتدایی لیگ، 4 شکست و 3 تساوی داشت و فقط در 4 بازی به پیروزی رسید. با این نتایج و امتیازات، قرمزپوشان تبریزی در رده هفتم جدول قرار گرفتند. مسأله‌ای که هواداران را ناامید کرد. همین مسأله و البته تعطیلی طولانی‌مدت لیگ به خاطر برگزاری مسابقات جام جهانی این فرصت را به وجود آورد که تغییرات را انجام دهند. گفته می‌شود قبل از شروع تعطیلات، بحث تغییر وجود داشت اما جدی نبود تا اینکه قربان بردیف جدا شد و به تیم سوچی رفت. این در حالی بود که تراکتور و بردیف، برنامه‌ای 5 ساله را دنبال می‌کردند و قرار بود قهرمانی لیگ و آسیا را به دست بیاورند. به هر حال شنبه گذشته 2 طرف به توافق رسیدند که به کار با یکدیگر پایان دهند. به این ترتیب بردیف به تیم سوچی رفت و تراکتور به‌دنبال سرمربی جدید.

باشگاه تراکتور با اعلام جدایی بردیف، درباره سرمربی بعدی گفت: «هیأت مدیره باشگاه چند گزینه‌ را برای سرمربیگری در این مقطع زمانی با در نظر گرفتن مجموع شرایط از جمله قرار داشتن در جریان مسابقات و لزوم شناخت کادرفنی جدید از بازیکنان تراکتور و تیم‌های لیگ‌برتری، نسبت به بررسی برنامه‌های افراد مدنظر و مذاکره با آنان اقدام خواهد نمود و سرمربی جدید در اسرع وقت معرفی می‌شود.»

هنوز باشگاه تراکتور، خبری در مورد گزینه‌های موردنظر اعلام نکرده بود که باشگاه هوادار تهران در اطلاعیه‌ای با حضور ساکت الهامی در این تیم تبریزی مخالف کرد. به این ترتیب مشخص شد باشگاه تراکتور با الهامی مذاکره کرد که جواب منفی از باشگاه هوادار گرفت: «در روزهای گذشته و پس از پذیرش استعفای قربان بردیف از سوی مدیران باشگاه تراکتور، خیلی زود و به طور طبیعی زمزمه علاقه باشگاه مذکور و طرفدارانش به جذب سرمربی پیشین‌شان به گوش رسید و در پی آن مطابق پیش‌بینی‌ها مذاکرات در سطح عالی میان مدیران دو باشگاه شکل می‌گیرد و اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بدین ترتیب و به‌طور قطعی و رسمی باشگاه هوادار با توجه به قرارداد حرفه‌ای فی‌مابین با جدایی سرمربی خود و پیوستن وی به باشگاه تراکتور که به طور حرفه‌ای و باشگاه دیگری که به طور غیر حرفه‌ای پیشنهاد جذب ایشان را طرح کرده، مخالفت نموده و برای تراکتوری‌ها در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می‌نماید.»

با این شرایط، یکی از گزینه‌های ایرانی کنار رفت و تراکتور باید به‌دنبال گزینه‌های دیگر باشد. گفته می‌شود یکی دیگر از گزینه‌های ایرانی هم رسول خطیبی بود که او هم با بازگشت به تراکتور مخالفت کرد. البته با رسول خطیبی به‌صورت مستقیم و رسمی مذاکره نشد و فقط به‌صورت دوستانه به او پیشنهاد دادند سرمربیگری تراکتور را بپذیرد که این سرمربی تبریزی هم به‌دلیل اینکه مدیریت باشگاه مس سونگون را به عهده دارد، با این پیشنهاد مخالفت کرد.

حالا که بازگشت این 2 گزینه منتفی شد، نام‌های زیادی به گوش می‌رسد که یکی از آنها دراگان اسکوچیچ سرمربی پیشین تیم ملی ایران است. اسکوچیچ این روزها تیم ندارد اما مشخص نیست با او مذاکره‌ای صورت گرفته یا نه و اینکه اگر به او پیشنهاد داده شود، قبول می‌کند به تیم تبریزی برود یا نه.

اما گزینه دیگر که معقولانه‌تر از دیگر گزینه‌ها به نظر می‌رسد، ارطغرول ساغلام است. سرمربی ترک‌تباری که قبلاً در تراکتور حضور داشت و البته محبوبیت خاصی در بین تبریزی‌ها دارد. ساغلام 4 سال پیش هم هدایت تراکتور را به عهده داشت و نتایج خوبی گرفت اما در این تیم کارش را ادامه نداد و به کایسری اسپور ترکیه رفت. حالا ساغلام شرایط خوبی برای حضور در تراکتور دارد و بعید نیست بزودی به تبریز برگردد. نکته جالب این است که در صفحه ویکی‌پدیای ارطغرول ساغلام به تازگی نام تراکتور به‌عنوان تیم جدید این سرمربی ذکر شده که نشان می‌دهد او به تبریز نزدیک است و احتمالاً برمی‌گردد تا بار دیگر هدایت قرمزپوشان را به عهده بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها