مجیدی: فرانسه و برزیل شانس‌های اصلی قهرمانی هستند

مشکل عربستان این است که بازیکن لژیونری ندارد و همگی در داخل کشور هستند.

مجیدی: فرانسه و برزیل  شانس‌های اصلی قهرمانی هستند

فرهاد مجیدی که این روزها مشغول حضور در تمرینات اتحاد کلباء است و تیمش نیز امروز دیدار برگشت از جام بانک اسلامی ابوظبی برابر الوحده قرار می گیرد، در مصاحبه ای که با الریاضیة، معروف ترین روزنامه عربستان داشته، به پانزده سوال این نشریه پاسخ داده است.

الریاضیة ابتدا با معرفی سرمربی سابق استقلال نوشته است:  فرهاد مجیدی، نامی است که مردم خلیج فارس هرگز فراموش نخواهند کرد. به خصوص که در سال 2003 و با گل او، العین به فینال لیگ قهرمانان رفت و قهرمان قاره آسیا شد تا نام او در تاریخ فوتبال خلیج فارس ثبت شود.

او تجربه حضور در باشگاه های حوزه خلیج فارس، اتریش و ایران را دارد. مجیدی کارش را از باشگاه بهمن کرج آغاز کرد، سپس پیراهن استقلال ایران، راپیدوین اتریش، باشگاه های الوصل، العین، شباب الاهلی و النصر امارات و الغرافه قطر را پوشیده است.

او همچنین پس از بازنشستگی، تجربیات زیادی در عرصه سرمربیگری دارد. مجیدی مربیگری را در باشگاه استقلال تهران شروع کرد و با این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت و سپس به سمت هدایت تیم ملی زیر 23 سال ایران منصوب شد. الریاضیة با او ملاقات کرد تا درباره تیم اتحاد کلباء، انتظارات فعلی او از تیم های عربی حاضر در جام جهانی 2022 قطر و نظرش درباره تیم ملی عربستان صحبت کند.

این مصاحبه را در زیر می خوانیم:

* چگونه شاهد اولین پیروزی تیم ملی عربستان مقابل آرژانتین بودید؟

این پیروزی را به تیم ملی عربستان تبریک می گویم. بازی را کامل دیدم، عربستان با سیستم 442 و در فضاهای بسیار کوچک بازی می کرد. به نظر من، مهم‌ترین چیزی که در مورد تیم عربستان می توان گفت این است که فاصله خطوط آنها بسیار کم بود. آنها به خوبی همدیگر را تکمیل می کردند و فضاها را از بازیکنان آرژانتین می گرفتند.

* به نظر شما بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟

سالم الدوسری بازیکن بسیار خوبی است، او می تواند در اروپا هم بازی کند. به نظر من او بهترین بازیکن زمین بود.

* تیم ملی عربستان چگونه می تواند از لهستان و مکزیک پیشی بگیرد؟

هروه رنار تجربه کافی دارد و به نظر من تیم عربستان نباید بازی را باز کند و نباید به تیم لهستان فضا بدهد تا آنها نتوانند به خوبی از موقعیت ها استفاده کنند.

* شما در فوتبال خلیج فارس سابقه زیادی دارید؛ امروز فوتبال عربستان را نسبت به سال های قبل چگونه می بینید؟

من با فوتبال خلیج فارس آشنایی دارم، چون برای تیم های الوصل، العین، شباب الاهلی و همچنین الغرافه قطر بازی کردم و اکنون مربی باشگاه اتحاد کلباء امارات هستم. نکته مهم در مورد فوتبال خلیج فارس و به ویژه عربستان این است که آنها در حال تجربه پیشرفت‌های بزرگی هستند. در فوتبال عربستان، متخصصان بسیار فوق العاده ای حضور دارند که می توانند اندیشه‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا را به عربستان تزریق کنند، ضمن اینکه اینجا استادیوم ها در بالاترین سطح قرار دارند.

* فوتبال در عربستان سعودی برای توسعه و رقابت در تورنمنت هایی مانند جام جهانی به چه چیزی نیازی دارد؟

مشکل عربستان این است که بازیکن لژیونری ندارد و همگی در داخل کشور هستند. تجربه یک زندگی حرفه ای در خارج از کشور، برای پیشرفت و رقابت برای جام جهانی ضروری است و حضور در اروپا می تواند برای بازیکنان تجربه زیادی را به ارمغان بیاورد.

* به نظر شما بهترین بازیکن عربستان چه کسی است؟

من سالم الدوسری را به عنوان بازیکن دوست دارم. ضمن اینکه به شخصیت او در درون زمین نیز علاقه دارم.

* چه نظری درباره بازیکنان انتخاب شده از سوی هروه رنار داری؟

من اطلاعات کافی برای ارزیابی انتخاب های سرمربی ندارم، اما آنچه در مقابل آرژانتین دیدیم حکایت از حرفه ای بودن هروه رنار دارد.

* تعداد بازیکنان خارجی در لیگ عربستان نیز افزایش یافته است. در این باره چه نظری داری؟

من با افزایش تعداد خارجی ها موافق نیستم. بله، حضور آنها سطح لیگ را ارتقا می دهد، اما این باعث می شود تا بازیکن با استعداد عربستانی فرصتی برای درخشش نداشته باشد. چرا که آنها به دلیل حضور یک بازیکن خارجی، فرصت بازی پیدا نمی کنند. به نظر من، در هر پستی که یک بازیکن خارجی حضور دارد، باید یک بازیکن جوان نیز برای پیشرفت، در مسابقات حضور پیدا کند. من مخالف حضور بازیکنان خارجی زیاد در یک تیم هستم و باید به بازیکنان داخلی توجه بیشتری شود.

* چه نظری در مورد تیم های عربی داری؟

تیم های عربی بسیار پیشرفته هستند و آنها فرصت پیشرفت بیشتری را در اختیار دارند، زیرا بازیکنان خوبی دارند که می توانند برنده شوند و نتایج مثبتی کسب کنند.

* از خاطراتت با تیم ملی بگو؟

من در انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه شرکت کردم و به یاد دارم که در یک مسابقه دوستانه قبل از آغاز جام جهانی، با هفت گل شکست خوردیم که این نتیجه باعث شد همه تیم ما را دست کم بگیرند و فکر کنند آماده نیستیم، اما تیم ما توانست آمریکا را شکست دهد.

* سطح تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 را چگونه می بینید؟

به طور کلی امروز همه تیم های دنیا به هم نزدیک هستند، چه از نظر هجومی و چه دفاعی تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. در جام جهانی تیم های ضعیف تر یا کوچکتر شانس شکست دادن تیم های قوی را دارند.

* به نظر شما چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 می شود؟

فرانسه و برزیل محتمل ترین تیم ها برای قهرمانی در جام جهانی 2022 هستند.

* و چه کسی بهترین بازیکن جام می شود؟

کیلیان امباپه، بازیکن تیم ملی فرانسه و مهاجم پاریس سن ژرمن می تواند بهترین بازیکن جام جهانی لقب بگیرد.

* دوست داری زننده بهترین گل جام چه کسی باشد؟

امیدوارم مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین زیباترین گل جام جهانی 2022 قطر را بزند.

* اگر در فیفا تصمیم گیرنده بودید، چه تصمیم یا قانونی را برای توسعه فوتبال اعمال می کردید؟

اگر من در فیفا تصمیم گیرنده بودم برای توسعه فوتبال قانونی وضع می کردم که توانایی ها در همه دنیا برابر شود، کشورهایی هستند که ساده ترین چیز مثل زمین فوتبال را ندارند و کشورهایی هستند که استعدادهای بالایی دارند ولی نمی توانند در خارج از کشور بازی کنند یا به بازیکن حرفه ای تبدیل شوند، زیرا توانایی هایشان ضعیف است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها