چرا کارلوس کیروش مقابل انگلیس شش تعویض انجام داد؟

این قانون برای جام جهانی امسال ارائه شد تا خطر ضربه مغزی در بین بازیکنان را کاهش دهد.

چرا کارلوس کیروش مقابل انگلیس شش تعویض انجام داد؟

با این حال جز شش گل خورده، شش تعویض کارلوس کیروش نیز یکی از نکات جالب این بازی بود که تعجب بسیاری را بر انگیخت. برخی فکر می‌کردند که این یک اشتباه از سوی مربی پرتغالی و کادرش بوده و به همین خاطر بازی 3-0 به سود انگلیس خواهد شد. اما طبق مقررات جدید فیفا، انجام شش تعویض در یک بازی امکان پذیر است و برای اولین بار در این جام جهانی، از آن استفاده شد.

در دقیقه 20، علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت مجبور شد جای خود را به حسین حسینی بدهد. سپس در دقیقه 46، کیروش با وارد کردن علی قلیزاده، سعید عزت اللهی و حسین کنعانی به جای علیرضا جهانبخش، علی کریمی و روزبه چشمی سه تعویض دیگر انجام داد. در دقیقه 63 میلاد محمدی جای خود را به مهدی ترابی داد و در آخر و ششمین تعویض، سردار آزمون به جای احمد نور اللهی وارد زمین شد.

اما کیروش به چه دلیل توانست 6 تعویض انجام دهد؟ تعویض بیرانوند تحت نام تعویض ضربه مغزی انجام شد و همین باعث شد تا یک تعویض اضافی بر شمرده شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی برای یک تیم، تیم مقابلش نیز می‌تواند یک تعویض اضافه انجام دهد اگرچه گرت ساوت گیت از این امکان استفاده نکرد. برای چنین شرایطی، خود فیفا نیز یک متخصص و هماهنگ کننده پزشکی در استادیوم‌ها برای بررسی شرایط بازیکن مستقر می‌کند اما پزشک خود تیم اولویت دارد و حرف آخر را در این‌باره می‌زند.

این قانون برای جام جهانی امسال ارائه شد تا خطر ضربه مغزی در بین بازیکنان را کاهش دهد. در صورت باقی ماندن بازیکنی که به سرش ضربه وارد شده در زمین و احتمال برخورد ضربه دیگری به سرش، شرایط می‌تواند برای او خطرناک شود. گفتنی است علائم ضربه مغزی اغلب 30 دقیقه تا 72 ساعت پس از حادثه، نمایان می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها