کین: بازی اول‌مان با ایران بسیار مهم است/ برای قهرمانی به قطر می‌رویم

به انگلیسِ 10، 15 سال پیش نگاه می‌کنم و باید بگویم که در آن مقطع تقریباً می‌ترسیدیم بگوییم می‌خواهیم قهرمان شویم.

کین: بازی اول‌مان با ایران بسیار مهم است/ برای قهرمانی به قطر می‌رویم

هری کین که یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس به شمار می‌رود و قرار است کارش را با سه‌شیر در گروه B مسابقات و در مصاف با ایران، آمریکا و ولز آغاز کند، درباره شانس تیم تحت‌هدایت گرت ساوت‌گیت برای قهرمانی در بیست‌ودومین دوره جام جهانی به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس»، گفت: به انگلیسِ 10، 15 سال پیش نگاه می‌کنم و باید بگویم که در آن مقطع تقریباً می‌ترسیدیم بگوییم می‌خواهیم قهرمان شویم. فکر می‌کنم یکی از تغییرات بزرگی که در چهار یا پنج سال گذشته با گرت ساوت‌گیت انجام دادیم، این بود که حالا ترسی از گفتن این جمله نداریم.

وی افزود:  به قطر می‌رویم تا جام را از آن خود کنیم چون باور داریم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. این اشتباه است که غیر از این فکر کنیم. رفتن به جام جهانی و باور نکردن اینکه می‌توانیم جام را به خانه بیاوریم، چه فایده‌ای دارد؟ انجام این کار سخت خواهد بود و ما باید بسیار سخت کار کنیم و در کنارش باید کمی شانس هم داشته باشیم و چیزهای زیادی طبق روال‌مان باید پیش برود تا به این خواسته‌مان برسیم. مهم است نترسیم که بگوییم این همان کاری است که ما برای انجام آن به قطر می‌رویم.

کین  29 ساله در خصوص اولین بازی انگلیس درکه مقابل ایران خواهد بود، اظهار داشت: بازی اول واقعاً مهم است. این بهترین دوران انگلیس در یک دوره طولانی نبوده است. از زمانی که گرت مسئولیت هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده گرفت، دوره‌ای همانند گذشته نداشته‌ایم. به نوعی اما قبل از یک تورنمنت بزرگ این (افت تیم انگلیس در یک سال اخیر) می‌تواند واقعاً چیز خوبی باشد چون به شما امکان می‌دهد هیجانی نشوید، یا حتی رسانه‌ها یا مطلوعات هم هیجانی نشوند.

مهاجم تیم ملی انگلیس ادامه داد: احساس می‌کنم اگر در هر بازیِ منتهی به این تورنمنت (اشاره به بازی‌های رسمی و دوستانه پیروز می‌شدیم، مطمئن بودیم که قهرمان این دوره از جام جهانی می‌شدیم و با خود می‌گفتیم که جام را خواهیم ‌برد و این می‌تواند با فشار متفاوتی همراه باشد. احساس می‌کنیم که قضاوت در تورنمنت‌های بزرگ مهمترین چیز است و دو تورنمنت آخری که داشته‌ایم (جام جهانی 2018 و یورو 2020) خوب بوده‌اند. اعتماد به نفس خوبی داریم که می‌توانیم برویم و یک تورنمنت بزرگ را در قطر داشته باشیم.

ماشین گلزنی تیم ملی انگلیس که این فصل 13 گل برای تاتنهام به ثمر رسانده و این چهارمین تجربه‌اش از حضور در تورنمنت‌های بزرگ خواهد بود، عنوان کرد: فکر می‌کنم تورنمنت‌های بزرگ بیشتر از همه شما را از نظر فشار بالایی که دارند، آزمایش می‌کنند. بازی برای انگلیس همیشه فشار بالایی دارد، اما در یک تورنمنت بزرگ همیشه انگیزه بیشتر نیز وجود دارد. احتمالاً در جریان مسابقات جام جهانی ضربات پنالتی هم وجود دارد و تیم‌هایی که به فینال می‌رسند معمولاً باید حداقل در یک بازی در ضربات پنالتی پیروز شوند، بنابراین آنها لحظات پرفشار هستند.

هری کین خاطرنشان کرد: ذهنیت دور از خانه بودن، پنج یا شش هفته در کمپ تیم ملی بودن، اما این یکی (این دوره جام جهانی) نسبتاً سریع است چون در طول فصل است. به طور معمول (این دوره برخلاف ادوار گذشته به جای تابستان در فصل پاییز برگزار می‌شود) شما چهار یا پنج هفته قبل از مسابقات از خانه دور هستید و سپس چهار یا پنج هفته هم به خاطر حضور در جام جهانی از خانه دور هستید. بنابراین مدت زمانی طولانی است که شما خارج از منطقه راحت خود هستید. من اما حدس می‌زنم آنچه تیم‌های برتر و تیم‌های برنده را از سایرین جدا می‌کند این است که چه کسی می‌تواند به بهترین شکل با این شرایط مقابله کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها