آشنایی با تونس؛ حریف تدارکاتی ایران در آستانه جام جهانی

ملی‌پوشان ایران پس از سفر به قطر، در این کشور آخرین بازی تدارکاتی‌شان قبل از مصاف با انگلیس را برابر تونس انجام خواهند داد،

 آشنایی با تونس؛ حریف تدارکاتی ایران در آستانه جام جهانی

تیم ملی ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از شروع کارش در جام جهانی به مصاف تیمی می‌رود که در رده‌بندی فیفا ۱۰ رده پایین‌تر قرار دارد.

با اضافه شدن یک بازی دیگر برنامه آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی 2022 قطر، آخرین حریف تدارکاتی شاگردان کارلوس کی‌روش تغییر کرد.

ملی‌پوشان ایران پس از سفر به قطر، در این کشور آخرین بازی تدارکاتی‌شان قبل از مصاف با انگلیس را برابر تونس انجام خواهند داد، تیمی که اکنون در رده سی‌ام فیفا قرار دارد (10 رده پایین‌تر از ایران) و سومین تیم قاره سیاه است.

هدایت تونس بر عهده جلال القادری 50 ساله است. این تیم در آخرین بازی‌اش که یک دیدار دوستانه برابر برزیل در شهر پاریس بود با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد. تونسی‌ها در گروه D با تیم‌های ملی فرانسه، استرالیا و دانمارک قرار دارند.

تونس در باشگاه‌های مطرح 5 لیگ برتر اروپا نماینده‌ای ندارد و مهمترین باشگا‌ه‌هایی که لژیونرهایش در آن توپ می‌زنند شامل سالرنیتانای ایتالیا (دیلان برون)، کلن آلمان (الیاس صخیری) و مون‌پولیه فرانسه (وهبی خضری) می‌شود.

تونسی‌ها تا کنون 6 بار به جام جهانی راه یافته‌اند (1978، 1998، 2002، 2006، 2018 و 2022) و مانند تیم ملی ایران هرگز از مرحله گروهی بالاتر نرفته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها