رادوشویچ: فنایی باید خیلی زودتر از پرسپولیس می‌رفت!

فکر کنم این اتفاق خیلی دیر در پرسپولیس رخ داد اما جدایی این مربی بهترین اتفاق برای پرسپولیس بود.

رادوشویچ: فنایی باید خیلی زودتر از پرسپولیس می‌رفت!

پرونده باز رادو می‌توانست در آینده‌ای نزدیک برای پرسپولیس دردسرهای زیادی از جمله عدم صدور مجوز حرفه‌ای و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ایجاد کند که فعلا این خطرها لغو شده است. اما نکته مهم دیگر این توافق صورت‌گرفته بین باشگاه پرسپولیس و رادو این است که این باشگاه پرداخت طلب دروازه‌بان کروات را در چهار قسط برای سال آینده میلادی شرط کرده است و قرمزها باید مراقب باشند اقساط را به موقع پرداخت کنند. 

به بهانه همین توافق، بد ندیدیم گفت‌وگویی با دروازه‌بان سابق پرسپولیس داشته باشیم. رادو به اکثر سوالات ما پاسخ داد اما تاکید کرد که درمورد تیم ملی صحبت چندانی ندارد از این جهت که چندان مایل نیست درمورد تیم کارلوس کی‌روش حرف بزند! ماحصل این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

خبر توافق تو با پرسپولیس خیلی‌ها را غافل‌گیر کرد. 

ما سعی کردیم جدای از دادگاه با هم صحبت کرده و با یکدیگر به توافق برسیم. توافقی که فکر می‌کنم برای طرفین خوب بود.

این توافق بیشتر برای تو خوب بود یا پرسپولیس؟ 

بعد از اینکه شرایط پرسپولیس را برای پرداخت پول شنیدیم تشخیص دادیم که پیشنهادشان خوب است و به همین خاطر قبول کردیم. البته برای پرسپولیس هم بد نشد؛ چراکه دیگر با فیفا و جریمه‌های احتمالی مواجه نیستند. از این لحاظ فکر می‌کنم پرسپولیس ضرر نکرد.براساس توافق

انجام‌شده به چه شکل طلبت را از پرسپولیس دریافت خواهی کرد؟

طبق توافقی که داشتیم قرار شد که تمام مطالباتم در چهار بخش پرداخت شود. بخش عمده‌ای از این پول در سال ۲۰۲۳ از سوی باشگاه پرسپولیس پرداخت خواهد شد که فکر کنم از این لحاظ به نفع این باشگاه است. درواقع باشگاه پرسپولیس یک سال وقت دارد که مطالباتم را پرداخت کند و این زمان کمک زیادی به این باشگاه خواهد کرد. خوشحالم از اینکه همه چیز جدا از دادگاه حل شد و فکر می‌کنم کار درستی را انجام دادم.

درمورد شرایط خودت در کرواسی صحبت کن. 

شرایطم خوب است. در تیم دسته اولی افی سی وراژین عضویت دارم. تیمی که اکثر بازیکنانش را نفرات جوان تشکیل می‌دهند و تجربه‌اندوزی می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که من در این تیم بالاترین سن را دارم و سعی می‌کنم تجربیات خود را در اختیار بازیکنان جوان قرار دهم. در کل از شرایطی که اینجا دارم راضی‌ام.

حتما خبر داری که بعد از جدایی تو از پرسپولیس داود فنایی هم محترمانه از این تیم کنار گذاشته شد و یک مربی برزیلی جای او را گرفت. به هر حال تو رابطه خوبی با فنایی نداشتی!

فکر کنم این اتفاق خیلی دیر در پرسپولیس رخ داد اما جدایی این مربی بهترین اتفاق برای پرسپولیس بود. ای کاش در زمان حضور من در پرسپولیس باشگاه برای جذب ننکا مربی برزیلی اقدام می‌کرد و در آن صورت شاید الان شرایط فرق می‌کرد. فکر کنم الان که پرسپولیس شرایط خوبی در خط دروازه دارد خودش نشان‌دهنده خیلی از مسائل است.

نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟ اصلا نتایج این تیم برای تو اهمیت دارد؟

بله صددرصد. پرسپولیس بهترین تیم دوران حرفه‌ای من بوده و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از این تیم دارم. طبیعی است که پرسپولیس همیشه در قلب من بماند و نتایجش برایم اهمیت زیادی داشته باشد. خوب می‌دانم که الان پرسپولیس صدرنشین لیگ است و جایی هست که همیشه باید باشد.

از زمانی که به کرواسی برگشتی پیش آمده که دوست داشته باشی دوباره به پرسپولیس برگردی؟

مطمئنا خاطرات خوبم در پرسپولیس را فراموش نمی‌کنم و آنها همیشه همراه من هستند. اما من حالا در تیم وراژیت عضویت دارم و تحت قرارداد این باشگاه هستم. فقط می‌توانم برای پرسپولیس و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان خوب این تیم آرزوی موفقیت کنم.

فکر می‌کنی روزی به فوتبال ایران برخواهی گشت؟

اگر صادقانه بخواهید نه، تمایلی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارم.

به نظرت پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی می‌تواند دوباره قهرمان لیگ شود؟

بله چون پرسپولیس الان شرایط خیلی خوبی دارد. بازیکنان خوب زیادی در این تیم هستند که کمک زیادی به قهرمانی خواهند کرد. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و زمانی که شرایط‌شان مطلوب باشد هیچ تیمی نمی‌تواند با آنها رقابت کند. امیدوارم پرسپولیس همیشه در بالاترین سطح باشد تا هوادارانش خوشحال باشند.

 درمورد تیم ملی ایران در فاصله نزدیک به جام‌جهانی صحبت کن، فکر می‌کردی شرایط طوری پیش برود که دراگان اسکوچیچ نتواند روی نیمکت ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بنشیند؟

واقعا انتظار این اتفاق را نداشتم. شاید بتوان گفت ناعادلانه‌ترین رفتار فوتبالی در سال ۲۰۲۲ بود که در ایران رخ داد. کاری که فدراسیون جدید ایران انجام داد در حد یک فاجعه بود و چیزی جز شرم برای فوتبال ایران در دنیا نداشت.

با رفتن اسکوچیچ و آمدن کارلوس کی‌روش انتظار اهالی فوتبال در ایران صعود از گروه است، به نظرت ایران چقدر شانس برای صعود دارد؟

من فکر می‌کنم دراگان با نتایجی که با تیم ملی ایران گرفت بهترین گزینه برای هدایت این کشور در جام‌جهانی بود. یک مربی را با نتایجی که می‌گیرد می‌سنجند و فکر کنم ایران تیم اولی بود که با بهترین نتایج ممکن راهی جام‌جهانی شد. نمی‌دانم غیر از این چیز دیگری از اسکوچیچ انتظار داشتید یا نه! حالا که کی‌روش جای اسکوچیچ آمده اجازه دهید درمورد شانس صعود ایران صحبتی نداشته باشم.

درمورد تیم‌های هم‌گروه ایران هم صحبتی نداری؟

در کل اعتقادم این است که ایران در گروه مناسبی قرار گرفته است و می‌تواند نتایج خوبی حتی مقابل تیم ملی انگلیس کسب کند. شاید به خاطر همین که گروه خوبی در اختیار ایران بود کی‌روش تمایل داشت که برگردد و روی نیمکت ایران در جام‌جهانی بنشیند. در هر صورت پیش‌بینی من این است که نتایج خوبی برای ایران در جام‌جهانی رقم خواهد خورد.

تیم ملی در حال حاضر علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری را در لیست خود دارد که باید سه نفر آنها را به جام‌جهانی ببرد، از نظرت کدام یک شایسته‌تر هستند؟

برای من علیرضا بیرانوند شماره یک تیم ملی ایران است. بقیه دروازه‌بان‌ها شانسی برای بازی در جام‌جهانی نخواهند داشت و این را خودشان هم می‌دانند. بیرو در دوره قبل هم یکی از بهترین‌های ایران بود و موفق شد پنالتی کریس رونالدو را مهار کند. از نظر من او در این دوره از بازی‌ها هم نقطه اطمینان ایران خواهد بود. برای بیرو بهترین آرزوها را دارم.

بعد از رفتنت از پرسپولیس مدیران وقت این باشگاه مصاحبه‌های تندی را علیه تو مطرح کردند و همه سعی‌شان این بود که برای توجیه عملکرد خود تو را نزد هواداران منفور کنند، الان که با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیدی پیامی برای هواداران نداری؟

درمورد یک‌سری از حرف‌ها و تهمت‌ها نمی‌دانم چه بگویم. متاسفانه از من، توسط مسئولان قبلی پرسپولیس صحبت‌های ناعادلانه‌ای شد که باعث شد خیلی دلخور شوم. این صحبت‌ها روی هوادارن هم تاثیر منفی گذاشت و برخی از آنها کامنت‌های بدی را برای من فرستادم. پیام‌هایی که باعث شد برای مدتی ناامید شدم از اینکه دوران خیلی خوبی را در پرسپولیس گذراندم. اما الان فکر کنم همه آنهایی که دروغ‌های بزرگی گفتن و آن حرف‌های زشت را علیه من مطرح کردن نزد هواداران شناخته شدند. البته درمورد هوادارانی که قضاوت اشتباه از من کردند می‌توانم بگویم که همه آنها را می‌بخشم. خوشحالم از اینکه توانستم کمکی به پرسپولیس کنم تا بتواند در فرصت مناسب طلب مرا پرداخت کند و امیدوارم هواداران هم بابت این اتفاق خوشحال باشند. آنها همیشه در قلب من خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها