درخواست اوکراین:

ایران را از جام جهانی حذف کنید!

فدراسیون فوتبال اوکراین از فیفا درخواست کرد تا ایران از جام جهانی قطر حذف شود.

ایران را از جام جهانی حذف کنید!

به گزارش مستقل آنلاین،بی بی سی جهانی نوشت:

 ایران متهم به تهیه سلاح به روسیه برای کمک به تهاجم مداوم این کشور به اوکراین و نقض مواد 3 و 4 اساسنامه فیفا در مورد حقوق بشر و مبارزه با تبعیض است.

 کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال اوکراین بعدازظهر دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «با در نظر گرفتن اطلاعات رسانه‌ای درباره تظاهرات سیستماتیک نقض حقوق بشر در ایران که می‌تواند اصول و هنجارهای منشور فیفا را نقض کند.»

 

در این بیانیه ذکر شد: با در نظر گرفتن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اعمال تحریم ها علیه ایران و ادعای دخالت ایران در تجاوز نظامی فدراسیون روسیه به اوکراین، ما با پیشنهاد به فیفا درخواست می کنیم تا حذف تیم ملی ایران از جام جهانی فوتبال 2022 را بررسی کند. 

 این درخواست تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که سرگئی پالکین، مدیرعامل تیم شاختار دونتسک نیز خواستار حذف ایران و جایگزینی اوکراین در مسابقات امسال شد.

 شهر کیف پایتخت اوکراین در اوایل ماه جاری مورد حمله پهپادهای «کامیکازه» ساخت ایران قرار گرفت که توسط ارتش روسیه مستقر شده بود.

 رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی ادعا کرد که هفت پهپاد از این نوع سرنگون شده است، و در همین حال که ایالات متحده می گوید ایران کارشناسان نظامی را در کریمه تحت اشغال روسیه مستقر کرده است.

 پالکین در واکنش به حملات پهپادی هفته گذشته در توییتر نوشت: «در حالی که ایران از تماشای بازی تیم ملی خود در جام جهانی لذت خواهد برد، اوکراینی‌ها توسط پهپادهای ایرانی و موشک‌های ایران کشته خواهند شد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها