تیم ملی ایران از جام جهانی حذف می شود

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد تیم ملی ایران به دلیل حمایت از روسیه در جنگ اوکراین،از جام جهانی حذف می شود.

تیم ملی ایران از جام جهانی حذف می شود

به گزارش مستقل انلاین،روزنامه تلگراف نوشت:

فیفا پس از استفاده روسیه از پهپادهای "کامیکاز" ساخت ایران در آخرین موج حملات روسیه علیه اوکراین، با درخواست‌هایی برای حذف ایران از جام جهانی چند هفته قبل از نخستین دیدار خود مقابل انگلیس مواجه شده است.

 به گفته دولت اوکراین، چندین نفر در جریان حملاتی که شامل استفاده از پهپادهای شاهد-136 مملو از مواد منفجره بود که پس از برخورد با یک هدف منفجر می‌شوند، کشته شدند.

 کریس برایانت، نماینده مجلس انگلستان و عضو حزب کارگر به تلگراف اسپورت گفت هر کشوری که به پوتین "حمایت نظامی ارائه کرده است" باید از ورزش جهان اخراج شود.

 وی افزود: مقامات ورزشی در سراسر جهان و در هر رشته ورزشی باید با دقت به تعامل و حمایت مستقیم ایران از پوتین در حمله غیرقانونی او به اوکراین نگاه کنند.  رژیم های دیکتاتوری از موفقیت ورزشی لذت می برند.  ما باید این فرصت را از آنها سلب کنیم.»

فیفا و یوفا روسیه را در پی حمله پوتین به اوکراین، از جمله بازی های پلی آف جام جهانی مارس و کل مسابقات قهرمانی اروپا 2024، از فوتبال جهان بیرون کردند.

 بلاروس که دولت آن از این حمله حمایت می کند نیز مجبور شد تا اطلاع ثانوی بازی های خانگی خود را پشت درهای بسته در یک کشور بی طرف انجام دهد.

 یوفا هفته گذشته پس از استقرار سربازان خود در مرز بلاروس و اوکراین، اقدام بیشتر علیه این کشور را رد کرد.اگر دخالت تهران ثابت شود، احتمال محرومیت این کشور از عرصه های ورزشی وجود دارد.

 ژپه کوفود، وزیر خارجه دانمارک، پیش از نشست اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، گفت: آنچه اکنون می‌توانیم ببینیم: ظاهراً از پهپادهای ایرانی برای حمله در وسط کیف استفاده می‌شود، این یک جنایت است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ارسال پهپاد توسط کشورش به روسیه را تکذیب کرد.

وی گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، جاه طلبی های سیاسی دارد و از سوی منابع غربی منتشر می شود.  ما به هیچ یک از کشورهای در حال جنگ تسلیحاتی ارائه نکرده‌ایم».

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها