سلمانی: ساپینتو از شکست متنفر است

آقای ساپینتو هنوز کاملا با فضای و فرهنگ فوتبال ما آشنایی کمتری دارد.

سلمانی: ساپینتو از شکست متنفر است

در فوتبال ایران بعضی از بازیکنان با حواشی و جنجال آفرینی شناخته می‌شوند. چه بسا که قیمت قرارداد بازیکن حاشیه‌ای با کری خوانی و دیگر شگردهای خاص، قلب طرفداران تیم‌ها را جذب می‌کنند و حتی با لوگو بوسی از «عشق» به تیم‌شان دم می‌زنند. منتهی مراتب فصل بعد که پیشنهاد بهتری رسید، رنگ پیراهن و تیم‌شان را تغییر می‌دهند. با این حال بعضی بازیکنان مانند جعفر سلمانی تلاش می‌کنند از حواشی به دور باشند و تمرکزشان را در زمین فوتبال نشان بدهند.

 

*شرایط استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به ویژه که رقبا با اتخاذ سیستم دفاعی مانع حرکات هجومی تیم می‌شوند.

به نظرم شرایط کنونی استقلال باتوجه به اینکه آقای ساپینتو هنوز کاملا با فضای و فرهنگ فوتبال ما آشنایی کمتری دارد، راضی کننده است و تیم روز به روز باتفکرات و اندیشه‌هایش هماهنگ می‌شود تا ما بتوانیم آنها را در زمین بازی عملیاتی کنیم .

*در مورد سبک دفاعی رقبا توضیح ندادید!

باید به تیم‌هایی که مقابل استقلال و سایر مدعیان قهرمانی باسبک و شیوه دفاعی فوتبال بازی می‌کنند، احترام گذاشت. زیرا فوتبال باتنوع شیوه وسبک‌ها زیباست. قطعاً ساپینتو برای درهم شکستن خطوط دفاعی چنین تیم هایی راهکار و راه حل های مناسبی به اتفاق کادرفنی پیدا خواهد کرد کما اینکه ما بارها مقابل چنین سبکی از فوتبال، توانستیم با تفکرات و اندیشه‌های تاکتیکی ساپینتو فرصت و موقعیت‌های زیادی بدست آوردیم که گاهی اوقات با بدشانسی به گل تبدیل نشده‌اند، یا دروازبان حریف بهترین روزش را تجربه کرد. به هرحال هرچه بازی‌ها جلوتر روند،امیدوارم توپ‌های ما بیشتر به گل تبدیل شوند تا هواداران ما از بازی استقلال بیشتر لذت ببرند و با خیالی آسوده بازی ها را در دقایق پایانی تماشا کنند.

*همکاری با ساپینتو را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

کار کردن با ساپینتو بسیار برای من که یک سالی درکشورش فوتبال بازی کردم، لذتبخش است . او  انرژی فراوانی را در تمرینات صرف می کند و همانند یک جوان، انرژیک و با انگیزه است و همین مورد، باعث می‌شود که بازیکنان با انرژی بیشتری درتمرین کار کنند.

*در تمرینات هم مانند طول بازی‌ها عصبانی می‌شوند؟ آشنایی با زبان پرتغالی چقدر در ارتباط شما با سرمربی جدید استقلال تاثیر داشت؟

ساپینتو‌برخلاف ظاهرش بر روی نیمکت و درکنار زمین در روز مسابقه،انسانی، شوخ، مهربان و بسیار عاطفی و احساسی است.او باهمه رابطه دوستانه‌ای دارد و از شکست متنفر است. او از بازیکنان می‌خواهد که با تمام وجود در زمین بازی کنند و برای خوشحالی هواداران استقلال هرکاری می‌کند. او عاشق تیم، بچه‌ها و هواداران است. من باتوجه به آشنایی که با زبان پرتغالی دارم طبیعتاً رابطه بسیار نزدیک و ایده‌آلی با او دارم و از او چیزی های بسیار آموخته و می‌آموزم. ساپینتو شور و شوق فراوانی دارد و آن را به کل بدنه تیم تزریق می‌کند.کارکردن باساپینتو پنجره جدید و تازه‌ای در  زندگی فوتبالی‌ام باز کرد  و امیدوارم شاگرد خوبی برای این مربی کاربلد و جاه طلب و بسیار مهربان باشم و آرزو می‌کنم باقهرمانی بتوانیم پاسخ زحمات و محبت‌های او را بدهیم .

*با توجه به اینکه استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر قهرمان شد، طبیعتاً به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید بجنگید. 

کادر مدیریتی و فنی و اداری و بازیکنان و سایر عوامل تیم تمام تلاش و جدیت به خرج می دهند تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، تمام هم و غم ما شاد کردن دل میلیون‌ها هوادار استقلال در جای جای کشور عزیزمان ایران و خارج از کشور است. هرچند کسب قهرمانی سخت و دفاع از عنوان قهرمانی، سخت‌تر است؛ اما همه ما برای  دفاع از عنوان قهرمانی هیچگاه پا پس نخواهیم کشید.

*سطح لیگ باتوجه به در پیش بودن جام جهانی در فصل بیست و دوم بالاست و تعداد تیم‌های مدعی کم نیست. این موضوع کار استقلال در دفاع از قهرمانی سخت نمی‌کند؟

هرچند رقابت کردن درفصل جاری برای کسب قهرمانی در لیگ برتر، بسیار سخت ودشوار بنظر میرسد،چون قدرت چند تیم نزدیک به هم است و می توان گفت، بیش از چهار تیم مدعی دربالای جدول دیده می‌شوند، اما با هدایت مردی کاربلد و بسیار فنی و انرژیکی بنام ساپینتو و بازیکنانی مصمم و با انگیزه و حمایت و پشتگرمی هوادارانی پرشور و عاشق، قهرمانی دور از انتظار نیست،زیرا  ما استقلالیم، مردان روزهای سخت و طاقت فرسا.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها