نورمحمدی: تیم‌ها راضی هستند یک امتیاز از پرسپولیس بگیرند

هر تیمی جلوی پرسپولیس قرار می‌گیرد فقط می‌خواهد امتیاز بگیرد و این هم البته یک تاکتیک است.

نورمحمدی: تیم‌ها راضی هستند یک امتیاز از پرسپولیس بگیرند

کاپیتان سابق پرسپولیس برخی انتقادات از کم گل زدن پرسپولیس را بی انصافی می‌داند. رضا نورمحمدی با بیان این جمله می‌گوید: پرسپولیس در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول صدرنشین لیگ برتر است. این صدرنشینی با همین استراتژی و کم گل خوردن به دست آمده است و حالا برخی‌ها حرف از برد اقتصادی می‌زنند. اگر پرسپولیس ۳ گل بزند و ۲ گل بخورد یا برعکس و عنوانی به دست نیاورد چه فایده ای دارد؟

او ادامه می‌دهد: فوتبال امروز خیلی با گذشته متفاوت شده است. همه تیم‌ها حریفان را به خوبی و با دقت آنالیز می‌کنند و طبیعی است تیم‌ها جلوی پرسپولیس بسیار بسته بازی کنند. هر تیمی جلوی پرسپولیس قرار می‌گیرد فقط می‌خواهد امتیاز بگیرد و این هم البته یک تاکتیک است. اینکه بگوییم اتوبوس پارک کرده اند را قبول ندارم و فکر می‌کنم باید ضد تاکتیک آن را پیدا کرد اما به هر حال این مسائل در مسابقات پرسپولیس وجود دارد. اغلب تیم‌ها راضی هستند که یک امتیاز از پرسپولیس بگیرند و با تمام وجود دفاع می‌کنند و شاید یکی از دلایل بردهای اقتصادی به قول دوستان همین باشد.

کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس ضمن تعریف و تمجید از دفاع تیمی این تیم در فصل جاری، یادآور می‌شود: وقتی از دفاع تیم صحبت می‌کنیم همه به دو دفاع میانی نگاه می‌کنند اما در پرسپولیس سازماندهی دفاعی فوق العاده ای می‌بینیم. هم مدافعان و علیرضا بیرانوند و هم هافبک‌ها و مهاجمان تیم می‌دوند، پرس می‌کنند و تکل می‌زنند تا تیم پرسپولیس گل نخورد و این خیلی ارزشمند است. نکته قابل تأمل این است که دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی و حتی علیرضا بیرانوند این فصل به پرسپولیس پیوسته اند ولی فوق العاده هماهنگ بازی می‌کنند. چرا؟ چون بازیکنان باهوش و با کیفیتی هستند. کیفیت یک بازیکن ولو تازه وارد می‌تواند زمان رسیدن به هماهنگی را کوتاه تر کند.

نورمحمدی از عملکرد هفته‌های اخیر کمال کامیابی نیا نیز چنین تعریف می‌کند: این روزها یورگن لوکادیا خیلی خوب گل می‌زند و حق اش است از او تعریف و تمجید شود اما کمتر کسی از کمال کامیابی نیا حرف زده است. شاید فوتبال او به دلیل درگیری و فیزیکی بودن خیلی دیده نمی‌شود اما در هفته‌های اخیر فوق العاده تأثیرگذار بوده است. در فوتبال امروز هافبک‌های دفاعی فوق العاده تأثیرگذار و حتی در دنیا گرانقیمت هستند. کمال کامیابی نیا چنین بازیکنی نشان داده و به نظر می‌رسد در اوج پختگی و آمادگی باشد.

او بار دیگر به صدرنشینی پرسپولیس اشاره کرده و می‌گوید: اختلاف ۲ امتیازی با استقلال خوب است اما کافی نیست. به نظر من پرسپولیس نباید اجازه دهد این دو امتیاز جبران و استقلال دوباره به صدر جدول برسد. باید این اختلاف امتیاز با استقلال و سایر مدعیان حتی بیشتر هم شود و اختلاف بیشتر با تیم دوم جدول هم تیم را به نقطه آرامش می‌رساند و هم اعتماد به نفس بچه‌ها را بالاتر خواهد برد. این هدف به نظر من قابل دسترس است و بچه‌ها حالا می‌توانند امیدوارانه هفته یازدهم را پشت سر گذاشته و به استقبال تعطیلات لیگ بروند.

مدافع سابق پرسپولیس در مورد دیدار بعدی این تیم مقابل مس کرمان نیز تصریح می‌کند: مس کرمان تیم خوب و قابل احترامی‌است اما در تهران شانس بسیار کمی‌برای نتیجه گرفتن دارد. شاید یک امتیاز هم برای این تیم مقابل پرسپولیس خوب باشد اما به شخصه فکر می‌کنم، آقا یحیی و بچه‌ها مشکلی در این بازی نخواهند داشت البته به شرط آن که پرسپولیس زود گل بزند. در چنین بازی‌هایی شاید کلید برتری و موفقیت زود گل زدن باشد و امیدوارم همین اتفاق هم بیفتد.

رضا نورمحمدی در پایان ضمن تأکید بر آرامش و پرهیز پرسپولیسی‌ها از حاشیه‌های فوتبالی، می‌گوید: این روزها شایعاتی مبنی بر برکناری احتمالی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد که می‌تواند آرامش این تیم را بر هم بزند. پرسپولیسی‌ها و هواداران این تیم باید مراقب باشند. درحال حاضر پرسپولیس در صدر جدول است و مطرح شدن چنین صحبت‌هایی جالب نیست. باید اجازه داد آقای درویش و گروهش حداقل تیمی را خودشان همراه با یحیی گل محمدی ساخته اند تا پایان فصل همراهی کنند و ثمره آن را نیز ببینند. البته امیدوارم وزارت ورزش چنین اجازه ای بدهد!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها