چرا ایران از میزبانی جام ملت‌های 2027 آسیا انصراف داد؟

باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه فوریه 2023 از بین هند و عربستان کدام کشور را به عنوان میزبان نوزدهمین دوره جام ملت‌ها انتخاب خواهد کرد.

چرا ایران از میزبانی جام ملت‌های 2027 آسیا انصراف داد؟

امروز ای اف سی کشور قطر را به عنوان میزبان جام ملت‌های 2023 آسیا معرفی کرد و در ادامه هیات اجرایی AFC نیز با اعلام انصراف سه کشور ایران، استرالیا و ازبکستان از هند و عربستان به عنوان گزینه‌های نهایی این مسابقات در سال 2027 نام برد.

فدراسیون فوتبال کشورمان که از حدود دو سال و نیم قبل آمادگی خود را برای کسب میزبانی این رقابت‌ها‌ اعلام و مدارکی را به کنفدراسیون تقدیم کرده بود، چهار روز قبل و در تاریخ 17 اکتبر انصراف خود را از میزبانی این مسابقات اعلام کرد.

درباره موضوع انصراف ایران از این مسابقات، موارد مختلفی مطرح شده است اما یکی از مهمترین عوامل آن نبود زیرساخت‌های مدنظر AFC در برخی ورزشگاه‌های کشورمان و همچنین زمان کم برای تامین شرایط موردنظر انصراف کشورمان از میزبانی را به همراه داشت.

در نهایت باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه فوریه 2023 از بین هند و عربستان کدام کشور را به عنوان میزبان  نوزدهمین دوره جام ملت‌ها انتخاب خواهد کرد.

این در شرایطی است که پیش از این کرونا و محدودیت های حاصل از این بیماری باعث شده بود که کشور چین از میزبان جام ملت ها در سال 2023 انصراف دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها