مریم بربط: رؤسا فقط بانوان را حذف می‌کردند

نماینده وزن 75 -کیلوگرم تیم ملی جودوی جوانان پس از کسب مدال نقره قهرمانی آسیا،‌ گفت: اگر بتوانیم توانایی‌های خودمان را به دنیا نشان دهیم قطعاً یک روزی شرایطی پیش می‌آید تا بانوان با حجاب اسلامی هم در المپیک به روی تاتامی بروند.

مریم بربط: رؤسا فقط بانوان را حذف می‌کردند

رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان طی هفته گذشته به میزبانی کشور چین تایپه برگزار شد و در نهایت مریم بربط نماینده وزن منهای 75 کیلوگرم تیم ملی جودوی جوانان با کسب مدال نقره این مسابقات نخستین بانوی جودوکار ایرانی لقب گرفت که در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

مریم بربط در پاسخ به این سؤال که سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی چین تایپه برگزار شد چطور بود، گفت: این مسابقات سالی یک بار برگزار می‌شود و همه خوب‌های آسیا در این رقابت‌ها روی تاتامی می‌روند. با توجه به اینکه جودو برای آسیا است به همین دلیل سطح این مسابقات پایین‌تر از مسابقات جهانی نیست. خیلی از کشورها با تمام قوا حضور پیدا کرده بودند و حتی ژاپنی‌ها با دو تیم در این مسابقات حضور داشتند. در وزن منهای 70 کیلوگرم من دو حریف ژاپنی داشتم، به هر حال خیلی خوشحالم از اینکه از بین 7 جودوکاری که در بخش نوجوانان و جوانان به این مسابقات اعزام شد من موفق شدم مدال نقره قهرمانی آسیا را کسب کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما با این مدال به عنوان نخستین بانوی جودوکار ایرانی موفق شدید مدال نقره آسیا را کسب کنید آیا این روند موفقیت شما ادامه خواهد داشت و یا اینکه در بخش بزرگسالان شرایط برای کسب مدال فرق خواهد کرد، گفت: من سال 2016 تنها مدال نقره قهرمانی آسیا در رده نوجوانان را در هندوستان کسب کردم. پس از آن یک سال بعد در رده جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان مدال برنز را کسب کردم. سال گذشته نیز در همین رده در لبنان مدال برنز را کسب کردم و بلافاصله در مسابقات کاپ آزاد ازبکستان شرکت کردم و آنجا هم مدال برنز کسب کردم. این برای آخرین باری بود که در رده جوانان شرکت می‌کردم. از سال آینده باید در ترکیب بزرگسالان راهی مسابقات شوم و به همین دلیل باید تمرینات متفاوت‌تری را از امروز پیگیری کنم، چرا که سطح مسابقات جوانان با بزرگسالان متفاوت است. من امسال به خاطر شرایط سنی در رده بزرگسالان در قهرمانی آسیا هم شرکت کردم تا یک محک جدی بخورم اما در دور اول به نماینده ژاپن خوردم و بازی را واگذار کردم. امیدوارم در ادامه مسیر بتوانم در رده بزرگسالان هم موفق باشم.

نماینده وزن منهای 75 کیلوگرم تیم ملی جودوی جوانان در مورد اینکه به عنوان اولین جودوکار بانوی ایرانی است که در رده هشتم رنکینگ دنیا قرار گرفته است،‌گفت: من در طول یک سال گذشته فقط در یک مرحله مسابقات حضور داشتم حالا رنکینگ هشتم را دارم، تمام حریفانم در طول یک سال گذشته در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کردند اما من تنها در قهرمانی آسیا شرکت کردم و باز هم جای شکر دارد که موفق شدم با کسب مدال نقره توانایی‌هایم را ثابت کنم و حالا به عنوان اولین جودوکار بانوی ایرانی در رنکینگ هشتم جهان قرار دارم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که برای حضور در تیم ملی بزرگسالان چه برنامه‌ای برای خود در نظر گرفته‌اید و آیا نوع و شکل تمرینات شما تغییر خواهد کرد، گفت: تمریناتم را ادامه می‌دهم نمی‌دانم فدراسیون چه برنامه‌ای برای من دارد اما من به شدت به تمریناتم ادامه خواهم داد. رئیس فدراسیون قول داده که به همراه مربی‌ام من را به کمپ ژاپن اعزام کند قطعاً این اعزام برای بالا رفتن سطح فنی من تأثیرگذار است. امیدوارم که این وعده عملی شود. میراسماعیلی تنها کسی است که پیگیر بانوان جودوکار است هر رئیس فدراسیونی که می‌آید بانوان را کنار می‌گذارد و روی مردان سرمایه‌گذاری می‌کند. به هر حال من در هر مسابقاتی که در طول این چند سال اعزام شده‌ام دست خالی از مسابقات برنگشته‌ام. امیدوارم در رده بزرگسالان هم موفق شوم تا بتوانم راه را برای دیگر بانوان باز کنم ما اگر در مسابقات جهانی بتوانیم مدال کسب کنیم قطعاً نگاه‌ها به بانوان تفاوت خواهد کرد.

بربط در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بانوان با حجاب اسلامی تا بازی‌های آسیایی می‌توانند پیشرفت کنند اما اگر بتوانیم توانایی‌های خودمان را به دنیا نشان دهیم قطعاً شرایطی پیش می‌آید که حتی بتوانیم فدراسیون جهانی را مجاب کنیم تا بانوان با حجاب اسلامی هم در المپیک به روی تاتامی بروند. برای رسیدن به این هدف ما باید در کمپ‌های بین‌المللی شرکت کنیم و با حریفان قدرتمند تمرین کنیم و با آنها شانه به شانه شویم تا سطح فنی ما بالاتر برود و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها