کوتاه کردن مو، دلیل گل نزدن لوکادیا!

لوکادیا در بازی‌های قبلی پرسپولیس به خوبی نشان داده که راه رسیدن به دروازه حریفان را خوب می‌شناسد

کوتاه کردن مو، دلیل گل نزدن لوکادیا!

این روزها سر تمرین پرسپولیس برخی همبازیان لوکادیا سربه سرش گذاشته و کوتاه کردن موی سرش را عامل اصلی گل نزدن های او می‌خوانند!

شنیدیم یکی از پرسپولیسی‌ها به شوخی سر تمرین این ماجرا را به داستان مشهور سامسون و دلیله ربط داده است! سامسون شخصیتی داستانی است که راز قدرتش در موهایش بود و سرانجام همسرش، موهای او را در خواب کوتاه می‌کند و سامسون برای همیشه قدرتش را از دست می‌دهد.

از شوخی گذشته اینکه یک مهاجم نوک چه خصوصیاتی داشته باشد تا حدود زیادی به گل زدن و ایجاد موقعیت گل مربوط می‌شود. همه ما می‌دانیم که کار اصلی یک مهاجم نوک، گل زدن است. پس یک فوروارد باید تا می‌توانید گل بزند تا به یک مهاجم حرفه ای تبدیل شود.

کمی خودخواه بودن در گلزنی یکی از اصلی ترین ویژگی‌های مهاجم نوک فوتبال است. از آن گذشته یک مهاجم برای گل زدن نیاز به تغذیه دارد. مهاجمان نوک به تنهایی نمی‌توانند دروازه حریف را باز کنند.

یک فوروارد خوب به طور کلی سه وظیفه اصلی در زمین و خط حمله دارد؛ اول گل زدن، دوم خلق موقعیت گل و سوم جای گیری مناسب در محوطه جریمه حریفان! حال پرسش بعدی این است که آیا وظیفه یک مهاجم فقط گل زدن است؟ معلوم است که جواب منفی است! مهاجم فوتبال باید در تدارک حملات و ایجاد موقعیت برای هم تیمی‌ها هم شرکت کند اما کار اصلی و انتظار اصلی از مهاجمین فوتبال گل زدن برای تیم و ارسال پاس گل است.

یورگن لوکادیا در بازی‌های قبلی پرسپولیس به خوبی نشان داده که راه رسیدن به دروازه حریفان را خوب می‌شناسد و چارچوب شناس است. مهاجم هلندی اما از آن دست بازیکنانی نیست که توپ را پشت محوطه جریمه بگیرد، دو، سه مدافع حریف را دریبل زده و دروازه تیم مقابل را باز کند. او از آن دست مهاجمان قاتل در محوطه جریمه است. چنین مهاجمی‌نیاز به تغذیه شدن در محوطه هجده قدم دارد.

در پرسپولیس هفته‌های اخیرهافبک‌های این تیم و مدافعان کناری (منهای دانیال اسماعیلی فر) نتوانسته اند توپ‌های خوبی روی دروازه ریخته یا اینکه یورگن لوکادیا را تغذیه کنند. دلیل اصلی مهارشدن لوکادیا و گل نزدن‌هایش در دو دیدار قبلی پرسپولیس همین نزول‌هافبک‌های این تیم بوده است. بنابراین گل نزدن‌های لوکادیا نه ربطی به موهایش دارد و نه حتی مشکلات مالی بلکه مستقیم مربوط به عدم همکاری لازم بین او وهافبک‌های پرسپولیس است.

یحیی گل محمدی اگر می‌خواهد در دیدار با مس رفسنجان طلسم دو هفته گل نزدن تیمش و لوکادیا شکسته شود بایدهافبک‌ها و مدافعان کناری پرسپولیس را توجیه کند که بیشتر در امور تهاجمی‌شرکت کرده و برای خط حمله خود موقعیت‌های بهتری فراهم کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها