دورتموند با شکست بایرن فاتح سوپرجام آلمان شد

دورتموند با پیروزی ۲-۰ مقابل بایرن مونیخ، فاتح دیدار سوپرجام فوتبال آلمان شد.

دورتموند با شکست بایرن فاتح سوپرجام آلمان شد

در این دیدار که در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند برگزار شد، دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رضایت دادند اما در نیمه دوم، شاگردان لوسین فاوره ۲ بار دروازه بایرن را باز کردند و توانستند فاتح این دیدار سنتی شوند.

دورتموند بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۲ به گل برسد اما واکنش عالی نویر روی ضربه رویس، مانع از باز شدن دروازه بایرن شد.

در ادامه بازی متعادل شد و حتی این بایرنی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در دقیقه ۱۴، بار دیگر دورتموند بود که تا آستانه زدن گل اول پیش رفت. اشتباه ژروم بواتنگ در میانه زمین و خروج عجولانه نویر، یک فرصت خوب را نصیب آلکاسر کرد اما ضربه مهاجم اسپانیایی دورتموند از خط نیمه زمین، از کنار دروازه خالی بایرن عبور کرد.

چند دقیقه بعد روی همکاری خوب سانچو و آلکاسر، این شولز بود که صاحب موقعیت شد اما باز هم حضور به موقع نویر، دروازه بایرن را نجات داد.

در دقیقه ۲۴، بایرن صاحب اولین موقعیت جدی اش در این دیدار شد و چیزی نمانده بود که تا آستانه باز کردن دروازه دورتموند پیش رفت اما دو واکنش پیاپی دیدنی از هیتز مقابل ضربات کومان و گورتسکا، مانع از رسیدن باواریایی ها به گل شد.

در ادامه کمی از ضرباهنگ بازی کاسته شد و بازی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، ادامه پیدا کرد و در نهایت نیمه اول با تساوی ۰-۰ به پایان رسید.

در نیمه دوم هم دورتموند شروع بهتری داشت و این بار خیلی زود به گل رسید. حرکت عالی جیدون سانچو پشت محوطه جریمه و پاس در عرض او، با ضربه دقیق آلکاسر همراه شد و دورتموند در دقیقه چهل و هشتم، ۱-۰ پیش افتاد.

پس از آن نوبت بایرنی ها بود که ابتکار عمل را در دست بگیرند و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۵۶ به گل تساوی برسند اما باز هم واکنش عالی هیتز روی ضربه گورتسکا، دروازه دورتموند را بسته نگه داشت.

حملات بایرن ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۶۸، این تیم تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما کیمیچ که با یک نفوذ عالی، هیتز را هم پشت سر گذاشت، نتوانست ضربه نهایی اش را وارد دروازه کند و حضور به موقع عمر توپراک، دروازه دورتموند را نجات داد.

تنها یک دقیقه بعد، جیدون سانچو اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی یک ضدحمله بود که ستاره جوان انگلیسی از سمت راست نفوذ کرد و سپس با یک ضربه دقیق، دروازه نویر را برای بار دوم گشود.

بایرنی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، در دقایق پایانی پیش کشیدند و صاحب یکی دو موقعیت خوب دیگر شدند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند و در نهایت بازی با همان نتیجه ۲-۰ به سود دورتموند به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها