جنگ پنهانی شجاع و پورعلی‌گنجی

خلیل زاده در دوره نخست حضور کارلوس کی روش در تیم ملی، به علت مصاحبه ای که علیه او انجام داد دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

جنگ پنهانی شجاع و پورعلی‌گنجی

 شجاع خلیل زاده حامی شماره یک اسکوچیچ که در لیست کی روش نیز جای دارد، بی تردید کار سختی برای حضور در جام جهانی قطر خواهد داشت. اگرچه او در زمان اسکوچیچ یکی از مردان ثابت تیم ملی در خط دفاعی بود و حتی به واسطه حضور در جام جهانی تیم باشگاهی اش را عوض کرد تا به توصیه سرمربی قبلی تیم ملی تا بازی های جام جهانی بیش از پیش با کنعانی زادگان هماهنگ شود،؛ اما حالا او یک رقیب سرسخت به نام مرتضی پورعلی گنجی را کنار خود می بیند. مدافعی که به شدت مورد اعتماد و اطمینان کی روش بوده و در زمان حضور اسکوچیچ نیز به تیم ملی دعوت نشده است.

به تمام این ها اختلاف هایی که بین اسکوچیچ و خلیل زاده وجود داشت را اضافه کنید تا خیلی از مسائل روشن شود. خلیل زاده اگرچه از نظر فنی توانایی های زیادی دارد و این موضوع را در بازی های قبلی تیم ملی نیز نشان داده اما کارلوس کی روش نیز نشان داده که مربی نیست که به سادگی مسائل را فراموش کند.

خلیل زاده در دوره نخست حضور کارلوس کی روش در تیم ملی، به علت مصاحبه ای که علیه او انجام داد دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا در مجموع حدود 6 سال از تیم ملی دور باشد و دو جام جهانی برزیل و روسیه را از دست بدهد.

پس از جدایی کی روش و به ویژه در زمان حضور اسکوچیچ، این مدافع مازنی با وجود عبور از 30 سالگی تبدیل به مهره اصلی خط دفاعی ایران شد و مرتضی پور علی گنجی به نیمکت رفت. او در این مدت به همراه کنعانی زادگان ستون های خط دفاعی تیم ملی بودند. این گونه بود که خلیل زاده آن قدر از حضور در ترکیب ثابت تیم ملی در جام جهانی مطمئن بود که به توصیه اسکوچیچ عمل کرد و با عوض کردن تیم باشگاهی اش راهی الاهلی قطر شد تا با کنعانی زادگان هم تیمی شود. موضوع زمانی جالب تر می شود که در تمام این ماه های اخیر نیز هر گاه نام کی روش پیرامون نیمکت تیم ملی مطرح شد، خلیل زاده واکنش نشان داد. از این روست که حضورش در مقطع فعلی در اردوی تیم ملی کمی دور از انتظار به نظر می رسد.

به هر روی این حضور از دو حالت بیشتر نیست. حالت اول این است که کی روش این بار با سیاستی متفاوت پا به تیم ملی گذاشته و دیگر نمی خواهد با مخالفان خود مقابله به مثل کند و روی دوم این قضیه هم همانی است که پیش بینی می شود. این که حضور خلیل زاده در اردو مقطعی است و او قطعا برای جام جهانی از لیست کنار گذاشته می شود تا سومین جام جهانی را نیز با حضور کی روش از دست بدهد.

در حال حاضر نمی توان پیش داوری کرد. باید منتظر بود و دید. اما هرچه هست پورعلی گنجی با توجه به تجربه حضور در جام جهانی و خصوصیات بازی متفاوتی که با خلیل زاده دارد بی تردید برای هر مربی یکی از گزینه های قطعی است و باید دید خلیل زاده در رقابت با این رقیب سرسخت چه خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها