فریبا: مهمترین کمک کی‌روش این است که جو درون تیمی را مدیریت کند

به نظر من می توانستند کارهای بهتری انجام شود، مراسمی بگیرند و از آقای اسکوچیچ تجلیلی به عمل بیاید.

فریبا: مهمترین کمک کی‌روش این است که جو درون تیمی را مدیریت کند

بازگشت کی روشبه تیم ملی فوتبال ایران و حضور او روی نیمکت تیم ملی با واکنش های مختلفی از سوی پیشکسوتان فوتبال همراه بوده است. برخی ها با حضور این سرمربی پرتغالی به جای اسکوچیچ مخالف بوده اند و برخی دیگر نیز موافق این تغییرات هستند.

بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال یکی از افرادی است که با حضور کی روش در تیم ملی موافق است و اعتقاد دارد که سرمربی پرتغالی می تواند وضعیت رختکن تیم را کنترل کند.

 
 

* کی روش برخلاف اسکوچیچ جو درون تیمی را کنترل می کند
کمک کی روش به تیم ملی؟ طبیعتا حضور کی روش به تیم ملی کمک می کند. به این دلیل که او بازیکنان را می شناسد و هم با جو جام جهانی آشنا است. این چندمین تجربه حضور او در این رقابت هاست. مهمترین کمک کی روش به ما این است که جو درون تیمی را مدیریت کند. زمانیکه آقای اسکوچیچ بودند، ما در این بخش دچار مشکل بودیم و تیم به دو بخش تقسیم شده بود و به نظر می رسید که آقای اسکوچیچ نمی تواند در این زمینه به ما کمک کند.

* پیشنهاد تیم ملی امید، شخصیت اسکوچیچ را خرد کرد
ولی ما کار انسان دوستانه ای با آقای اسکوچیچ نکردیم. از آن بدتر، پیشنهاد حضور در تیم امید بود که به نظرم شخصیت او را خیلی خرد کرد. یادمان نرود در چه شرایطی ایشان آمدند و حضور در تیم ملی را قبول کردند، زمانیکه کسی نبود و خیلی ها حضور در روی نیمکت ایران را قبول نکردند. انصافا ایشان نتایج خیلی خوبی گرفتند. در تنها شکستی که داشتیم نیز تعدادی از بازیکنان حضور نداشتند.

* باید برای تجلیل از اسکوچیچ، مراسمی برگزار می شد
به نظر من می توانستند کارهای بهتری انجام شود، مراسمی بگیرند و از آقای اسکوچیچ تجلیلی به عمل بیاید. حالا قرارداد وی را به پایان برسانند. این قسمت حرفه ای فوتبال است که در همه جا انجام می شود و یک مربی، جانشین مربی دیگری می شود. باید مراسمی برای تجلیل از ایشان برگزار می شد. اینکه فقط در یک جلسه بگوییم بخاطر ایشان یک دست بزنیم، نمی تواند خیلی قشنگ باشد. به هر حال چند وقت دیگر ایرانی ها نیز ممکن است سرمربی تیم ملی شوند. فکر می کنم ممکن است همین بلا سرشان بیاید. ولی به جهت فنی، فکر می کنم آقای کی روش بیشتر می تواند به ما کمک کند تا آقای اسکوچیچ.

* از حضور قایدی در تیم ملی خوشحالیم
دعوت برخی بازیکنان جدید مانند رضاییان و قایدی؟ بالاخره هر مربی که می آید، با تفکرات خودش بازیکنان را انتخاب می کند. در سیستمی که آقای اسکوچیچ بازی می کرد، این بازیکنان جا نداشتند. ولی اکنون آقای کی روش دعوت کرده اند. ما از بابت دعوت قایدی خوشحالیم. شاید آقای اسکوچیچ اینقدر قدرت نداشت تا بازیکنی که بجز دلایل فنی کنار گذاشته بود را دوباره به تیم دعوت کند. ولی آقای کی روش این قدرت را دارد.  

* 95 درصد ترکیب اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل داده اند
بازی دوستانه با سنگال و اروگوئه؟ این بازی ها قطعا به تیم ملی کمک می کند. درست است که آقای کی روش بازی های ما را همیشه پیگیری می کرد ولی تنها با برگزاری بازی های دوستانه می توان تیم را شناخت. 95 درصد بازیکنان اصلی و ثابت تیم ملی، لژیونر هستند. اینکه کی روش تیم ما را هدایت کند و بازیکنان با هم متحد شوند، می تواند خیلی به تیم کمک کند که آقای کی روش این را بلد است.

* می توان به صعود امیدوار بود
امیدواری بابت صعود؟ در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. تکلیف فوتبال، هیچ وقت روشن نیست. به همین دلیل است که فوتبال جذاب ترین ورزش دنیاست. ما یک مسابقه 90 دقیقه ای داریم و تکلیف آنجا مشخص می شود. امید وجود دارد ولی گذر زمان نشان می دهد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها