نامجومطلق: باید تیم ملی را دست مربیان جوان بدهیم

زود است درباره مربیان خارجی تیم های لیگ برتری قضاوت کنیم ولی از روی کیفیت فنی تیم‌ها می‌شود دید که اینها مربیان تاثیرگذاری هستند، به خصوص آقای مورایس.

نامجومطلق: باید تیم ملی را دست مربیان جوان بدهیم

مجید نامجومطلق از بازیکنان تکنیکی فوتبال ایران که در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس توپ زد و روزگاری در تیم ملی هم می درخشید، وقایع فوتبال ما و ماجراهای تیم ملی را پس از تغییر و تحولات اخیر تحلیل کرد. بخش هایی از مصاحبه تازه نامجومطلق را در زیر می خوانید:

*امسال باتوجه به در پیش بودن جام جهانی لیگ ما خیلی پویا و خوب شروع شد. خیلی از بازیکنان به این خاطر که در معرض دید مربیان قرار بگیرند به لیگ ایران برگشتند. بازیکنانی که جایگاه خوبی در لیگ‌های اروپایی نداشتند ترجیح دادند که در سال منتج به جام جهانی را در ایران بازی کنند تا بتوانند خودشان را در قالب تیم ملی ببینند. این به نظر من باعث شد که لیگ امسال ما نسبت به سال قبل کیفیت بهتری داشته باشد. ما می‌بینیم شرایط فنی تیم‌ها خیلی بهتر بوده نسبت به سال قبل و انگیزه‌ای که بازیکنان دارند برای اینکه خودشان را نشان بدهند بسیار زیاد شده. اینها دلایلی است که به نظر من باعث شد که لیگ ما حداقل نسبت به یکی، دو سال گذشته کیفیت بهتری داشته باشد.

*زود است درباره مربیان خارجی تیم های لیگ برتری قضاوت کنیم ولی از روی کیفیت فنی تیم‌ها می‌شود دید که اینها مربیان تاثیرگذاری هستند، به خصوص آقای مورایس. سبک بازی سپاهان با وجود اینکه نتایج خیلی خوبی هم نگرفته قابل توجه است. وقتی بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنید متوجه می‌شوید که یک برنامه مشخصی پشت تیم هست. ایشان مربی توانمندی است و حس می‌کنم در ادامه که شناختش بیشتر شود شرایط بهتری هم برای تیم سپاهان رقم بخورد همین‌طور تیم تراکتورسازی. تیمش با وجود اینکه خیلی خوب نتیجه نگرفته کیفیت فنی خوبی را به نمایش گذاشته. این نشان‌دهنده این است که حضور آقای بردیف در تیم تراکتور تاثیرگذار بوده. ساپینتو هم یک تیم خیلی خوب در اختیارش هست و فکر می‌کنم بد هم نتیجه نگرفته. در واقع تیم روی سبک‌های مختلف کار می‌کند تا به یک شناخت کافی برسد.

*استقلال و پرسپولیس به عنوان رقبای سنتی، کاندیدای سنتی قهرمانی هم هستند که در هر شرایطی شانس قهرمانی دارند. مضاف بر این تیم‌ها در شرایط بازی خودشان را نشان می‌دهند که آیا می‌توان به عنوان یک مدعی روی اینها حساب باز کرد یا نه. امسال تا اینجای کار تیم‌های استقلال و پرسپولیس و سپاهان و گل‌گهر بهتر خودشان را نشان دادند. در حال حاضر این چهار تیم جزو کاندیداهای قهرمانی قرار می‌گیرند. حالا باید بیشتر زمان بگذرد و ببینیم شرایط به چه صورت پیش می‌رود.

*در حال حاضر با توجه به شرایط و زمان کمی که داریم کی‌روش بهترین گزینه برای جانشینی اسکوچیچ بود. برای اینکه هم شناخت دارند نسبت به فوتبال ما و هم اینکه خیلی از این بازیکنانی که الان در تیم ملی هستند به یک نوعی یا شاگرد آقای کی‌روش بودند یا اصلا خود آقای کی‌روش اینها را به تیم ملی آورده. در واقع شناخت لازم را نسبت به اینها دارد. ولی عمده صحبت من این هست که زمانش رسیده ما گذر کنیم از این شرایط و اسامی. اتفاقی که در فوتبال ما افتاده این است که الان هر باشگاهی که می‌خواهد مربی‌اش را عوض کند.

*قبول دارم در حق اسکوچیچ نامردی شد. او در بدترین شرایط ممکن تیم ملی ما را دراختیار گرفت و نتایج خیلی خوبی هم به دست آورد، ولی اعتقادم این است به دلیل مشکلاتی که در تیم ملی وجود داشت و آن دو دستگی و عدم مدیریت خوب که بتواند این فضا را جمع کند، دیگر برای جام جهانی ایشان به کار تیم ملی نمی‌آمد. چون جام جهانی واقعا متفاوت و سخت هست. در بازی‌های جام جهانی نیاز هست یک مربی باشد که هم از نظر اسم و رسم سطح بالاتری داشته باشد هم مدیریت بهتری داشته باشد. حالا شما از این به بعد می‌بینید که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در تیم ملی نخواهیم بود. الان کسی روی نیمکت نشسته که هم اسم بزرگی دارد هم اقتدار لازم را دارد و در گذشته هم این را ثابت کرده است.

*جواد نکونام به نظرم این پتانسیل را دارد که در کنار یک مربی بزرگ مثل کی‌روش برود یاد بگیرد که فردا روزی ما بتوانیم از وجود ایشان کمک بگیریم و این جسارت را داشته باشیم که تیم‌های ملی‌مان را دست مربیان جوان بدهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها