بعد از ورود کی‌روش دستیارش معرفی می‌شود

اصولی: حضور نکونام در تیم ملی ‌‌منتفی نشده است

فیفا تاریخ رسیدگی گذاشته بود و بلافاصله پس از وصول رأی، آن را اعلام خواهیم کرد.

اصولی: حضور نکونام در تیم ملی ‌‌منتفی نشده است

سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان کاملاً منتفی نشده و رایزنی‌ها در حال انجام است.

احسان اصولی درباره زمان شروع اردوی تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: طبق آخرین هماهنگی‌هایی که داشتیم، کارلوس کی‌روش روز چهارشنبه به تهران خواهد آمد و پس از آن بحث تشکیل اردو را خواهیم داشت. این اردو با حضور نفراتی که در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند، تشکیل خواهد شد و پس از آنهم تیم ملی برای برگزاری بازی با اروگوئه و سنگال عازم اتریش خواهد شد.

وی در مورد زمان ورود کی‌روش به ایران و اینکه رسانه‌ها دوست دارند برای صحبت با سرمربی تیم ملی ساعت ورود او به کشورمان اطلاع‌رسانی شود، گفت: کی‌روش به ایران می‌آید و در مرکز ملی در خدمت رسانه‌ها خواهد بود. ساعت ورودش را هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال راجع به زمان انتخاب مدیر روابط عمومی جدید این مجموعه، تصریح کرد: پس از استعفا و عدم حضور محمدجواد پاینده در فدراسیون، فعلاً عوامل و معاونانی که در روابط عمومی بودند، کار را ادامه می‌دهند. دوستان در حال بررسی هستند و به‌زودی مدیر روابط عمومی هم معرفی خواهد شد.

اصولی درباره نامه فیفا به فدراسیون فوتبال برای ارائه توضیحات نسبت به اتفاقات دیدار ایران و لبنان، خاطرنشان کرد: گروهی از وکلای حاذق کشورمان که در پرونده‌های مختلف نقش داشتند، پاسخی را تهیه کرده و در موعد مقرر آن را به فیفا ارسال کردیم. ان‌شاءالله با توجه به ‌مستندات ارائه شده موضوع ختم به خیر شود و اتفاق خاصی متوجه فوتبال ایران نشود. آخرین مهلت ارسال پاسخ ما امروز بود. فیفا تاریخ رسیدگی گذاشته بود و بلافاصله پس از وصول رأی، آن را اعلام خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اظهارنظر عجیبش پس از جلسه هفته گذشته اعضای هیئت رئیسه مبنی بر اینکه هیچ تصمیمی درباره تغییر در کادر فنی گرفته نشده و اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی است، تصریح کرد: به‌عنوان سخنگوی هیئت رئیسه و فدراسیون آنچه در جلسه جمع‌بندی شد، اعلام کردم و هیچ صحبتی از خودم نبود. به این دلیل گفتم تصمیمی گرفته نشده است که تصمیمات ما مشروط بود. اگر اتفاقات، بندها و موارد مطرح شده درباره کی‌روش محقق می‌شد، آن وقت این موضوع تصمیم می‌شد، اما لحظه‌ای که من مقابل فدراسیون آمدم و صحبت کردم هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده بود.

وی که با برنامه ‌رادیویی ”تهران ورزشی“ گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در آن زمان ملاحظاتی درباره اسکوچیچ و رایزنی‌های نهایی با کی‌روش وجود داشت و باید صحبت من اینگونه بیان می‌شد. ریاست فدراسیون نیز در نشست خبری خود اعلام کرد فلانی براساس مصوبات هیئت رئیسه اقدام کرد. بخش عمده‌ای از آن ملاحظات ظرف چند ساعت و در یک روز مرتفع شد و آن خبر نهایی آمد. آن روزی هم که همه چیز قطعی شد من در نجف و کربلا بودم. توفیق پیدا کردم پس از جلسه هیئت رئیسه عازم این سفر شوم و به اینترنت دسترسی نداشتم که بخواهم توضیحی بدهم.

اصولی ادامه داد: صحبت من براساس تصمیم هیئت رئیسه و ملاحظاتی بود که به وقوع پیوستن برخی شروط و مواردی، به تصمیم تبدیل می‌شد. زمانی که من صحبت کردم، تصمیمی صورت نگرفته بود و اسکوچیچ هنوز سرمربی تیم ملی بود. به لحاظ اخلاقی نیز درست نبود وی از رسانه بشنود و باید با اسکوچیچ توافق می‌کردیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که باشگاه فولاد تحت هیچ شرایطی راضی به حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی نیست و در این شرایط تکلیف دستیار ایرانی کی‌روش چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: با باشگاه فولاد در حال مذاکره هستیم و این موضوع هنوز منتفی نشده است. البته افراد و مربیان دیگری نیز مدنظر هستند. هر زمان به جمع‌بندی رسیدیم و ‌کی‌روش هم به ایران آمد، دستیار ایرانی او را معرفی خواهیم کرد. حضور نکونام در کادر فنی کاملاً منتفی نشده و رایزنی‌ها در حال انجام است. حضور دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی، یکی از شروط مورد تأکید بود که در جهت حضور مربیان ما در جام جهانی هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون ارائه کردند و این شرط باید محقق شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا کی‌روش فقط روی استفاده از نکونام تأکید داشته است؟»، گفت: نه، به هرحال اولویت یک، دو و سه دارد و هر کدام محقق شود، براساس اولویت‌بندی‌ها کارشان انجام خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون درباره شرایط وحید هاشمیان هم یادآور شد: او از مربیان باسواد، تحصیلکرده، باسابقه، خوش‌اخلاق، متین، دلنشین و دوست‌داشتنی فوتبال ماست و با در نظر گرفتن انصاف الگو و مدل اخلاقی خوبی را می‌تواند در بحث مربیگری ارائه کند و در بحث فنی در طراز بالای فوتبال ایران و حتی جهان با توجه به مدارکی به آن دسترسی دارد، قرار گرفته است. هرچه در سجایای او بگوییم کم گفته‌ایم و امیدوارم بتوانیم در خدمتش باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها