پیوس: از خودخواه بودن لوکادیا خوشم آمد

من نمی‌دانم کاسیانو چه طور مهاجمی است اما شنیدم قیمتش بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است.

پیوس: از خودخواه بودن لوکادیا خوشم آمد

پرسپولیس توانست با دبل یورگن لوکادیا در مسجد سلیمان به برتری رسیده و جایگاه خود درصدرجدول لیگ برتر را تداوم ببخشد. درخشش یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس ما را بر آن داشت که سراغ فرشاد پیوس، آقای گل سابق این تیم برویم و پای حرف‌های او بنشینیم:

آقا فرشاد، فکرش را می‌کردید لوکادیا خیلی زود درپرسپولیس جا بیفتد و صدرنشین جدول گلزنان شود؟

مهاجم خارجی که به ایران می‌آید باید هم این تفاوت‌ها را رقم بزند. متأسفانه در سال‌های گذشته ما بازیکنان بی کیفیتی خریدیم و عادت کردیم یکسری حرف‌های تکراری و غیر منطقی بزنیم.

مثلا چه حرف‌هایی؟

اینکه طرف هنوز جا نیفتاده یا با فرهنگ ما آشنا نیست و ... نیاز به زمان دارد! این صحبت‌ها همیشه مطرح شده و طرف بعد از ۳، ۴، ۵ یا حتی ۶ ماه هم چیزی نشان نداده است! فورواردی که مایه‌اش را داشته یا گلزن باشد نهایتا در همان دو هفته اول خودش را نشان خواهد داد.

مثل لوکادیا؟

دقیقا همین طور است. او توانسته است ۴ گل بزند و به صدرجدول برسد. من بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان را دیدم و می‌دانید از چه صحنه‌ای خوشم آمد؟

گل دوم یورگن لوکادیا؟

آن که به جای خود اما گلی که از روی نقطه پنالتی زد نشان داد یک مهاجم حرفه‌ای است. مهاجم تیمی مثل پرسپولیس باید کمی هم خودخواه باشد. او عطش گلزنی دارد و در آن شرایط که در زمین حریف یک برصفر عقب بودیم با وجود تازه وارد بودن رفت توپ را برداشت که پنالتی بزند.

ولی اگر گل نمی‌شد چطور؟ مهدی ترابی پنالتی زن اول تیم بود...

حتما در خودش می‌دید که می‌تواند آن را تبدیل به گل کند و بعد پشت توپ رفت. من از خودخواهی یک مهاجم و عطش گلزنی‌اش خوشم آمد. او نشان داد یک مهاجم حرفه‌ای است و هر دو گل پرسپولیس را هم به نفت مسجد سلیمان زد.

فکر می‌کنید او بتواند آقای گل لیگ برتر شود؟

چرا که نه؟ من در این سال‌های اخیر مهاجم خارجی با این عطش و انگیزه در پرسپولیس ندیده بودم. او دوست دارد بیشترین گل‌ها را بزند و قطعا به آقای گلی فکر می‌کند. باید از رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم تشکر کرد که توانست چنین مهاجمی را بخرد.

پس پرسپولیس شانس آورد کاسیانوی پرتغالی به ایران نیامد تا لوکادیا خریداری شود؟

من نمی‌دانم کاسیانو چه طور مهاجمی است اما شنیدم قیمتش بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. مهاجمی با این رقم نمی‌تواند فوروارد بزرگ و گلزنی باشد. به هر حال هر چه بود او به ایران نیامد و امیدوارم لوکادیا در کنار مهدی عبدی، حامد پاکدل و شیخ دیاباته بتوانند خط حمله پرسپولیس را تبدیل به قوی ترین در ایران کنند.

پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است. به نظر شما رقیبان اصلی این تیم کدام تیم‌ها هستند؟

همان تیم‌هایی که در بالای جدول قرار گرفته اند. استقلال، گل گهر، سپاهان و فولاد می‌توانند باز هم رقیب پرسپولیس باشند. البته من فکر می‌کنم این فصل شرایط پرسپولیس بهتر از گذشته باشد.

چرا؟

نفرات خوبی خریداری شده اند. یحیی گل محمدی پس از پایان لیگ بیست و یکم به خوبی نقاط ضعف تیمش را شناسایی کرده و بازیکنان تأثیرگذاری برای تقویت و ترمیم آن خریداری کرد. این نفرات به همراه بازیکنان قدیمی‌می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند.

بسیارخوب، نظر شما درخصوص برکناری دراگان اسکوچیچ چیست؟

به نظر من همه چیز از کمیته فنی فدراسیون گذشته آغاز شد. کمیته فنی فضای آرام تیم ملی را به هم ریخت و باعث چنددستگی در بین بازیکنان شد. آیا واقعا نیازمند این همه حاشیه و جنجال بودیم؟ در ادامه هم فدراسیون نتوانست ماجرا را خوب مدیریت کند و کار به اینجا کشیده شد. نباید فراموش کنیم در روزگاری که همه فکر می‌کردیم تیم ملی از جام جهانی حذف شده اسکوچیچ آمد و با قبول مسئولیت تیم را در مسیری قرار داد که در ناامیدی، جواز حضور در این مسابقات را به دست آورد و با صعودی راحت و آسان ایران را یکی از مسافران قطر کرد. حالا من شنیدیم این بنده خدا برای دریافت حق و حقوقش دچار مشکل شده است. او در ایران است و بهتر است به جای اینکه کار به شکایت به فیفا کشیده شود همین جا از او قدردانی و تسویه حساب کنیم. اسکوچیچ که بالاخره پولش را از طریق فیفا هم شده می‌گیرد اما بهتر است به پاس زحماتی که کشیده و تیم ما را به جام جهانی رسانده حداقل دستمزدش را بدهیم.

به عنوان سئوال آخر نظر شما در خصوص انتخاب کارلوس کی روش چیست؟

الان زمان زیادی تا جام جهانی باقی نمانده و کار خیلی سخت شده است. با این حال امروز فقط یک کار باید انجام دهیم، فقط و فقط حمایت از تیم ملی را باید در دستور کار قرار دهیم. باید به خاطر اسم ایران از تیم ملی حمایت کنیم و آرزو کنیم در جام جهانی نتیجه بگیرد. هر چند کار  بسیار بسیار سخت و دشوار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها