ستاره‌ای که گرفتار شد

مشکلات این روزهای آزمون اما فقط به افت فنی او و ناکامی‌هایش داخل زمین محدود نمی‌شود.

ستاره‌ای که گرفتار شد

یک بازی دیگر برای لورکوزن، یک شکست دیگر برای این تیم و البته یک ناکامی دیگر برای سردار آزمون در گلزنی. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بین 2 نیم‌فصل پارسال بعد از یک دهه بالاخره دل از لیگ روسیه کند و راهی بوندس‌لیگای آلمان شد. نیم‌فصل اول حضور سردار در این تیم آلمانی، عمدتا به مصدومیت و ناآمادگی گذشت و چنگی به دل نزد. همه منتظر و امیدوار بودیم که با آغاز فصل جدید شرایط عوض شود و آزمون توانایی‌هایش را نشان بدهد. با این همه، فعلا شرایط خوب پیش نرفته و کم‌کم صدای انتقادها از سردار بالا رفته است.

 

  روند نزولی

در 3بازی ابتدایی فصل، سردار آزمون روندی نزولی را پشت سر گذاشته است. او در هفته نخست برابر دورتموند در نیمه دوم به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و 2 پاس عالی داد که همه چشم‌ها را خیره کرد. هیچ‌یک از این 2پاس البته منجر به گل نشد، اما کادر فنی را متقاعد کرد که از این بازیکن در ترکیب اصلی استفاده کند. به این ترتیب آزمون در دیدار دوم برابر آگزبورگ فیکس شد و کلکسیونی از موقعیت‌های گلزنی را از دست داد. مهاجم ایرانی چندین فرصت عالی گلزنی داشت، اما گاهی بی‌دقتی کرد و گاهی هم مقهور درخشش دروازه‌بان تیم حریف شد. به این ترتیب تنها رهاورد این بازی برای او همان کارت زردی بود که به‌خاطر بیرون انداختن بازیکن مصدوم حریف دریافت کرد! در بازی سوم اما شرایط بدتر هم شد. لورکوزن در حالی در خانه هوفن‌هایم تن به شکست سنگین 3 بر صفر داد که آزمون 90دقیقه در زمین حضور داشت و کاری از پیش نبرد. او نه‌تنها گل نزد، بلکه در یک صحنه مهم مانع از گلزنی پاتریک شیک شد و ناخواسته ضربه مهاجم تیم خودی را از مقابل دروازه برگرداند! بنابراین طبیعی است که نمرات سردار پایین آمده باشد و او زیر تیغ انتقادات برود.

 

  حاشیه‌های بیرون از زمین

مشکلات این روزهای آزمون اما فقط به افت فنی او و ناکامی‌هایش داخل زمین محدود نمی‌شود. ستاره خط حمله تیم ملی ایران یک پرونده حقوقی از دوران حضورش در لیگ روسیه به ارث گذاشته که کار را برای این بازیکن سخت کرده است. دختری که ادعا می‌کند مادر فرزند سردار آزمون است و از دادگاه علیه او حکم گرفته، با مصاحبه‌های جنجالی‌اش به سر تیتر اخبار تبدیل شده و گاه و بیگاه این بازیکن را تحت فشار قرار می‌دهد. هیچ بعید نیست همین پرونده

 پر سر و صدا باعث کاهش تمرکز سردار در زمین شده باشد. طبیعی است که ما بدون اطلاعات کافی نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم، اما حتی اگر کل ماجرا دروغ یا پرونده‌سازی باشد، باز هم در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کند و توانسته سردار را تا حد زیادی به حاشیه بکشاند.

 

   نگران جام‌جهانی هستیم

طبیعتا بخش بزرگ‌تر نگرانی ما نسبت به شرایط فعلی سردار آزمون، به‌خاطر در پیش بودن جام‌جهانی است؛ تورنمنتی که حالا دقیقا 3ماه تا شروع آن فاصله داریم. تیم ملی ایران با یک دنیا مشکل و گرفتاری مواجه بوده که نیازی به بازگویی ندارد. در این وضع خراب اگر قرار باشد ستاره‌های کلیدی تیم ملی هم از نظر فنی و روحی کاملا آماده و متمرکز نباشند، کارمان بسیار سخت‌تر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها