قلعه‌نویی: انگیزه هیچ وقت در من کشته نمی‌شود

ما سعی کردیم امسال تیم را جوان‌تر کنیم هر چند که تعدادی از بازیکنان‌مان را هم از دست دادیم.

قلعه‌نویی: انگیزه هیچ وقت در من کشته نمی‌شود

امیرحسین اعظمی

امیر قلعه‌نویی همچنان پرافتخارترین مربی در تاریخ لیگ برتر است؛ او روز شنبه با شکست دادن تیم سابقش تراکتور، به رکورد کسب 1000 امتیاز در لیگ برتر رسید تا تبدیل به نخستین مربی در فوتبال ایران شود که تعداد امتیازهایش در لیگ برتر چهاررقمی شده است. این اتفاق بهانه‌ای شد تا دقایقی با سرمربی باسابقه گل‌گهر صحبت کنیم.

 

   از بازی با تراکتور شروع کنیم که با نخستین برد شما در لیگ امسال همراه شد. بازی چطور بود؟

می‌دانید که همیشه بازی اول بسیار مهم و سخت است. برای همه تیم‌ها همینطور است. من به بچه‌ها گفته بودم که باید برای شروع 3امتیاز این بازی خانگی را بگیریم و خوشحالم که این اتفاق رخ داد. باید از زحمت و تلاش همه بازیکنان تشکر کنم و خوشحالم که همه آنها با انگیزه بالا در زمین مسابقه تلاش می‌کنند. ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم ولی اخباری گلر تراکتور چند موقعیت خوب را از تیم ما گرفت.

 

   بعد از بازی هم از تیم قربان بردیف تعریف کردید، آیا تراکتور از نظر شما قوی‌تر از فصل قبل شده است؟

هر مربی با قبول هدایت یک تیم نیاز به زمان دارد. بردیف مربی باتجربه‌ای است و نیاز به زمان دارد، او تغییرات مهمی را انجام داده و قطعا تراکتور با این مربی نتایج خوبی خواهد گرفت.

 

  در مصاحبه بعد از بازی گفتید که دیگر نمی‌خواهید در مورد داوری صحبت کنید. فکر می‌کنید این تصمیم شما پایدار بماند؟

من بارها در مورد داوری صحبت کرده‌ام و دیگر چیز جدیدی برای گفتن ندارم. خودتان شاهد هستید که در این چند سال چقدر از داوری ضرر کرده‌ام ولی چیزی تغییر نکرده است. من معتقدم VAR باید به فوتبال ما بیاید. در قطر یا امارات وقتی فوتبال می‌بینیم، انگار این بازی در کره خاکی نیست و در فضایی دیگر انجام می‌شود. خود من 35سال پیش در قطر بازی می‌کردم ولی انگار مربوط به 500سال پیش بوده، چون پیشرفت آنها بی‌نظیر بوده است. نمی‌دانم علتش چیست که شرایط اینگونه شده و چه حساب و کتابی داشته‌اند. باید VAR را به فوتبال‌مان بیاوریم و با آمدن VAR عدالت برقرار می‌شود. شما می‌بینید در بهترین لیگ‌های دنیا هم داوران مرتکب اشتباه می‌شوند ولی با VAR عدالت اجرا می‌شود.

 

 در مورد رسیدن به 1000 امتیاز صحبت کنید. حتما احساس بسیار خوبی نسبت به این موضوع دارید؟

من بعد از برد نمی‌دانستم که به این رکورد رسیده‌ام و بابت این موضوع از خدا ممنون هستم. این حاصل تلاش همکاران فعلی و قبلی‌ام بوده و باید از خانواده‌ام تشکر کنم، همینطور از بازیکنانی که شاگرد من بوده‌اند. برای موفقیت در هر کاری باید زحمت کشید و بدون تلاش نمی‌توان به موفقیت رسید.

 

 بعد از سال‌ها مربیگری خسته نشده‌اید؟

خیر، من در ابتدای هر فصل این احساس را دارم که تازه مربی شده‌ام و انگیزه هیچ وقت در من کشته نمی‌شود. من برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تلاش می‌کنم و دوست دارم هر روز بیشتر یاد بگیرم، هیچ وقت هم نمی‌گویم که همه‌‌چیز را بلد هستم، هر چقدر هم یاد بگیرم باز هم کم است. من دوست ندارم بی‌انگیزه باشم و بازیکنان من هم باید این ویژگی را داشته باشند.

 

 تیم امسال گل‌گهر را چطور می‌بینید؟

ما سعی کردیم امسال تیم را جوان‌تر کنیم هر چند که تعدادی از بازیکنان‌مان را هم از دست دادیم. این مسائل طبیعی است و چند بازیکن جدید هم جذب کردیم. تمام هدف ما این است که فوتبال باکیفیتی انجام داده و نتایجی بگیریم که باعث خوشحالی مردم سیرجان شود.

 

 آیا قرار است محمد نادری هم به گل‌گهر اضافه شود؟

در این زمینه اگر اتفاق جدیدی رخ دهد باشگاه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 

 امسال می‌توانید در بین مدعیان قهرمانی باشید؟

شما ببینید که مدعیان امسال چه تفاوت‌هایی با ما دارند. جالب اینجاست که خیلی‌ها در مورد هزینه‌های ما صحبت می‌کردند و به گل‌گهر لقب پاری‌سن‌ژرمن دادند. همه‌‌چیز روشن است و می‌توانید شرایط دیگر مدعیان را ببینید، با این حال ما تلاش می‌کنیم تا در جمع بالانشین‌ها باشیم.

 

 در مورد جذب هافبک برزیلی چه صحبتی دارید؟

وسلی هر وقت آماده شود کیفیت او را خواهید دید. چون از یک قاره دیگر آمده است و کمی طول می‌کشد تا با شرایط اینجا وفق پیدا کند. او بازیکن خوبی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها