ساپینتو باید استقلالی‌ها را شلاق بزند

فریبا:بازی با سپاهان ۶ امتیازی نیست

فکر می‌کنم مسابقات لیگ برتر بیست و دوم به مراتب پویاتر از گذشته باشد.

فریبا:بازی با سپاهان ۶ امتیازی نیست

بهتاش فریبا، بازیکن و مدیر فنی اسبق استقلال  درباره آخرین شرایط این تیم پس از مشخص شدن قرعه مسابقات لیگ برتر بیست و دوم اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما قرعه تیم استقلال برای لیگ بیست و دوم برتر سخت است یا آسان؟

به نظرم هیچ بازی در لیگ برتر آسان نیست. شاید روی کاغذ البته غیر از بازی اول به نظر برسد که استقلال تا هفته پنجم حریفان ضعیفی دارد اما این فقط روی کاغذ است. وقتی فوتبال درون زمین برگزار می‌شود دیگر نمی‌توان به محاسبات روی کاغذ توجهی کرد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

فوتبال رو ندارد! تیم‌ها امسال تا بن دندان قوی شده‌اند. بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده‌اند و اکثر آنها اردوهای مناسبی را برگزار می‌کنند. به همین خاطر فکر می‌کنم مسابقات لیگ برتر بیست و دوم به مراتب پویاتر از گذشته باشد.

چطور؟

چون با یک حساب سرانگشتی جدا از سه سرمربی جدید خارجی که به لیگ ما اضافه شده اند هر کدامشان سه یا چهار مربی خارجی هم به همراه آورده اند که اگر این‌ها را به اضافه مربیان خارجی تیم‌های دیگر کنیم امسال چیزی در حدود بیست مربی خارجی به اضافه چند بازیکن برزیلی و خارجی دیگر در لیگ ما به مسابقات می‌آیند. اینها همه کمک می‌کند تا سطح مسابقات لیگ برتر بالا برود. اگر نگاه کلی به تیم‌های مدعی داشته باشیم الان گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و تراکتور به همراه فولاد یارگیری خوبی داشتند. سپاهان و استقلال به همراه پرسپولیس هم که همیشه مدعیان قهرمانی هستند.

بازی اول استقلال مقابل سپاهان را چطور پیش بینی میکنید؟

هر دو تیم دو مربی پرتغالی دارند که هموطن هستند و قطعاً شناخت خوبی از یکدیگر دارند. بنابراین دست هم را از قبل می‌خوانند. اما معمولاً در مسابقات اول تیم‌ها شناخت کافی از هم ندارند. ضمن اینکه سپاهان کاملاً تیمش را کوبیده و از نو ساخته ولی استقلال تا حد زیادی استخوان بندی اش را حفظ کرده اما تفکرات کادر فنی استقلال تغییرات زیادی داشته است.

برد یا باخت این بازی چقدر به استقلال کمک می‌کند یا لطمه می‌زند؟

بازی اول قطعاً برای همه تیم‌ها مهم است. البته برد آن خیلی خوب است ولی اگر هم استقلال در این بازی نتیجه نگرفت و احیاناً حتی شکست خورد ۲۹ هفته فرصت دارد تا شکست مقابل سپاهان را جبران کنند. معمولاً این قبیل بازی‌ها در شروع فصل تنها به لحاظ رو در رو شدن تیم‌های گردن کلفت اهمیت پیدا می‌کنند ولی نتیجه شان تا آخر فصل قطعاً لابلای مسابقات دیگر گم می‌شود.

یعنی برد احتمالی استقلال یا سپاهان را نباید ۶ امتیازی حساب کرد؟

به همین خاطر است که می‌گویم ۶ امتیازی نیست. البته که گرفتن سه امتیاز از سپاهان مهم است اما چون فرصت جبران برای سپاهان و یا برعکس برای استقلال زیاد است به همین خاطر خیلی نمی‌توان روی برد یا باخت این بازی حساب کرد. معتقدم تیم‌ها را باید از هفته چهارم به بعد شناخت.

به نظر شما زمان دربی در هفته دوازدهم خوب است؟

فکر می‌کنم زمان خوبی باشد. چون تیم‌ها تقریبا یکدیگر را شناخته اند. نتایج بازی قبل این دو تیم هم مهم است. ضمن اینکه جایگاهشان در جدول پس از یازده هفته کجا قرار دارد. این هم مهم است. به هر حال فکر می‌کنم هیجان دربی امسال خیلی زیاد باشد.

نظرتان در رابطه با اردوی استقلال در ترکیه چیست؟

مهمترین مسئله اردوی استقلال بحث نظم و انضباطش بود. همین که از ترکیه هیچ خبر منفی نشنیدیم خیلی مهم است. امروزه در فوتبال دنیا نظم و انضباط حرف اول را می‌زند. البته بازیکنان اروپایی یا حرفه ای دنیا این مسائل را از دوران نوجوانی یاد گرفته‌اند اما در ایران این طور نیست.

چطور؟

متاسفانه برخی فوتبالیست‌های ایرانی خودسر شده اند و لازم است که کادرفنی شرایطی را در تیم فراهم کند که نظم و انضباط سرلوحه همه کارها باشد. ما بین مربیانی که افتخارات زیادی در لیگ برترمان داشتند می‌توانیم به اسامی‌حسین فرکی و امیر قلعه‌نویی اشاره کنیم. آنها جزو نفراتی هستند که نظم و انضباط جزو کارهای اصلی شان در تیم شان بوده است.

فکر نمی‌کنید بدنسازی استقلال در ترکیه تا حدی زیاد از حد با فشار بود؟

اتفاقا زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم شرایط بدنسازی با امروز فرق میکرد. یادم هست زمانی به آقای حسن حبیبی که هر جا هستند خدا سلامت نگه شان دارد گفتم فشار تمرینات خیلی زیاد است. آن زمان ما را به تپه‌های داوودیه می‌بردند و حدود ۱۰ روز اصلا توپ نمی‌دیدیم اما امروزه بدنسازی با توپ انجام می‌شود. آقای حبیبی در جواب من گفت وقتی هفته بیست و ششم توپ را پشت سر مدافع انداختی و از کنارش رفتی، بابت زحماتی که امروز میکشی کیف می‌کنی، برو و تمریناتت را انجام بده! قطعاً ساپینتو هم هرچقدر امروز بیشتر استقلال را شلاق بزند در هفته‌های پایانی لیگ نتیجه اش را می‌بیند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها