مهدوی‌کیا از تیم امید کناره‌گیری می‌کند؟

بلاتکلیفی تیم امید یک معضل قابل توجه بود اما کم اهمیت شمردن آن موجب شده تا انصراف مهدوی کیا هم یک چالش جدید را برای آینده بازیکنان تیم امید ایجاد کند.

مهدوی‌کیا از تیم امید کناره‌گیری می‌کند؟

مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم امید ایران تصمیم گرفته به دلیل عدم شرایط مناسب برای ادامه همکاری از سمتش کناره گیری کند. مهدوی کیا روز گذشته به صورت واضح از شرایط موجود برای همکاری گلایه داشت و اکنون تصمیم گرفته نیمکت تیم امید را ترک کند.

اردوی تیم امید ایران برای شرکت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد اما تمامی بازیکنان مدنظر مهدوی کیا در اردو شرکت نکردند. برای این اردو 26 بازیکن از سوی سرمربی فراخوانده شدند که از این بین باشگاه‌های تراکتور، سپاهان، استقلال و پرسپولیس با حضور بازیکنان‌شان در این اردو مخالفت کردند.

تیم امید روز گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف پرسپولیس رفت و در حالیکه 7 بازیکن از ترکیب اصلی را در اختیار نداشت با نتیجه 4 بر دو شکست خورد. مهدی مهدوی کیا پس از این دیدار اعلام کرد که شرایط تیمش برای مسابقات کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه مناسب نیست.

او در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در تیم امید گفت:‌ "من بعد از آمدن از ازبکستان جمله‌ای را گفتم و اگر قرار باشد با همین شرایط پیش برویم ما تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم، چه برسد به پاریس! این اعتقاد و نظر من است. اصلاً از شرایط راضی نیستم و با این تیم نصفه و نیمه هیچ کاری نمی‌توان کرد."

سرمربی تیم امید همچنین اعلام کرد مسابقه تدارکاتی برابر پیکان هم با توجه به بازیکنان اندکی که او در اختیار دارد هم موجب مصدومیت شاگردانش می‌شود: "فکر نمی‌کنم با این شرایط بتوان ادامه داد؛ همه بازیکنان در آستانه مصدومیت قرار دارند. از طرف دیگر خیلی از بازیکنان اصلی در اختیار ما نیستند و این روند هیچ کمکی به ما نخواهد کرد." او در توضیح شرایط سخت برای ادامه همکاری همچنین اشاره کرد: "من تقریباً تک و تنها مانده‌ام و نمی‌دانم چه بگویم. خیلی‌ها در فوتبال ایران دم از جوانگرایی زدند اما در عمل هیچکس چنین کاری را نکرد."

دقایقی پس از صحبت‌های مهدوی کیا با اعلام مدیررسانه تیم امید مشخص شد که درخواست انصراف شرکت از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است. مشخص است که تیم امید شرایط شرکت در این رقابت‌ها را ندارد و به دنبال تکرار عدم حمایتی که در اردوی قبلی هم صورت گرفته بود سرمربی تیم امید قصد پایان همکاری دارد.

مهدوی کیا پس از عزل شهاب الدین عزیزی خادم و معرفی میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال در اسفندماه پذیرفت ضمن کاهش رقم قراردادش به همکاری با تیم امید ادامه بدهد تا در مسابقات جام ملت‌های آسیا و سایر رقابت‌ها پیش از المپیک 2024 پاریس شاگردانش را هدایت کند.

در میان وضعیت نابسامان فوتبال ایران که درگیر حواشی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شده است، بلاتکلیفی تیم امید یک معضل قابل توجه بود اما کم اهمیت شمردن آن موجب شده تا انصراف مهدوی کیا هم یک چالش جدید را برای آینده بازیکنان تیم امید ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها