تهران دوباره برفی خواهد شد؟ - پیش بینی هوای پایتخت تا پایان هفته

در ارتفاعات و نواحی کوهستانی تهران با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روزهای جمعه(۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.

تهران دوباره برفی خواهد شد؟ - پیش بینی هوای پایتخت تا پایان هفته

به گزارش مستقل آنلاین؛ اداره کل هواشناسی استان تهران آخرین وضعیت هوای پایتخت را در روزهای آینده اعلام کرد.

همشهری آنلاین نوشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی بیانگر سکون نسبی جو، وارونگی دمایی نزدیک سطح زمین، عدم وزش باد قابل ملاحظه تا پایان هفته است. بدین ترتیب در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روزهای جمعه(۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.

تا فردا(۲۸ دی) افزایش نسبی دما و از پنجشنبه(۲۹ دی) تا شنبه کاهش تدریجی دما به‌ویژه دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۸ دی ) صاف تاکمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۹ دی) صاف تا کمی ابری و غبار محلی و دربعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها