واکنش بوفون به آزاد شدن ورود زنان ایرانی به استادیوم‌ها

واکنش بوفون به آزاد شدن ورود زنان ایرانی به استادیوم‌ها

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش ایران از فراهم بودن زیرساخت‌ها برای ورود زنان ایرانی به استادیوم‌ها خبر داد و این مسئله با واکنش جانلوییجی بوفون، کاپیتان سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا همراه شد.

تابوی ورود زنان ایرانی به استادیوم‌های فوتبال، به یکی از مسائل پرخبر ورزش ایران تبدیل شده است. ماجرای خودسوزی سحر خدایاری، هوادار استقلال نیز بازتاب جهانی یافت و این مسئله باعث شد تا در سراسر جهان، ممنوعیت ورود زنان ایرانی به استادیوم‌های فوتبال مطرح شود. در همین راستا، باشگاه‌ها و بازیکنان مطرحی در واکنش به این مسئله، خواستار برابری میان تمام افراد جامعه و ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها شدند.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش ایران روز پنج‌شنبه، بیست و هشتم شهریور 1398 اعلام کرد تمام زیرساخت‌ها برای ورود زنان ایرانی به استادیوم‌های کشور فراهم شده و پس از آزادشدن ورود آن‌ها به مسابقات ملی، سلطانی‌فر امیدوار است زنان بتوانند به مرور در سایر مسابقات نیز حضور یابند. وی در این باره گفت:

ورودی جداگانه، مکان ویژه بانوان، سرویس بهداشتی جداگانه، ،معبرها و راهروی جداگانه، جایگاه و انتظامات جداگانه همگی آماده است تا بانوان با رعایت ملاحظات فرهنگی و شرعی و امنیت کامل وارد ورزشگاه‌ها شوند.

این موضوع باعث شد تا وب سایت رای، خبرگزاری دولتی ایتالیا در گزارشی به آزاد شدن ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال اشاره کند.

جانلوییجی بوفون، اسطوره یوونتوس و فوتبال ایتالیا نیز با خواندن این خبر، در اینستاگرام خود نسبت به این مسئله واکنش نشان داد:

این یک گام بزرگ و خبری عالی است. #فوتبال #آزادی #ایران

جانلوییجی بوفون

جانلوییجی بوفون در موضع‌گیری‌های قبلی خود مربوط به فوتبال و سیاست نیز پیش‌تر طرف مظلوم را گرفته است. در ماجرای بمباران غزهِ فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، بوفون با انداختن شال مخصوص فلسطین (چفیه) حمایت خود را از مردم این کشور نشان داد و با انجمن‌های فلسطینی همکاری‌هایی انجام داد. حالا این بار، بوفون از ورود زنان ایرانی به استادیوم‌های ورزشی که حق شهروندی آن‌هاست، حمایت به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها