دو روی مشابه سکه انگلیسی

دو روی مشابه سکه انگلیسی

شب اول از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپای‌20-2019 همان‌طور که پیش از این گفته بودیم، جذاب و غیر‌قابل پیش‌بینی شد. از شکست مدافع عنوان قهرمانی تا تساوی بدون گل ولی پرحادثه در وست‌فالن. اتفاق‌هایی که قطعا برای هفته دوم بیشتر هم خواهند شد. این‌که نخستین گل لیگ قهرمانان فصل جدید توسط یک ایرانی زده شد، اتفاق بزرگی است. اما این همه آن چیزی نبود که سه‌شنبه شب رخ داد. بازی‌های مهمی که تمرکز بیشتری روی آن‌ها بود، گل‌های کمتری داشت و بالعکس بازی‌هایی که تصور می‌شد حساسیت و جذابیت کمتری داشته باشد، بسیار پر‌گل شد. ضمن این‌که نباید از ناکامی اینتر هم به سادگی عبور کرد. نراتزوری که در گروه مرگ قرار گرفته، بهترین فرصت را داشت تا در اولین بازی‌اش حداقل از جدال خانگی با اسلاویا‌پراگ، 3 امتیاز را کسب کند اما شانس آورد که در دقیقه 92 توانست به تساوی برسد! این نمایش پرانتقاد در روزهایی که اینتر صدرنشین سری A است، بار دیگر این فرضیه را تقویت کرد که آنتونیو کونته برای رقابت‌های اروپایی، مرد میدان نیست.

دو روی مشابه برای انگلیسی‌ها

فصل قبل انگلیسی‌ها تمامی رقابت‌های اروپایی را تحت سیطره خود در آورده بودند اما در فصل جدید، هم قهرمان لیگ قهرمانان کارش را با شکست آغاز کرد و هم قهرمان لیگ اروپا. لیورپول که سال گذشته هم نتوانسته بود در سن پائولو کار خاصی انجام دهد، امسال هم همان رویه را ادامه داد و با 2 گل برابر ناپولی شکست خورد. این نتیجه از آنجایی جالب‌توجه است که شاگردان یورگن کلوپ تمام 5 بازی‌شان در لیگ برتر را با برد پشت سر گذاشته بودند و بسیار آماده به نظر می‌رسیدند اما اسیر بازی‌خوانی خوب کارلو آنچلوتی شدند تا مدافعان عنوان قهرمانی، لیگ قهرمانان را با ناکامی آغاز کنند. آن‌هم در شبی که ویرجیل فن‌دایک پس از مدت‌ها سوتی داد و پاس گل او به فرناندو یورنته باعث سوژه شدن مدافع هلندی توسط طرفداران رقیب شده است. اما وضعیت چلسی از این هم بدتر بود. آبی‌ها در خانه خودشان مغلوب والنسیایی شدند که اخیرا مربی‌اش را اخراج کرده و ابتدای هفته هم با 5 گل برابر بارسلونا شکست خورده بود. با توجه به برتری آژاکس در دیگر بازی گروه، حالا کار چلسی در همین هفته اول گره خورده و آن‌ها باید فکری به حال خودشان بکنند. البته اگر خودخواهی راس بارکلی نبود، شاید چلسی اکنون یک امتیاز را حداقل داشت اما او پنالتی را از دست داد تا آه از نهاد فرانک لمپارد بلند و او تبدیل به اولین مربی چلسی در تاریخ تبدیل شود که اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را با باخت پشت سر می‌گذارد. ضمن این‌که آبی‌ها برای اولین بار از سال 2011 نتوانستند در یک رقابت اروپایی در خانه موفق به گلزنی شوند.

دیوار برلین

اما دیگر بازی حساس سه‌شنبه شب که گلی هم در بر نداشت، نبرد دورتموند و بارسلونا بود. جایی که دو نیمه متفاوت هم سبب نشد که هیچ‌کدام از 2 تیم بتوانند دروازه دیگری را باز کنند. البته که حملات زردها به شدت خطرناک‌تر از رقیب بود اما خب درون دروازه بلوگرانا هم دیواری وجود داشت که گذر کردن از آن کار دشواری بود. درست قبل از این بازی بود که جنجال‌ها بر سر این‌که او اصلح‌تر است یا نویر بالا گرفته بود و 2 دروازه‌بان دیگر به صورت علنی رودر‌روی یکدیگر درآمدند. اما نویر آنقدر در آلمان و پیش چشمان یواخیم لو‌ انگیزه داشت که پنالتی، تک به تک و شوت‌های مارکو رویس را یک به یک مهار کند و این‌گونه قابلیت‌هایش را به رخ بکشد. در شبی که لیونل مسی اولین بازی‌اش در فصل جدید را با‌30 دقیقه حضور تجربه کرد و البته نشان هم داد که ناآماده است، بارسلونا اگر تراشتگن را نداشت احتمالا باید بدون امتیاز به خانه بازمی‌گشت. حالا آن‌ها بهتر از هر زمانی می‌دانند که بدون یک مسی آماده و بخصوص خارج از خانه، تنها یک تیم معمولی هستند که شاید روی یک اتفاق به گل برسد و بیشتر به درد کنترل بازی می‌خورند تا تلاش برای برنده شدن.

 

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها