آقای ساپینتو ما هم خسته شده ایم!

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در جریان بازی تیمش با نفت آبادان هم ترک عادت نکرد و به مانند بازی های قبل در کنار خط جنجال آفرین بود. او این بار به جریان بازی اکتفا نکرد و در نشست خبری هم در واکنش به انتقادات ویسی نسبت به رفتارهای او جملات عجیبی به زبان آورد و به سرمربی صنعت نفت آبادان توهین کرد و خواست او دهانش را ببندد!

آقای ساپینتو ما هم خسته شده ایم!

به گزارش مستقل آنلاین؛ جی پلاس نوشت: مجادله لفظی ساپینتو و ویسی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر باردیگر ثابت کرد مربیان شاغل در فوتبال ایران ترجیح می دهند به جای صحبت از شرایط فنی به جان هم بیفتند تا مسائل و مشکلات داخل زمین به دست فراموشی سپرده شود.

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک یک مقابل صنعت نفت آبادان متوقف شد تا کارش برای کسب عنوان قهرمانی تقریبا غیرممکن باشد و برای رسیدن به دومین قهرمانی پیاپی به معجزه نیاز داشته باشد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در جریان این بازی هم ترک عادت نکرد و به مانند بازی های قبل در کنار خط جنجال آفرین بود. او این بار به جریان بازی اکتفا نکرد و در نشست خبری هم در واکنش به انتقادات ویسی نسبت به رفتارهای او جملات عجیبی به زبان آورد و به سرمربی صنعت نفت آبادان توهین کرد و خواست او دهانش را ببندد!

این واکنش در حالی از سوی ساپینتو شکل گرفت که ویسی کلمات توهین آمیزی خطاب به او استفاده نکرد و گفت: ساپینتو را دوست دارم و برای او احترام قائل هستم اما رفتارش کنار خط، خوب و مناسب نیست. ما ایرانی هستیم و فرهنگ غنی داریم اما اگر قرار باشد هر بازی ساپینتو به بازیکنان، مربیان و داوران ما بی احترامی کند پس خاک بر سر ما! یک نفر باید جلوی او را بگیرد. اگر ویسی مرتکب چنین رفتاری شود، چند ماه او را محروم می کنند اما با مربیان خارجی کاری ندارند.

در سوی مقابل ساپینتو گفت: خیلی او را خوب نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی‌اش را نمی‌دانم. او باید اوراق هویتی‌اش را نشان دهد تا درباره من صحبت کند. من ایشان را نمی‌شناسم و برای احترام باید بگویم در جام جهانی بودم و در لیگ‌های معتبر بازی کرده‌ام. باید ایشان به من احترام بگذارد همانطوری که من احترام می‌گذارم. این شخصی که کنار زمین صحبت کرده است دهنش را ببندد و نباید اینطوری صحبت کند. این آقا نباید دیگر چیزی درباره من بگوید و دیگر دست هم ندهد، چون آنطوری که من احترام گذاشتم آنها احترام نگذاشتند.

ساپینتو در قسمت های دیگری از صحبت های خود نیز  با بیان اینکه من هم از مشکلاتی که در ماه‌های گذشته رخ داده است، خسته‌ام، گفت:  فکر می‌کنم ما تیمی هستیم که همه کارمان را انجام می دهیم و زحمت خود را می کشیم ولی تیممان تا حدودی خسته شده است. ما در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم و فکر می کنم تصمیم آخر، شدت عمل و تحرکی که باید داشته باشیم را شاهد نیستیم چون بازیکنان ماشین نیستند.

او و تیمش حق دارند که از اتفاقات رخ داده پیرامون تیم ناراحت و خسته باشند اما همان طور که آن ها احساس خستگی می کنند فوتبال ایران هم از درگیری های پرتعداد این سرمربی خسته است. در بازی های اخیر کمتر مسابقه ای بود که یک صحنه درگیری میان این سرمربی پرتغالی و دیگر افراد رخ ندهد. فوتبال ایران به اندازه کافی با حاشیه و البته بی اخلاقی دارد و حضور سرمربیانی با دانش فنی قابل توجه چون ساپینتو باید به پیشرفت آن منجر شود، نه اینکه او هم هیزم در این آتش بیندازد و به واسطه حضورش در اروپا دیگران را تحقیر کند!

درواقع به جای آن که حضور او باعث حرفه ای تر شدن لیگ شود کار را به جایی کشاند که عبدالله ویسی هم وقتی صحبت های او را شنید، ادبیات نامناسب و نسبتا زشتی را علیه او به کار برد تا همه چیز به میدان جنگ شبیه شود. ویسی در پاسخ به اهانت ساپینتو گفت:  اگر ساپینتو را در خیابان می‌دیدم فکر می‌کردم دیوانه است. آقای ساپینتو! فرهنگ ما کجا فرهنگ کشور شما کجا ساپینتو فکر کرده ایرانی‌ها چیزی ندیده‌اند ما قهرمانی آسیا دیده ایم، کلی لژیونر داریم این آدم ادب و نزاکت ندارد. آقای ساپینتو! فرهنگ ما کجا فرهنگ کشور شما کجا این حق مربیان ایرانی نیست که ساپینتو اینگونه با آنها رفتار می‌کند.من هم رزومه ساپینتو را نمی‌دانم. اگر این آدم را در خیابان می‌دیدم فکر می‌کردم دیوانه است. ساپینتو فرافکنی می‌کند دربی را باخت، تیمی که بدون شکست قهرمان شد را دارد نابود می‌کند حرف مفت هم می‌زند.

ساپینتو، مربی که می گوید در جام جهانی بوده و در لیگ های معتبر بازی کرده چطور تا این اندازه به رفتارهای غیرحرفه ای عادت کرده است؟! او بهتر از هرکسی می داند همان گونه که اشتباهات داوری علیه تیمی به مانند ملوان رخ می دهد برای استقلال هم وجود دارد و شاید یک روز هم آن ها از این اشتباهات سود ببرند.اگر تصمیمات گاهی آن گونه که استقلال می خواهد نیست قطعا گاهی به نفع آن هاست؛ مثلا اگر بعد از دربی ساپینتو به خاطر اهانت به داور محروم می شد اوضاع برای سرمربی قطعا متفاوت بود! درواقع اینکه مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ یا کمیته انضباطی در تصمیمات خود قاطع و پراشتباه هستند این فقط دودش به چشم استقلال نمی رود بلکه گاهی هم به نفع شان است وگرنه ممکن بود سرمربی پرتغالی دیدار با صنعت نفت آبادان را از روی سکوها نظاره گر باشد!

با وجود اینکه حالا عبدالله ویسی هم خودش یک پای اهانت شده و این مربی هم نتوانست رفتار حرفه ای در مقابل توهین های ساپینتو نشان دهد اما اگر مسئولان کمیته انضباطی برخورد درست و به جایی نداشته باشد باردیگر صحبت هایی که درخصوص مماشات با سرخابی ها زده شده بود به میان می آید. درواقع صحبت های ویسی درباره اینکه اگر او رفتار ساپینتو را داشت برخوردها با او قطعا متفاوت بود رنگ واقعیت به خود می گیرد؛ البته این موضوع در گذشته هم اثبات شد جایی که یحیی گل محمدی به خاطر رفتار زشت و غیرحرفه ای اش در دربی مقابل سیدعلی فقط سه جلسه محروم شد و اگر جای او یک مربی دیگر از تیم های کم هوادارتر بود حتما با محرومیت سنگین تر مواجه می شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها