محسن چاوشی در گزارش لس‌آنجلس تایمز

 گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز علاوه بر نجات زندانیان از مرگ، چاووشی توانسته برای حکم 320 نفر نفر از زندانیانی که برای جرائم کوچکتر از جمله عدم پرداخت وام یا برگشت خوردن چک به زندان رفته‌اند هم تخفیف بگیرد.

محسن چاوشی در گزارش لس‌آنجلس تایمز

‍ 

روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی به فعالیت‌های خیرخواهانه محسن چاووشی در آزادی زندانیان محکوم به اعدام نوشته است.

در این مقاله به سراغ وحید محرمی زندانی محکوم به اعدام رفته محرمی در این مطلب می‌گوید:«من نامه این حکم را در سیستم زندان دیدم و متوجه شدم که 24 ساعت تا حداکثر 48 ساعت دیگر با طناب دار فاصله دارم.»

او تا زمان این اتفاق، در شش و نیم سالی که در زندان بود اعدام بیش از 130 زندانی دیگر را در شهر اردبیل به چشم دیده بود. او اجازه خواسته بود تا با مادرش تماس بگیرد وصیت خود را بگوید و مادرش را قبل از دیدن بدن بی‌جانش در حیات زندان آماده کند. اما یک ناجی او را نجات داد، و این ناجی یکی از بزرگترین ستارگان پاپ ایران، «محسن چاووشی» بوده.»

 

به نوشته این روزنامه: «این خواننده سالهاست که تلاش می‌کند زندانیان محکوم به اعدام را از طریق تامین پول دیه مقتول نجات دهد. چاووشی 42 ساله تا به حال توانسته بیش از 50 نفر را از اعدام نجات دهد. موفقیت او از کمک طرفداران وفادارش می‌آید و او بیش از 4.3 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد. که به درخواست‌های او به کمک به ایرانیان نیازمند پاسخ می‌دهند، چه زندانیان محکوم به اعدامی که نیازمند شدید پول هستند و چه بیمارانی که نیازمند عملی فوری هستند.»

 

در این مطلب با بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی هم صحبت شده که در مورد چاووشی کفته:«او به مسائل حساس اجتماعی می‌پردازد که کمتر هنرمند یا حتی سیاستمداری جرئت نزدیک شدن به آن را دارند. بیشتر ایرانیان او را به عنوان یک منتقد جدی بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شناسند و به او اعتماد دارند.»

 

به گزارش این روزنامه علاوه بر نجات زندانیان از مرگ، چاووشی توانسته برای حکم 320 نفر نفر از زندانیانی که برای جرائم کوچکتر از جمله عدم پرداخت وام یا برگشت خوردن چک به زندان رفته‌اند هم تخفیف بگیرد.

 

در پایان این مطلب وحید محرمی که دیه 1.5 میلیاردی پرداخت کرده (که بیش از یک چهارم آن را خود چاووشی پرداخت کرده) گفته که آرزو دارد روزی بتواند ناجی خود را ببیند:«آقای چاووشی، شما فقط جان من را نجات ندادید. شما مادر من و برادر جوانم را نجات دادید و من اثبات خواهم کرد که لایق این نجات دادن بوده ام.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها