من را در ازای پول آزاد کردند 

نازنین زاغری در نخستین کنفرانس خبری پس از بازگشت به بریتانیا: من را در ازای پول آزاد کردند 

من را در ازای پول آزاد کردند 

من را در ازای پول آزاد کردند 

 

نازنین زاغری شهروند ایرانی- بریتانیایی که شش سال در ایران به اتهام جاسوسی در زندان بود و روز ۲۶ اسفند آزاد و راهی بریتانیا شده بود برای اولین بار در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.

یورونیوز نوشت؛ وی پیش از این نشست که در ساختمان مجلس عوام برگزار می شد با لیندزی هول، رئیس این مجلس دیدار و گفتگو کرد.

نازنین زاغری در این نشست گفت که جمهوری اسلامی ایران « به وعده خود عمل کرد و پس از دریافت پول من را آزاد کردند.» خانم زاغری تاکید کرد که «از همان اولین روزهای بازداشت به من گفته می شد که ما چیزی از بریتانیا می خواهیم و تا آن پول را ندهند آزادت نمی کنیم.»

آزادی زاغری؛ ماجرای بدهی بریتانیا به ایران چه بود و این پول چگونه پرداخت شد؟

ورود زاغری و آشوری به بریتانیا؛ تهران: اصل و فرع بدهی تا روز آخر را گرفتیم

این شهروند ایرانی-بریتانیایی در بخشی از نشست به خبرنگاران گفت که «درایران عدالت معنایی ندارد و رفتار با او در ایران بی رحمانه بوده است.» وی از خواست خود برای «آزادی زندانی های زیادی در ایران» گفت. خانم زاغری گفت که برخلاف سخنان همسرش از «همه وزرای خارجه بریتانیا در سال های اخیر تشکر نمی کند» و ادامه داد: « چند وزیر خارجه لازم است تا بتواند مرا به خانه ام بازگرداند؟»

نازنین زاغری در این نشست گفت که «تنها راه بقا و نجاتش در زندان دیدار ۴۰ دقیقه‌ای با دخترش بوده است.»

خانم زاغری با اشاره به سن دختر هشت ساله اش گفت زمانی که بازداشت و زندانی شده دخترش تنها ۲ سال داشته است. این زندانی سابق از رسانه ها بخاطر پوشش درباره روند زندانی بودنش تشکر کرد. وی ترجیح داد تا درباره جزئیات توافق بین بریتانیا و ایران وارد جزئیات نشود و گفت: « من خشمم را در همان هواپیمایی که من را بتازگی به اینجا آورد جا گذاشتم و می‌خواهم حفره سیاه زندگی ام را پشت سر بگذارم.» البته نازنین زاغری تاکید کرد که این اتفاق باید همان شش سال پیش می‌افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها