مرد محکوم به اعدام برای دومین بار در زندان ازدواج کرد

این زندانی ۵۹ ساله، سال ۲۰۱۸ نیز با زن ۲۱ ساله‌ای در زندان ازدواج کرد ولی سال گذشته آنها طلاق گرفتند.

مرد محکوم به اعدام برای دومین بار در زندان ازدواج کرد

 

لئا راجر، حقوقدان و فعال مخالف مجازات اعدام، با ریچارد گلوسیپ، زندانی محکوم به اعدام، در زندان ایالت اوکلاهاما ازدواج کرد. این زندانی ۵۹ ساله، سال ۲۰۱۸ نیز با زن ۲۱ ساله‌ای در زندان ازدواج کرد ولی سال گذشته آنها طلاق گرفتند.

 

ریچاد گلوسیپ به جرم دادن دستور قتل صاحب هتلی که در آنجا کار می‌کرد، به مجازات مرگ محکوم شده و تاکنون سه بار تا آستانه اجرای حکم پیش رفته ولی هر بار به دلایلی حکم اعدام او متوقف شده است.

 

در حال حاضر ایالت اوکلاهاما پس از یک توقف ۷ ساله در اجرای مجازات‌های اعدام، بار دیگر این مجازات را در دستور کار قرار داده و انتظار می‌رود آقای گلوسیپ نفر بعدی باشد که در این ایالت اعدام می شود.

 

لئا راجر که در رشته حقوق تحصیل می کند و بیش از یک دهه در کارزارهای مخالفت با مجازات مرگ فعال است، گفت ریچارد می‌داند که «باید در زمان حال زیست و هیچ فرصتی را از دست نداد و به همین خاطر ازدواج کردیم».

 

تاکنون چندین نفر از خطرناک ترین مجرمان آمریکا در زندان ازدواج کرده اند.

در ایالت اوکلاهاما ازدواج زندانیان فقط دو بار در سال، در ماه‌های مارس و سپتامبر، انجام می‌شود و فرد زندانی و یا نامزد او باید تمامی مخارج را بپردازد.

 

در زندان‌های ایالت اوکلاهاما، زندانیان اجازه ملاقات خصوصی با همسران ندارند ولی ریچارد گلوسیپ گفت او و همسرش در مراسم ازدواج توانستند دست همدیگر را بگیرند و یکدیگر را ببوسند.

 

پرونده اعدام ریچارد گلوسیپ با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. سال ۲۰۱۵، سوزان ساراندون، بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار، از کارزار لغو مجازات اعدام در مورد او حمایت کرد.

 

سوزان ساراندون در سال ۱۹۹۵ در فیلم «راه رفتن مرد مرده»، به خاطر ایفای نقش یک راهبه که تلاش می‌کند یک محکوم به اعدام را نجات دهد، جایزه اسکار گرفت.

 

در آن زمان پس از ناکامی وکلای آقای گلوسیپ در نقض حکم اعدام، او به سلول مخصوص تزریق مواد کشنده منتقل شد ولی مسئولان زندان دریافتند که داروی اشتباهی آماده کرده‌اند و در نتیجه اجرای حکم اعدام او متوقف شد.

 

بر اساس حکم قضات دیوان عالی آمریکا، استفاده از ماده آرام‌بخش میدازولام در تزریق ماده کشنده به بدن زندانیانی که اعدام می شوند، قانونی است.

 

پس از بروز این اشتباه در تهیه دارو، ایالت اوکلاهاما از پاییز سال ۲۰۱۵ به مدت هفت سال اجرای مجازات مرگ را متوقف کرد و اکنون با پایان این مهلت، ریچارد گلوسیپ بار دیگر در فهرست زندانیانی قرار گرفته که ممکن است به‌زودی اعدام شوند./رادیو فردا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها