حمایت از هنرمندان در بیانیه شورای عالی تهیه‌کنندگان

حمایت از هنرمندان، همدردی با مردم، ایجاد همدلی و باهم بودن از جمله مطالبی است که در بیانیه شواری عالی تهیه‌کنندگان نسبت به اوضاع اخیر جامعه آمده است.

حمایت از هنرمندان در بیانیه شورای عالی تهیه‌کنندگان

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: در سه هفته اخیر نهاد و سازمان و شورای نبوده که نسبت به اتفاقات پیش آمده در جامعه بیانیه یا یادداشتی منتشر نکند. اوضاع و احوال بین مردم پرتنش به نظر می‌سد. هنرمندان که خود بخشی از این مردم هستند راه ابراز ناراحتی را تنها در انصراف از جشنواره فیلم فجر دانستند.

بیانیه شورای عالی تهیه‌کنندگان در حمایت از هنرمندان

در آستانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما در بیانیه‌ای حرف‌های ناگفته‌شان را بیان کردند.

در این متن آمده است:

در منطق‌الطیر عطار رسیدن به کوه قاف توسط سی‌مرغ ممکن می‌شود. هرکدام از این مرغ‌ها نماد گروه خاصی از انسان‌ها هستند. استاد شفیعی کدکنی سیمرغ را رمزی از وجود حق تعالی می‌داند. سیمرغ رمز وجود آفتاب همان ذات حق تعالی است که نام دارد اما نشانی از او نیست.


شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به همه آن‌های که در پی سیمرغ درون و بیرون هستند خسته‌نباشید می‌گویند؛ فارغ از اینکه آثاری از آن‌ها در جشنواره حضور خواهد داشت و یا افرادی که در گذشته با آثار خلاقانه‌شان به هموار کردن راه سیمرغ کمک کرده‌اند.
ما تهیه‌کنندگان سینما مانند سایر مردم ایران درد و رنج این‌روزهای کشور بر قلب‌مان سنگینی می‌کند. 
تهیه‌کنندگان در حمایت از هنرمندان نوشتند: روح لطیف هنرمندان سینمای ما آیا می‌تواند برای این غم سوگواری نکند؟ حرف نزند؟ روح لطیف ملت ایران منعکس شده در سخنان هنرمندانی است که خود را همدرد مردم ایران می‌دانند.
شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران خود را مسئول حفظ حرمت همه همکاران سینمایی می‌داند و باورشان این است که میدان هنر جای حضور آنان است. هنر هنرمند با مردم معنا می‌یابند. باید هر فرصت کنار مردم بودن را یک نشانه بداند که هنر ما در کنار مردم و همراه‌شان معنا پیدا می‌کند.


شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران باور دارد:
با هم بودن و در کنار هم بودن فضای مفهمومی سینما را از نبود گفتمان‌های اثر گذار نجات داد و جمعی را به وجود آورد که نشان داد وجود مه ما با هم به این سرزمین معنا می‌بخشد.  

ما در کنار هم و باهم می‌توانیم این فضای چندوجهی را پشت سر بگذاریم و با درک مسئولیت‌پذیری از این فضا رد شویم.
ما همه به هم وابسته‌ایم؛ ما پراکندگان، مجموعیم.

شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها