سختی‌های فیلم پدران در آتش انصراف از جشنواره نسوزد

فیلم سینمایی پدران در حالی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند که تعداد زیادی از هنرمندان در پی اتفاقات اخیر جامعه تنها واکنشی که نشان دادند انصراف از جشنواره فیلم فجر بود.

سختی‌های فیلم پدران در آتش انصراف از جشنواره نسوزد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: فیلم سینمایی پدران به کارگردانی شهرام مسلخی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد. در حالی این اولین حضور مسلخی در جشنواره است که در پی اتفاقات اخیر جامعه تعداد زیادی از هنرمندان انصراف از جشنواره فیلم فجر را تنها واکنش به این جریان دانستند. باشگاه خبرنگاران جوان با تهیه‌کننده این فیلم به گفت‌وگو نشسته است.

سختی‌های فیلم پدران تقابل دو نسل است

جناب مسلخی تعریف شما از تقابل دو نسل در پدران چیست؟

داستان این فیلم خانوادگی است. دو نسل یعنی پدر و پسر خانواده است که نسل جوان و نوجوان ما با تفاوت‌های در خانواده و جامعه با آن مواجه است. در پدران تفاوت تقابل خانواده و جامعه با مشکلات رفتاری جوانان می‌پردازیم. امروز معضلاتی را ایجاد کرده که در فیلم سینمایی پدران به آن می‌پردازیم.

قسمت سخت تولید فیلم پدران این فیلم کجا بود؟

ما با همه سختی‌های که برای تولید یک فیلم در این شرایط به‌وجود می‌آید پدران را ساختیم و همه این دشواری‌ها با حضور ما در جشنواره فیلم فجر به کام‌مان شیرین شد. منظور من از سخت بودن فیلم قسمت مالی داستان نیست، مشکلاتی از قبیل پروانه ساخت تا فراهم شدن سرمایه و رسیدن فیلم به جشنواره و اکران عمومی دشواری‌های دارد. ما برای تولید فیلم سینمایی پدران هر لحظه که جلو می‌رفتیم با مشکلاتی روبرو بودیم.

در فیلم پدران مشکل مطرح شده اما آیا راه‌کاری برای عبور هم ارائه داده‌اید؟

داستان فیلم اجتماعی است و نویسنده ما خود جامعه شناس بوده  و به مشکلات جامعه واقف است. ما تلاش کرده‌ایم فیلمنامه و فیلم ساخته شده در حد هشدار نباشد.  نکته دیگری هم وجود دارد و اینست که ما فیلم سینمایی پدران را با هزینه پایین تولید کردیم. با وجود این شرایط در راف کات ابتدایی توسط هیئت داوران انتخاب شد. نکته دیگر اینکه فیلم ما با هزینه بسیار پایینی تولید شده و با چنین شرایطی در راف کات اولیه توسط هیئت انتخاب پذیرفته شد. خب این نشان از موفقیت تیم ماست که در قسمت فیلم‌نامه قدرت ما بیشتر است.  

نظر شما در خصوص انصراف از جشنوراه فیلم فجر و یا تحریم آن توسط هنرمندان ما چیست؟

ساخت فیلم دشواری‌های زیادی دارد. در چنین شرایط سخت ما فیلم ساختیم. عده‌ای که سال‌هاست کار سینمایی انجام داده‌اند و اصطلاحا به جایگاهی رسیده‌اند دست به تحریم و انصراف از جشنواره فیلم فجر زده‌اند. این کار درست نیست چون واقعیت اینجاست تعدادی فیلم اولی من جمله خودم من در این جشنواره حضور داریم که نیازمند حمایت هستیم. ما سال‌ها ناملایمتی دیدیم تا فیلم بلند خود را بسازیم. اگر جشنواره توسط افرادی با آگاهیکامل تحریم شود یک حادثه ناگوار است چون دود این کار به چشم ما فیلم اولی‌ها می‌رود.

فیلم پدران به کارگردانی  کارگردانی سالم صلواتی و به تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در پدران حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها