روزهای آخر اجرای «جنایات و مکافات»

«جنایات و مکافات» تازه‌ترین نمایش رضا ثروتی که از 21 خرداد به روی صحنه رفته است، وارد آخرین هفته اجرای خود شد.

روزهای آخر اجرای «جنایات و مکافات»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: نمایش جنایات و مکافات به کارگردانی رضا ثروتی و تهیه‌کنندگی ماهان حیدری از 21 خرداد ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است. این نمایش برگرفته از رمان مشهور نویسنده روسی، فئدور داستایوسفکی است. رضا ثروتی علاوه بر کارگردان، نویسنده و طراح این نمایش نیز می‌باشد.

جنایات و مکافات به تحلیل آزادی می‌پردازد. «راسکولنیکف» با بازی بابک حمیدیان، یک دانشجویی ساده‌ای است که مرتکب قتل شده و بعد از این جرم دچار عذاب وجدان می‌شود. این نمایش روایت عذاب او از ارتکاب قتل است و جدال وجدانش تا زمانیکه او با اعتراف به قتل خود را تطهیر می‌کند.

رمان مشهور فیودور داستایوسکی، یعنی جنایت و مکافات بخاطر ویژگی‌های بخصوصش همیشه دست‌مایه‌ی کار تئاتری‌ها قرار گرفته و می‌گیره. رضا ثروتی نیز با اقتباس از این رمان تاثیر قتل بر قاتل را نشان می‌دهد، آزادی افسار گسیخته‌ای که در جامعه وجود دارد ولی در نهایت نیرویی برای مهار این آزادی انتخاب پیدا می‌شود.

بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ پناهی‌ها، اصغر پیران و بهناز جعفری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها