نشر نو منتشر کرد:

کتاب درک روانشناسی «عشق رومانتیک» با نگاه به رویکرد «یونگ» منتشر شد

کتاب عشق رومانتیک با رویکرد یونگ و افسانه تریستان و ایزولت به ترجمه بارانه عمادیان وارد بازار کتاب شد.

کتاب درک روانشناسی «عشق رومانتیک» با نگاه به رویکرد «یونگ» منتشر شد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: به تازگی کتاب عشق رمانتیک نوشته رابرت جانسون و ترجمه بارانه عمادیان توسط نشر نو منتشر شده است. کتاب عشق رمانتیک افسانۀ تریستان وایزولت، یکی از نخستین افسانه‌های عاشقانه را بازگو می‌کند و از آن به‌عنوان مرجعی برای توصیف جوهر و معنای عشق رمانتیک استفاده می‌کند.

رابرت جانسن، با استفاده از رویکرد یونگ، از عقاید ناخودآگاه مشترک بین زن و مرد دربارۀ عشق پرده برمی‌دارد و می گویید که چطور این گرایش‌ها به‌طور نمادی در افسانۀ تریستان بیان شده‌اند، و دروغ تصور مارا از عشق بصورت افسانه خراب می‌کند.

سپس با لحنی دلنشین از باید و نباید ها و کارهای که در عشق باید کرد، سخن می‌گوید.

نسخه اصلی این کتاب در سال 1945 چاپ شده بود، اما در ایران امسال ترجمه و منتشر شده است. این کتاب پنج فصل دارد که فصل آخرش «پیامد» نام گذاری شده است و به جای مقدمه مترجم، «یادداشتی درباره منابع و برگردانِ این اسطوره»، «یادداشتی برای زنان» و «درباره اسطوره‌ها» مطالبی گفته شده تا فهم و خوانش کتاب برای خواننده آسان تر شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اما چه بر سر شاه‌مارک می‌آید؟ چه بر سر زندگانی انسانی و تعهدات تریستان می‌آید؟ پیوند زناشویی ایزولت چه می‌شود؟ و سوگندها و پیمان‌های او؟ اینجا، در زیر این درخت کاج تناور، رفته‌رفته در می‌یابیم که اکسیر عشق هست و نیست دلدادگان را می‌طلبد و خواستار به انقیاد کشیدن و بازستانیدن همه‌چیز است؛ مگر آنکه عزم کنیم آن را به دایره خودآگاهی بکشانیم و از ثباتی نسبی برخوردار سازیم؛ در غیر این صورت اکسیر عشق ما را مسخر خود می‌سازد و از درون بر ما چیره می‌شود. این معجونِ جادویی می‌تواند زندگانی انسانی و پیوندها و عهدهای ما را درهم بکوبد و سرآخر هیچ‌چیز را پابرجا نگذارد. البته، دورنمایی که این اکسیر بر دیدگان ما می‌گشاید، نادر و خیره‌کننده است. این دورنما در واقع قطعه گمشده‌ای در درون ماست که از دیرباز در حسرت مکاشفه آن سوخته‌ایم. اما مانند هر حقیقت تازه و قدرتمند دیگری که به ناگه از ناخودآگاه ما فرومی‌جوشد، اکسیر عشق هم مسیر خود را به‌سمت و سویی می‌کشاند که از آنِ او نیست و هرچه را که مغتنم و گرانمایه است به قربانگاه می‌برد و هرگز سیری نمی‌پذیرد.

این کتاب با 100 نسخه، در 248 صفحه با قیمت 40 هزارتومان به بازار کتاب عرضه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها