مدیر اجرایی جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی:

رنگ و بوی سلیقه‌ای از «موسیقی کلاسیک ایران» می‌رود

تلاش و کوشش مدیر اجرایی جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از طریق رایزنی‌های دوباره برای بازگشت این رویداد موسیقیایی، امید را برای احیا آن تازه کرده است.

رنگ و بوی سلیقه‌ای از «موسیقی کلاسیک ایران» می‌رود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بعد از دو دوره اجرای موفقیت آمیز به گفته مدیر اجرایی آن، به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن مدیریت سابق موسیقی ارشاد و به بهانه کمبود بودجه لغو شده است.

امیدمردانه در تصریح سخنانش گفت: طی مذاکرات چند روز گذشته با مدیریت جدید موسیقی وزارت ارشاد آقای الهیاری، می‌توانم با به خوبی از نتیجه مثبت این گفتگو بگویم و خبر از بازگشت جشنواره تعطیل شده موسیقی کلاسیک ایرانی بدهم.

مردانه افزود: ما از سال 95 با هدف گسترش و حفظ موسیقی کلاسیک و تاثیرات موثر در این حوزه کار خود را آغاز کردیم. علاقمندان به این سبک موسیقی شاهد بودند که در دوره اول شروع خوبی داشتیم. اما به یکباره در دوره مدیریت آقای اله‌یاری این جشنواره متوقف شد، این درحالی بود که قسمت هنری وزارت ارشاد از این جریان استقبال کرده بود.

مدیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: من نمی‌دانم این چه جریانی است که با تغییر یک مدیر تمام تلاش‌های یک تیم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. چرا باید وقتی یک مدیر از طرح جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی استقبال کند و مجوز بدهد اما در دوره بعد، به دلایل نامعلوم از این جریان مثبت موسیقی جلوگیری شود. من می‌پذیرم که در یک جریان موسیقیایی انتقادات و ایرادات زیادی وجود داشته باشد، که مدیران مجموعه با نقدهای به‌جا و دلسوزانه می‌توانند ما را راهنمایی کنند.

وی افزود: به اعتقاد من این جشنواره یک جریان مظلوم بود که تحت تاثیر سلیقه مدیران مختلف قرار گرفت. اما ما کوتاه نیامدیم و طی مذاکرات خوشبینانه با آقای اله‌یاری تلاش داریم دوباره شاهد برگزرای این جشنواره باشیم.

اولین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» از نوزدهم تا بیست و چهارم آذرماه سال ۹۵ در تالار رودکی و فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد. دومین دوره نیز با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانۀ موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه فرهنگی هنری «سازآواز» و بنیاد رودکی از ۱۷ تا ۲۴ آذر سال ۹۶ در تالار رودکی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها