مدیر عامل باغ کتاب:

250 صندلی به فضاهای نمایشی کشور افزوده می‌شود

مدیرعامل باغ کتاب با اشاره به افتتاح پردیس تئاتر باغ کتاب در آستانه دو سالگی افتتاح این مجموعه فرهنگی- هنری گفت: به زودی و با همکاری بخش خصوصی شاهد افزوده شدن دو سالن با ۲۵۰ صندلی به تالارهای نمایشی خواهیم بود.

250 صندلی به فضاهای نمایشی کشور افزوده می‌شود

محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب در گفت و گویی اعلام کرد: هر چند این روزها در آستانه دومین سال افتتاح رسمی فعالیت این مجموعه فرهنگی قرار داریم، من از دی ۹۷ به عنوان مدیرعامل نشر شهر و باغ کتاب انتخاب شدم.

وی ادامه داد: آنچه امروزه باغ کتاب را برای تمام علاقمندان به محیط‌های هنری به پاتوق فرهنگی بدل کرده است نتیجه فعالیت همکاران و مدیران پیشین این مجموعه است.

جلالی با اشاره به انتقادات نسبت به فعالیت و مدیریت مجموعه باغ کتاب مبنی بر اینکه برای فعالیت عرصه تئاتردر این مجموعه تدبیری اندیشه نشده است، گفت: در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی شاهد افزوده شدن ۲۵۰ صندلی به تماشاخانه‌های تئاتری در پایتخت خواهیم بود.

پردیس تئاتر باغ کتاب بزودی افتتاح می‌شود

در همین راستا تا پایان مرداد پیش رو دو سالن بلک باکس تخصصی برای فعالیت حرفه‌ای هنرمندان تئاتر افتتاح شده و شاهد افتتاح پردیس تئاتر باغ کتاب در آستانه دو سالگی فعالیت این مجموعه فرهنگی - هنری خواهیم بود.

مدیرعامل باغ کتاب با تاکید بر آنکه پیش از این در مجموعه تپه‌های عباس آباد شاهد افتتاح باغ نمایش بودیم که اختصاص به فضاهای روباز برای اجرای آثار نمایشی در حوزه تئاتر خیابانی، محیطی و میدانی داشت، تصریح کرد: در ادامه شکل فعالیت‌های این محیط فرهنگی و در راستای تکریم هنرمندان و مخاطبان تئاتر تا پایان مرداد پردیس تئاتر باغ کتاب تهران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

وی درباره مشخصات سالن‌ها و ویژگی تالارهای نمایش پردیس باغ کتاب گفت: دو سالن بلک باکس، یکی با گنجایش صد و دیگری با گنجایش ۱۵۰ صندلی تالارهای نمایشی پردیس تئاتر باغ کتاب را شامل می‌شود. در کنار آن‌ها سالن تمرین، پلاتو و استودیو صدا نیز به داشته‌های این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیر عامل باغ کتاب خاطرنشان کرد: مراحل پایانی کار زیر نظر طراح و معمار پروژه در حال انجام است و با بهترین شکل آکوستیک صدا و لوازم فنی از ابتدای شهریور در خدمت شهروندان خواهیم بود.

همکاری باغ کتاب با صاحبان استارتاپ ها

جلالی با اعلام خبر راه اندازی مدرسه تابستانی باغ کتاب با هدف همراهی با اوقات فراغت دانش آموزان نیز گفت: از پانزدهم تیر تا اول شهریور مدرسه تابستانی باغ کتاب افتتاح می‌شود و از امروز (یکشنبه ۹ تیر) ثبت نام دانش آموزان شروع شده است.

وی افزود: بر این اساس دو گروه سنی شش تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. با آغاز اجرای آن بچه‌ها از ۹ صبح تا ساعت ۱۴ در مجموعه‌ای از کلاس‌های علمی، فرهنگی، تفریحی، شاهنامه‌خوانی و نظایر آن شرکت می‌کنند. خانواده‌ها فرزندان خود را ساعت ۹ صبح به مسئولان کلاس‌ها تحویل می‌دهند و ساعت ۱۴ برای بردن فرزندان شأن به مجموعه مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه نشر شهر یادآور شد: در کنار افتتاح پردیس تئاتر و برگزاری طرح مدرسه تابستانی باغ کتاب، این مجموعه در صدد فراهم ساختن فضای کار اشتراکی برای افرادی است که در حوزه استارت آپ مشغول فعالیت و کار خصوصی هستند و از دفاتر شخصی محروم هستند. این افراد می‌توانند به شکل رایگان از فضای باغ کتاب و امکانات آن برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین تمام افراد و خانواده‌ها برای پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر درباره مجموع فعالیت‌های باغ کتب می‌توانند به تارنمای (وب سایت) این مجموعه یا شبکه‌های مجازی باغ کتاب سر بزنند و با جمیع فعالیت‌های این محیط فرهنگی آشنا شوند. امیدواریم باغ کتاب بتواند میزبان خوبی برای علاقه مندان حوزه کتاب، فرهنگ، علم، کودک و تفریحات فرهنگی برای عموم علاقمندان این حوزه‌ها باشد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها