«فوتبال علیه دشمن» با صدای «عادل فردوسی‌پور» کتاب صوتی می‌شود

نشر چشمه خبر داده است که عادل فردوسی‌پور مترجم کتاب «فوتبال علیه دشمن» کتاب صوتی این اثرش را به زودی روانه بازار می‌کند.

«فوتبال علیه دشمن» با صدای «عادل فردوسی‌پور» کتاب صوتی می‌شود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینعادل فردوسی‌پور، نامی که اینروزها بیشتر برای ابراز دلتنگی از برنامه پر مخاطب‌اش و گزارش‌های متفاوت‌اش می‌شنویم.

چند ماهی است که به دلیل اتفاقات بین مدیر شبکه سه سیما و عادل فردوسی‌پور گزارشگر و برنامه‌ساز فوتبالی، دیگر نامی از او و برنامه تحلیل 90 نمی‌شنویم. مسابقات فوتبالی در حالی برگزار می‌شود که همه منتظر صدای او هستند. برنامه 90 که هنوز خبر حذف قطعی برنامه‌اش تایید نشده بود، دکور برنامه‌اش را فروختند.

حالا با وجود این همه فاصله‌ای که بین عادل فردوسی‌پور و فوتبال افتاده است اما خبر خوشی توسط نشر چشمه منتشر شد. این مجری و مترجم کتاب صوتی منتشر می‌کند. در سالروز تولد فردوسی‌پور گفته شده است که او به زودی کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن را که خودش ترجمه کرده است، روانه بازار می‌کند. 

فوتبال علیه دشمن نام یک کتاب نوشته سایمون کوپر با درون‌مایهٔ فوتبالی-سیاسی است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. این کتاب خوب به فروش رسید و در همان سال برندهٔ جایزهٔ «کتاب ورزشی برتر سال مؤسسه ویلیام هیل» شد. موضوع  کتاب، مشاهدات عینی کوپر از اثرات فوتبال در ساختار اجتماعی و سیاسی کشورهای مختلف است.

سال 88 بود که نشر چشمه قراردادی را برای ترجمه این کتاب با عادل فردوسی‌پور امضا کرد و در نتیجه  این کتاب با ویراستاری هوشنگ گلمکانی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد و فروش عالی داشت.  فروش بالای کتاب در ایران را به نام مترجم نسبت می‌دهند، اما فردوسی‌پور معتقد است که کتاب بدون ترجمهٔ او نیز پرفروش می‌شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها