تبعات پخش غیر قانونی فیلم «رستاخیز» / بنیاد فارابی شکایت می‌کند

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از نمایش غیر قانونی و بدون مجوز فیلم سینمایی «رستاخیز» به زبان عربی شکایت کرد

تبعات پخش غیر قانونی فیلم «رستاخیز» / بنیاد فارابی شکایت می‌کند

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ؛ متن نامه علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران به این شرح است:


جناب آقای دکتر جهانی 
معاون محترم دادستان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران 
با تقدیم سلام 
به استحضار می‌رساند بنیاد سینمایی فارابی که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از بازو‌های اجرایی سیاست‌ها و جهت گیری‌های فرهنگی، هنری و امور سینمایی کشور اداره می‌شود، در سال ۱۳۹۶ با انعقاد قراردادی، ۴۵ درصد سهام فیلم «رستاخیر» را از آقای تقی علیقلی زاده (مالک و تهیه کننده فیلم) خریداری کرد و با توجه به واگذاری مأموریت‌های مؤسسه رسانه‌های تصویری (دیگر مؤسسه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به این بنیاد، اکنون، بنیاد سینمایی فارابی مالک ۶۰ درصد آن فیلم است. 
متأسفانه در چند روز گذشته و هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، وب گاه‌های youtube»، Facebook «EarhIink و. اقدام به بارگذاری و نمایش نسخه عربی این فیلم کرده اند که این امر موجبات ورود ضرر مادی و معنوی به این بنیاد، در مقام سهام دار عمده و سایر مالکان و هم چنین تضییع حقوق بیت المال را فراهم کرده است. 
بر این اساس، خواهشمند است دستور فرمایید اقدام مقتضی و عاجل صورت پذیرد. ضمناً موجب کمال و امتنان خواهد بود مطابق ماده ۲۹ قانون حمایت حقوق مؤلّفان و مصنّفان و هنرمندان، نسبت به جلوگیری از نشر و پخش و عرضه اثر مورد شکایت، دستور لازم صادر فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها