رئیسی به مقرراتی که مربوط به بیست سال پیش است، تاکید دارد

آقای رئیس جمهور آمده‌اند و مجددا روی مقرراتی که مربوط به دو دهه پیش و قبلا هم بوده است، تایید کرده‌اند.

رئیسی به مقرراتی که مربوط به بیست سال پیش است، تاکید دارد

رئیسی به مقرراتی که مربوط به بیست سال پیش است، تاکید دارد

غلامرضا شریعتی در واکنش به ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌هایی که به تازگی در خصوص نوع حجاب و پوشش زنان صادر شده است، گفت: «این بحث یک پاسخ گسترده‌ای می‌طلبد اما در این مملکت مقرراتی داریم که برای همه سطوح قابل پذیرش است. همانطور که مقرراتی برای راهنمایی و رانندگی، برای امور بانکی و دیگر مسائل داریم، برای حوزه حجاب هم قانون مشخص کرده که هر کسی که در خاک جمهوری اسلامی است باید به چه الزاماتی مقید باشد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «همانطور که در جریان هستید، اتفاقاتی پیش می‌آید و موردهایی دیده می‌شود که افراد این مقررات را نادیده می‌گیرند. گاهی در جامعه شنیده می‌شود که می‌گویند "حجاب اجباری" در حالی که برخی مسائل هم به عنوان قانون مصوب شده و هم در شرع مقدس این مسائل گنجانده شده است. ما به عنوان اینکه مسلمان هستیم، اگر قانون هم نباشد باید حدود شرعی را در حجاب رعایت کنیم. جدا از حدود شرعی، قانون هم مشخص کرده است که نوع پوشش مردان و زنان باید چگونه باشد. به نظر من آنچه در جامعه تحت عنوان "حجاب اجباری" یاد می‌شود، حرف درستی نیست. چرا که به عنوان مسلمان مکلفیم بعضی از حدود را رعایت کنیم. اگر رعایت نکنیم پس فرق مسلمان و غیر مسلمان در چیست؟»

 شریعتی ضمن بیان اینکه در دین حدود شرعی داریم که باید رعایت کنیم و از آن طرف هم جامعه مقرراتی دارد که اگر نخواهیم آن‌ها را بپذیریم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، گفت: «آقای رئیس جمهور آمده‌اند و مجددا روی مقرراتی که مربوط به دو دهه پیش و قبلا هم بوده است، تایید کرده‌اند و به زیر مجموعه دستگاه‌ها گفته‌اند که همان‌ها اعمال شود. بنابراین این مقررات جدیدی نیست.»

وی تصریح کرد: «آقای رئیس جمهور هم تذکر داده‌اند. یعنی ابلاغیه‌ای که ایشان فرستاده‌، فرموده‌اند که همه دستگاه‌ها موظف هستند که در همان چارچوب مقررات مصوب سال 84 عمل کنند. ممکن است دستگاهی از این فراتر هم برود و اقدام کند ولی آقای رییسی تذکر داده‌اند که همه در چارچوب همان مقررات اعمال کنند.»/انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها