وزیر خارجه قطر امروز به تهران می‌آید

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، قرار است در سفر امروز خود به ایران، ضمن دیدار با شمخانی روابط دوجانبه و مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کند.

وزیر خارجه قطر امروز به تهران می‌آید

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر به ایران طی امروز خبر داد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با توجه به روابط بسیار خوب و رو به گسترش ایران و قطر، در دیدار مقام قطری با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، علاوه بر روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه ای و بین المللی نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ساعاتی پیش، سفیر ایران در قطر حمیدرضا دهقانی نیز با نشر توئیتی، پیش‌بینی مثبت خود نسبت به این سفر را با یک بیت شعر نشان داده بود. 

همزمان خبرگزاری «نور نیوز»، وابسته به شورای عالی امنیت ملی، خبر داد که وزیر خارجه قطر در این سفر با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای و اخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین بررسی برخی پرونده های خاص گفت وگو خواهد کرد.

 

مذاکرات هسته ای با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این بار در دوحه آغاز شد.

 

قطر نقش مهمی در تعدادی از مسائل مهم منطقه از جمله اختلافات فزاینده آمریکا و ایران بر سر برنامه هسته ای دارد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها