جوانان برای حفاظت از انقلاب اسلامی به میدان بیایند

جوانان هوشمند اجازه ندهند دشمنان از انقلاب اسلامی هویت زدایی کنند. جوانان، مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند و رهبری دوباره آنان را در این سخنان مخاطب قرار داده است.

جوانان برای حفاظت از انقلاب اسلامی به میدان بیایند

جوانان برای حفاظت از انقلاب اسلامی به میدان بیایند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با تبریک فرا رسیدن میلاد امام رضا علیه السلام اظهار داشت: امام رضا علیه السلام مجموعه خصلت‌های والای انسانی و اسلامی را داشت و باید زندگی آن امام را کاوش کرد و جوان مسلمان ایرانی باید نسبت به دین اطلاعات جامعی داشته باشد.

خطیب جمعه قم با گرامیداشت یاد شهدای موتلفه افزود: این شهدا از چهره‌های برجسته قبل از انقلاب بودند که در دوران غربت امام به یاری امام شتافتند و سینه خود را سپر قرار دادند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام حج ادامه داد: حج دارای سه اثر فردی، اجتماعی و بین المللی است که تذکیه نفس از جمله اثر فردی آن است و حجاج با انجام مناسک حج دل و جان خود را صیقل می‌دهند.

حسینی بوشهری ادامه داد: حجاج در کنار هم بعد اجتماعی حج را به نمایش می‌گذارند و بازگشت حجاج به کشور نیز فضای جامعه را عطرآگین می‌کنند و وقتی دشمنان آن جلوه وحدت امت اسلام را در موسم حج می‌بینند از انگیزه‌های خصمانه خود دست بر می‌دارد.

تفرقه بینداز و حکومت کن از سیاست‌های استعمار است

وی افزود: تفرقه بینداز و حکومت کن از سیاست‌های استعمار بوده و نیاز است با حفظ وحدت و انسجام؛ شکوه و عظمت به امت اسلامی بازگردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنرانی پرنکته رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی این روز توصیه داشتند جوانان هوشمند اجازه ندهند دشمنان از انقلاب اسلامی هویت زدایی کنند.

وی عنوان کرد: جوانان، مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند و رهبری دوباره آنان را در این سخنان مخاطب قرار داده است.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: امام معمار انقلاب است و رهبر معظم انقلاب توصیه کردند نباید یاد و نام امام در جامعه کم رنگ شود.

وی بیان داشت: رهبری تاکید کردند نباید اجازه داد ارتجاع بازگردد و این ارتجاع یعنی سیاست و سبک زندگی غربی که ما با انقلاب از این مرحله عبور کردیم و نباید اجازه دهیم سبک زندگی غربی در جامعه هویدا شود.

چهره دشمن را باید افشا کرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند چهره دشمن را باید افشا کرد و نباید اجازه داد دشمنان با مکر و تزویر حرف خود را به کرسی بنشانند و ملت باید مراقبت و رصد کنند حرف‌هایی که زده می‌شود از زبان دوست است یا دشمن.

وی افزود: رهبری به مسئولان توصیه کردند از سرمایه ایمان مردم برای سوق دادن آنان به عمل صالح باید استفاده کرد و ملت با سرمایه ایمانی در انقلاب و جنگ موفق شدند پیروز شوند و امروز نیز باید برای حراست از کشور از این سرمایه‌ها باید استفاده کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: رهبری فرمودند در کشور بن بست وجود ندارد و تاریخ انقلاب نشان داد که هر وقت دشمنان لب به سخن گشود، ملت بزرگ ایران پاسخ آنان را دادند.

وی ابراز داشت: باید مسئولان را در عرصه‌های سخت حمایت کرد تا بتوانند راه اداره کشور را ادامه دهند.

هر جا در برابر دشمن عقب نشستیم آسیب دیده‌ایم

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم یونان برای رهاسازی کشتی نفتی ایران بیان داشت: از ابتدای انقلاب آموخته‌ایم راه مقابله با دشمن مقابله به مثل است و هر جا در برابر دشمن عقب نشستیم آسیب دیده‌ایم.

وی افزود: کشور یونان کشتی ما را توقیف کرد ولی بی خبر بود که سپاه شجاع و قهرمان ما به جای توقیف یک‌کشتی دو کشتی از یونان را در خلیج فارس توقیف کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و در این روزها دادگاه یونانی که حکم توقیف کشتی ایران را داده بود حکمش را لغو کرد و در واقع گفت غلط کردیم.

وی بیان داشت: ایران به آنان فهماند که کشتی را باید با نفتش برگردانند و خسارت‌های توقیف کشتی را هم باید پرداخت کنند و بعد ایران باید تصمیم بگیرد که با کشتی‌های آنان چه کاری انجام دهد و این زبان انقلاب ایران است.

حسینی بوشهری با اشاره به سانحه قطار بیان داشت: در سانحه قطار تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که با خانواده‌ها این عزیزان ابراز همدردی می‌کنیم و باید زیر ساخت‌ها بگونه ای باشد که شاهد اینگونه حوادث نباشیم./مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها