سخنگوی وزارت خارجه خبر داد:

ایران پاسخ متناسب با اقدام آژانس می‌دهد

سعید خطیب زاده گفت که ایران متناسب با هر اقدامی در شورای حکام پاسخ‌های خود را خواهد داد.

ایران پاسخ متناسب با اقدام آژانس می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست خاطرنشان کرد: پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی متناسب با اقدامی که بیفتد پاسخ‌های خود را خواهیم داد.

 

نشست شورای حکام آژانس از امروز در مقر این سازمان در وین آغاز به کار کرد و گروسی مدیر کل آزانس، امروز در نشست شورای حکام آژانس گزارش مقدماتی خود را ارائه کرد.

 

در این گزارش مقدماتی، بخشی درخصوص راست آزمایی و نظارت در ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست با تکرار ادعاهای پیشین خود گفت: «ایران توضیح معتبری برای یافته‌های ما در سه مکان نامشخص ارائه نکرده است. این کشور باید بدون معطلی همکاری کند، در غیر این صورت تضمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش نخواهیم داد.»

 

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با جورپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده بود که هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها