دولت و وزارت خارجه چه پاسخی دارند؟

دولت و وزارت خارجه چه پاسخی دارند؟

محمد میرمحمدصادقی

فعال اقتصادی

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که ایران عزیزمان با آن مواجه است محیط زیست و مسائل پیرامونی آن مانند قلع و قمع جنگل‌ها و... است و چند سالی است هجوم‌ ریزگردها هم به آن اضافه شده است.

آنچه بنظر می‌رسد اینست که این بلای غیرآسمانی تداوم خواهد داشت.

سال‌های قبل، آنرا به خشک شدن هورها برای توسعه کشاورزی و یا حفر چاه‌های نفت و... نسبت می‌دادند.

اینک نیز اطلاعاتی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه ریشه این‌ مشکل مربوط به سدهای متعددی است که توسط ترکیه روی رودهای مشترک با ایران، سوریه و عراق در حال احداث است و گویا در حال احداث دومین سد جدید روی سرچشمه رودخانه مرزی ارس است.

سوال از دولت و وزارت امور خارجه و..  اینست اگر این مطالب صحت ندارد چرا برای مردم ریشه این مشکل را توضیح نمی‌دهید و آن‌ها را از نگرانی خارج نمی‌کنید؟

اگر هم صحت دارد چرا اقدامی نمی‌شود و یا اگر شده است چرا مردم را در جریان نمی‌گذارید؟

این بی اعتنائی به نگرانی‌های مردم است که این شائبه را بوجود آورده که ما مجبوریم برای مقابله با آمریکای جنایتکارِ متعدی، تعدیات هر کشور کوچک و بزرگی را نادیده بگیریم و در مقابل تهدیداتی که در آینده سرزمین ایران عزیز موثر است سکوت کنیم و منفعل باشیم. 

در توضیح این یادداشت توجه شما را به این خبر جلب می‌نمایم:

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران در گفتگوی امروز خود توضیح داده:

تا سال ۲۰۲۱ در محدوده دجله و فرات مرتع و پوشش گیاهی مناسبی وجود داشت و هورهایی که در جنوب عراق قرار داشتند هم دارای آب بودند اما با فراگیری خشکسالی و ایجاد سد آتاتورک در سرشاخه‌های رودخانه دجله و فرات، میزان آب ورودی از سمت دجله و فرات به تالاب‌های عراق، جنوب بصره و حتی هورالعظیم در ایران بسیار کاهش یافته است./ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها